Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mac luktar illa och kan orsaka cancer

Permalänk
Medlem

Lämna datorn på med nått som belastar den o låt den gå ett veckoslut, vädra noga, så borde problemet vara ur världen ?

Knappast värre än många nya bilar

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
Hi, I’m a Mac and i smell bad

Hahaha...
I’m a Mac and i smell bad and i like to give u cancer.

Permalänk

snart släpper apple ekologiska äpplen till dubbla priset för dom som inte vill ha cancer.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk

Har två Mac Pros på jobbet, ingen av de ger ifrån sig någon konstig lukt. Skulle verkligen försöka byta ut datorn om jag hade en som luktade illa hela tiden, oavsett om den är giftig eller ej. Verkar dessutom bara vara enstaka datorer tillverkade i Kina och vi i Europa får våra från Irland. Värre för Asien dock.

Hoppas Apple går ut med ett pressmeddelande ang detta, och det snart.

ot: p.nissen, jag har anmält ditt inlägg, välkommen till sweclockers.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Mac luktar illa och kan orsaka cancer.

Gott skratt.

Permalänk
Medlem

Haha stereotypen säger väl att judarna är bra affärsmän och torde därmed vara ekonomiskt lagda, och då är det rätt galet att köpa en Mac

Håller med vissa - doften av ny elektronik är underbar ^_^ Och det verkar vara lite överdrivet detta. Som så mycket annat idag. Lite skit rensar magen som det så fint heter

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Med den rubriksättning man har sett här på senare tid är jag nästan förvånad att rubriken inte lyder:

Mac-datorer sprider cancerframkallande DÖDSGAS!
"Jag trodde min man skulle dö." -- orolig fru

haha, rubriken var rolig men det där var snäppet bättre!
se & hör, sweclockers neutralitet dör
ot. alltid jobbigt för företag som råkare ut för sånt här. men nu fick alla mac-hatare något att gotta sig i.

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem

Den här tråden var dömd att spåra ut innan den ens var gjord.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem

Antisemitism är inte välkommet på Swec.
Även fast det är ett skämt så är personer olika känsliga, och detta är något som kan beröra väldigt mycket.

p.nissen får en varning för sitt övertramp.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Avstängd

oj oj oj. Mac suger så hårt!

Permalänk
Hjälpsam

Som sagt, nästan alla nya PC luktar.
Kul rubrik! hoppas bara att inte alla Mac-ägare saknar humor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Haha, det var ju kul. Sånt man gick igenom på Naturkunskap A.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av notepad.exe

Hoppas Apple går ut med ett pressmeddelande ang detta, och det snart.

Apple har ju gått ut med “We have not found anything that supports this claim, but continue to investigate it for the customer,”
Läste någonstans att lukten kunde ha att göra med kylpastan och flera blev av med problemet efter att överflödig kylpasta hade tagits bort. Kan kylpasta innehålla bensen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orginallinus
Och Windows är ett wannabe operativsystem från microsoft...

Att saker och ting luktar är kanske inte så vetenskapligt? Hade t.ex. ett suddigummi i 5:an som DOFTADE jorgubbe, och
så här i efterhand är jag övertygad om att det var något lurt och potentiellt farligt med det...

Mycket tyder på att den mesta skiten hamnar någonstans i Afrika tillslut. Hur vore det f.ö.v. med någon slags återvinningsansvar från alla tillverkare av elektronik?

http://www.macworld.com/article/135835/2008/10/macpro_benzene...

Men å andra sidan om mitt sudd luktade cancer hade jag anat något lurt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosasnabel
Men å andra sidan om mitt sudd luktade cancer hade jag anat något lurt

Och hur luktar då cancer om man får fråga?

-Som en Mac Pro.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

hahaha -^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosasnabel
Men å andra sidan om mitt sudd luktade cancer hade jag anat något lurt

Cancer luktar inte förr äns du är riktigt död.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Hallå, 1 April... anyone, helloooo? De är bara några månader sena...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
..... Felfrekvensen hos ny elektronik anses helt enkelt vara så låg det inte motiverar kostnaden och tiden köra s.k burn-in tester annat än för en mindre del dyrare/mera kritiska komponenter.....

De enda dator-komponenter som testkörs är på serversidan, iallalfall hade de större tillverkarna en rätt så omfattande testperiod innan kärran leverades till kund. Kan inte svära på situationen just idag, info dåligt tillgänglig, men f några år sedan var varje större/dyrare server/workstation utsatt för ganska mkt testande innan de såldes vidare. Vilket förklarar det höga priset förstås.
Bland annat testas cpuerna så att de var stabila.

Om elektronik-komponenter krashar så är det vanligtvis de första veckorna.
// FSB

Permalänk
Medlem

Tangentbord mac luktar illa!

Alla som vet eller känner till problemet är välkomna att skriva kommentar. Jag fick denna vecka tangentbord för mac och köpt på onoff.se, luktar som fann. Jag har kontaktad kundtjänst och det är OK att ångra köp. Först ville jag göra den men sen vi åkte till en annan affären och kollade samma tangentbord då var det samma lukt vet inte om den är starkare eller ej men den luktar samma skit. Undrar om den kan bli den ämne bensen och propanal. Tangentbord och data finns i sovrummet och det är jätte farligt för hälsa om den är bensen i den!
Nu har det gått 5 dagar sen vi fick den men den luktar förförande samma.