Permalänk

Nya delar !

Hejsan !

Hade tänkt köpa lite nya delar till datorn tills lich king kommer. eftersom core i7 står på hörnet så ska jag bara göra en liten budget uppgradering bestående av processor,moderkort,chassi och nätagg. Dessa delar kommer jag att köra med mitt 7800GTX, 2gb ram, samt min nuvarande hdd och cd läsare.

https://www.inet.se/?page=&stockid=&a=&b=&c=&d=&basket=yes

Har en Pentium D 2.8ghz nu, kommer jag känna mycket skillnad ? är uppgraderingen värd pengarna ?

kom gärna med synpunkter och kritik ! budgeten ligger runt de pengar som mitt eget paket kostar.

mvh

Permalänk
Medlem

Du har trots allt en dualcore och även om den inte är så snabbt som core2 så borde den duga hyffsat, inte maxade spel kanske men klart spelbart med 7800GTX, vänta tills den billigaste nehalem kommer ut du.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

okej, hade tänkt att uppgradera grafikkortet senare, men är inte en 6000+ mycket snabbare än en pentium D 2.8ghz ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Jag hade förmodligen satsat på ett bra grafikkort som jag kan ta med mig till i7 riggen om jag var du, då får du en uppgradering som du kan nyttja under tiden men som du inte behöver kasta när du köper din i7.

6000+ mycket snabbare än Pentium D 820/920 i de flesta spel med samma grafikkort (100-200% enligt Tom's hardware) men det tar ändå emot att köpa så mycket prylar som man inte ska använda sen. Ska du uppgradera till i7 först i slutet av nästa år när mainstream versionerna av i7 kommer, ja då hade jag också gjort en budgetuppgradering.

Permalänk

Murklan fattade inte ditt svar riktigt ? menar du att det är mer lönsamt att köpa nytt grafikkort eller ny processor ?

Permalänk
Medlem

Inte jag heller..

skämt åsido, när har du tänkt att uppgradera till i7? Är det i princip omgående eller ska du vänta på mainstreamvarianterna av i7?

Permalänk

vänta på mainstream