Permalänk
Medlem

tillräcklig PSU?

Jag vet att frågan kanske har ställts tidigare, men vill vara säker på att jag har rätt nätagg till just de delar jag ska köpa.

Tänkte inhandla en

AMD Phenom x4 quad core 2.2 ghz

Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G 4DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Raid Audio Hybrid VGA HDMI GB-LAN Firewire Socket AM2+ mATX

Corsair XMS2 Xtreme TWIN2X2048-6400 2x1GB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz CL5-5-5-18

Geforce 9800gtx

Ett dugligt nätagg som klarar detta system utan problem och inte behöver vara för dyrt

Permalänk

Corsair HX 520W

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Räcker verkligen en på 450w? känns lite svagt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mofazza
Räcker verkligen en på 450w? känns lite svagt..

Ska du koppla en Pizzaugn till datorn? Om inte så ska det räcka och bli över

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mofazza
Räcker verkligen en på 450w? känns lite svagt..

Inte alla är som Corsair och anger lägre effekt (istället för högre effekt) än vad nätagget kan leverera.

Utmärkta val har du fått redan. Corsairs 450. Eller 520 (om du vill ha avtagbara kablar - mindre bök och enklare att få till lite bättre luftflöde därav - om det högre priset är värt det får du avgöra själv).

Permalänk
Medlem

ja då blir det en corsair 450.