Borttagna filer syns fortfarande.

Permalänk
Medlem

Borttagna filer syns fortfarande.

Igår så drog jag över en massa musik från min bärbara xps1530 till en stationär dator. Jag gjorde detta genom att dela ut filerna på nätverket och sedan kopierade till den stationära. Sedan markerade jag mappen på min bärbara och valde ta bort. För att sedan koll att allt försvann så sökte jag på en av låtarna. Då ser jag den låten på min bärbara och den ligger i samma mapp som jag tog bort.
Jag har tömt papperskorgen så det är inte det som är orsaken. Den bärbara har vista och antagligen så är det säkert jätte enkelt men jag är nybörjare med vista.
Filerna är borttagna så jag har hårddisksutrymmet men undrar bara varför de ligger kvar när jag söker på dem.

Permalänk
Medlem

Hört att Vista skapar en egen lista så att det ska gå snabbare att söka efter saker. Vista har antagligen inte hunnit uppdatera söklistan.

Undrar om Vista märker att filerna inte finns kvar om man försöker öppna dom i sökningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Hört att Vista skapar en egen lista så att det ska gå snabbare att söka efter saker. Vista har antagligen inte hunnit uppdatera söklistan.

Undrar om Vista märker att filerna inte finns kvar om man försöker öppna dom i sökningen?

ok, nej att försöka öppna filerna gör inte att de försvinner.
Men då verkar inget vara konstigt iaf, tack

Permalänk
Medlem

Fast jag vet inte hur man fixar det som du ville. Vet att det går att stänga av indexeringen (Ny stationära som man blir irriterad på att hårdisken jobbar i när datorn är ny).

Kommer inte ihåg hur man stängde av den där indexeringen eller ens om det skulle fixa det. Jag stängde av den på min. När den är avstängs blir det som att söka på XP dator. Har sett instruktioner dyka upp här lite då och då dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Fast jag vet inte hur man fixar det som du ville. Vet att det går att stänga av indexeringen (Ny stationära som man blir irriterad på att hårdisken jobbar i när datorn är ny).

Kommer inte ihåg hur man stängde av den där indexeringen eller ens om det skulle fixa det. Jag stängde av den på min. När den är avstängs blir det som att söka på XP dator. Har sett instruktioner dyka upp här lite då och då dock.

ok, får prova lite
tack för hjälpen