Nytt 4870x2 bluescreen efter boot

Permalänk

Nytt 4870x2 bluescreen efter boot

Jag avinstallerade mitt 8600gts startade om, stängde av tog bort kortet smällde i mitt nya 4870x2 satte i en 6pin och en 6+2 allt verkade bra. Sen när man startar så hinner nästan allt i win gå klart, alltså virusprogram och skit har nästan laddat klart då blir det bluescreen om att det är nåt fel och den startar om så fort att man inte hinner se vad det står. jag testade tillbaka med gamla kortet och det funkar då, men det nya vill inte. är det nåt viktigt jag glömt? Kom gärna med tips.

har asus 4870x2
har asus P5e Deluxe x48 mammakort
har Corsair 750W psu.

Är det nån inställning nånstans eller kan mitt nya kort vara paj?

Permalänk

Re: Nytt 4870x2 bluescreen efter boot

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoonbrand
Jag avinstallerade mitt 8600gts startade om, stängde av tog bort kortet smällde i mitt nya 4870x2 satte i en 6pin och en 6+2 allt verkade bra. Sen när man startar så hinner nästan allt i win gå klart, alltså virusprogram och skit har nästan laddat klart då blir det bluescreen om att det är nåt fel och den startar om så fort att man inte hinner se vad det står. jag testade tillbaka med gamla kortet och det funkar då, men det nya vill inte. är det nåt viktigt jag glömt? Kom gärna med tips.

har asus 4870x2
har asus P5e Deluxe x48 mammakort
har Corsair 750W psu.

Är det nån inställning nånstans eller kan mitt nya kort vara paj?

Kan det vara drivrutinerna? Testa avinstallera de gamla drivrutinerna innan du tar ut det gamla och tryck in det nya kortet med sina drivrutiner. Blandning av AMD/nVidia-drivrutiner kan nog ge ganska många konstiga fel!

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Jo jag tog bort drivrutinerna till gamla kortet innan jag tog ut det och satte i nya. Sen när det inte funka rensade jag med driver cleaner ifall det ändå låg nåt och störde. Det funka inte.
Nu har jag fått det att funka, har dock inte testat nån bench eller belastat det än. jag hamrade F8 under boot och gick in i felsäkert läge, då kraschade de inte och drivrutinen kunde installas och sen starta jag om. Så nu funkar det iaf men jag vet inte vad felet var. har bytt ett antal grafikkort förut och bla från ati till nvidia men aldrig haft detta problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoonbrand
Jo jag tog bort drivrutinerna till gamla kortet innan jag tog ut det och satte i nya. Sen när det inte funka rensade jag med driver cleaner ifall det ändå låg nåt och störde. Det funka inte.
Nu har jag fått det att funka, har dock inte testat nån bench eller belastat det än. jag hamrade F8 under boot och gick in i felsäkert läge, då kraschade de inte och drivrutinen kunde installas och sen starta jag om. Så nu funkar det iaf men jag vet inte vad felet var. har bytt ett antal grafikkort förut och bla från ati till nvidia men aldrig haft detta problem.

Kör några tester, funkar det så är det ju löst och du slipper grubbla över det!

Själv lider jag av slumpmässiga avstängningar, minnesdumpningar och program som bara dör (speciellt Firefox som jag använder mest) men vad ska man göra?

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC