Permalänk

Moderkortet sönder?

Hallå! Jag har problem med min dator den stänger av sig om och om igen på boot efter ca 6 sek man hör ingen bios kod eller något. Jag har testat alla delarna och kommit under fund med att det är något fel med moderkortet. Vi har också resetat bios på 3 olika sätt för att vara säker och testat alla 4 ram stickor en efter en i olika portar funkar ändå inte. Vi har till och med bytt bios batteri.

Kompletts support tror att det är ram minnerna och att det undervoltar men första gången jag bootade så funkade det ju. Det är högprestanda minnen crucial 4x 1 gb

Sista meddelandet jag fick var efter att jag hade plockat ut 2 ram stickor. Det var searching for bios image from hard drive och eftersom jag inte hade gjort en sådan backup så gjorde jag en bios reset jag kommer inte exakt ihåg händelse förlopet men det var ungefär då bilden på skärmen försvann och det. Ingen bild Inget bios pip konstant reboot testat exakt allt testade att byta nättagregat blev samma sak med det. Måste jag köpa nytt? Tror att bios är dött.

Tack för svar