Permalänk
Medlem

780 i vdip

Tjenare

Har ett xfx 780i och min prolle är en q6600.

Och nu till saken jag undrar, I bios på mitt moder kort när jag ställer in vcoren ex

Vcore 1,36
då startar datorn fint o allt på vi säger 3,4 ghz .
Men den dör om jag stressar den för att volten dippar ner till runt 1,27.

Men så har jag en funktion i bios där jag kan lägga till milliwatt på vad jag tror är alla processorkärnor.

Det står ex Lane 1 = 0.0 mw
lane 2 = 0.0 mw
lane 3 = 0.10 mw
lane 4 = 0.0 mw

Lane 3 var inställt så från början.
Ni som har detta kortet förstår nog är lite kass på att förklara.

Men nån som vet hur jag använder detta för att det inte skall dippa så mycket?
Just nu måste jag ha på en tokhög vcore på omkring 1,48 bara för att den dippar så mycket när jag stressar den. "1,48 dippar till omkring 1,36"

Mvh Peter

Permalänk
Medlem

Re: 780 i vdip

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamorion
Tjenare

Har ett xfx 780i och min prolle är en q6600.

Och nu till saken jag undrar, I bios på mitt moder kort när jag ställer in vcoren ex

Vcore 1,36
då startar datorn fint o allt på vi säger 3,4 ghz .
Men den dör om jag stressar den för att volten dippar ner till runt 1,27.

Men så har jag en funktion i bios där jag kan lägga till milliwatt på vad jag tror är alla processorkärnor.

Det står ex Lane 1 = 0.0 mw
lane 2 = 0.0 mw
lane 3 = 0.10 mw
lane 4 = 0.0 mw

Lane 3 var inställt så från början.
Ni som har detta kortet förstår nog är lite kass på att förklara.

Men nån som vet hur jag använder detta för att det inte skall dippa så mycket?
Just nu måste jag ha på en tokhög vcore på omkring 1,48 bara för att den dippar så mycket när jag stressar den. "1,48 dippar till omkring 1,36"

Mvh Peter

Har ett likadant (Evega) jag har 95+ på varje kärna och så har jag typ 1.53 för att den ska bara stabil. Fast effter Vdropen som problemet är med dessa kort så är den på¨1.45-1,47 de pendlar.

Finns inte mycket att göra åt de mer en att modda spännings regulatorn själv.

Sen kan de även va att man har kasst Nätagg.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5