Permalänk
Medlem

processor kraft?

hejsan!
jag har en hp nc8430, när jag kör utan laddare laggar vissa program och så fort jag stoppar i den flyter allt fint.
någon som vet hur man justerar detta?
MVH
_x

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja cpun klockar ner sig för att spara batteri, samma för mig när ja spelar bubbels på en hemsida, laggar otroligt utan nätkabeln i..

men program kanske inte ska lagga så..

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen energialternativ! där kan man ändra energi alternativ samt ändra parametrar och skapa nya profiler, och man ställa in precis som man vill ha det, man ska dock veta att batteriets kan tömmas ganska mycket snabbare om man kör på högre prestanda med batteri

fast brukar ju finnas en batteri icon på verktygsmenyn också, där man kan ändra profil.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

tack för svar, dock hittar jag ingen sådan inställning, bara inställningar för hårddiskar/bildskärm och viloläge?, inget om cpu prestanda??
mvh

Permalänk
Medlem

Kan eventuellt vara någon inställning i BIOS med. Testa gå in där och rota.

Permalänk
Medlem

nu har jag rotat sönder bios men utan att hitta någon inställning?
finns det ingen skön nerd som kan detta?

MVH
_x

Permalänk
Medlem

Du kan lösa det genom att köra in detta program som håller CPU'n i max fart så den inte sänker sig när du kör på batteri.

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

tackar!!