Intern DVD-läsare som fungerar ståendes vertikalt?

Permalänk
Medlem

Intern DVD-läsare som fungerar ståendes vertikalt?

Behöver en DVD-spelare som kan monteras vertikalt i en stationär dator, är det slot-in som gäller då eller finns även modeller där skivan knäpps dit (som i laptops)? Tar gärna emot tips på billigast möjliga, den behöver bara kunna läsa skivor.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Alla funkar?!?

Alla jag haft har funkat när dom stått på sidan ivf, brukar vara mycket vanligt att det finns såna där stöd i grejjen man sätter skivan i, så den inte ska falla eller lägga sig olämpligt när man har den ståendes vertikalt.

Här har du en hel drös DVD-brännare som läser allt fröutom bluray, för under 300:- och ner till 215:-, det borde väl passa dig alldeles utmärkt? http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=34&ch...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Är du säker? Alla vanliga s.k. traymodeller tycker jag känns som att skivan hinner ramla bort innan man hinner stänga...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Finns klackar som skivan lägger sig i.. På alla mina dvd-läsare iaf

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt provat, och detta även för flera år sedan då de inte fanns alls lika hightec spelare som idag, så jag tvivlar starkt på att det inte går. Och de funka på min senaste sony optiarc, hade den ståendes på sidan då jag hade ont om plats på skrivbordet för alla komponenter när jag körde utan chassie.

Och som jag förklara så finns det även såna där grejjer som ser till att skivan inte ska ramla bort! Det finns en mening till varför dom grejjerna är monterade i romarna!

Öppna en av dina befintliga och så kollar du i varje hörn så att säga, så ser du antagligen vad jag menar.

EDIT: Eller klackar om man vill kalla de så Har inte heller sett en enda utan sån på många många år.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini