Permalänk
Medlem

Fattar inte hur John Bauer kom in i detta :/ Vad är det som är så "mycket" sämre hos John Bauer än hos er? Vi får våra datorer gratis iaf i slutet av 3;an nu (Går på John Bauergymnasiet i Uppsala). Och om ni vill veta vad för projekt jag har i skolan, nu när jag går i trean kan ni besöka min byggblogg här; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902

Have a nice day and good luck with ur computers

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
de där är jö ingen dålig dator jö, från min skola fick vi en bärbar touch screen dator >.> skulle hellre vilja ha en sån där dator:P

Den linjen jag går får vi inga datorer alls men å andra sidan har vi chans att få B, C och CE körkorts behörigheter

Visa signatur

CPU: amd athlon x2 6400+ @ 3.44GHz s.AM2, MB: MSI K9A2 Platinum, RAM: OCZ PC6400 4096mb @ 815mHz, GPU: Sapphire HD4850, HDD: 1 WDC 250GB 7200rpm, 1 Samsung spinpoint 250GB 7200rpm, PSU: Crosair 520Watt i en APLUS Case XClio 2.

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för fel med Ubuntu?

Permalänk
Avstängd

^
Går inte att spela I annars är det bra.

Permalänk
Medlem

fyy fan vad lyx! på El-data i sala sitter vi på athlon 1,6 ghz och gefroce 2 och en 20 gig hdisk, fett nice asså när man ska köra 3dmax/maya osv å ska rendera, tog några timmar att redera ca 35-40 sec ^^

Permalänk
Medlem

Elinsa = tobbe, om jag inte minns fel?:O

1.det var anton=hårets klass som fucka upp.
2.15k var en lite "Ungefär summa", och ja, ni fick mycket skit med, verkligen inte vad ni valde in the first place.
3.man väljer inte gymnasium p.g.a datorerna, dock p.g.a john bauer's kritik, kan man ju undra lite på varför andra valt det.
4.antar vi har haft tur:P
5.pontus_mri, är inte du 10.år?:O
6.Alla här vet oftast, och kan oftast installera en dator, eftersom det är lätt, men alla är nybörjare, liksom vissa i våran kalss var, sluta gnäll pontus, du är inte så jävla beddo själv när det kommer till kakan.
7.härligt att man fått liv i sweclockers skiten iaf:D - gnället har redan börjat på hur bättre ni fått ihop grejjorna, vi fic bara dra från dustin och så är det, men bra att ni kan gnälla iaf:D

Issa dock är en jävla apa, han kan ibland inget, och när han väl får problem, med datorer, så ringer han gammla elever;D
Och primitiva ropp kommer du alltid få höra tobbe, med tanke på att våran klass är "Egendomlig", fråga john. och spelare gör man när man inte har annat och göra, vilket betyder skolarbeteN(vilket vi inte har nu:P:P)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k
5.pontus_mri, är inte du 10.år?:O

- Joo, självklart!

Permalänk
Medlem

vilken skola?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k
Elinsa = tobbe, om jag inte minns fel?:O

1.det var anton=hårets klass som fucka upp.
2.15k var en lite "Ungefär summa", och ja, ni fick mycket skit med, verkligen inte vad ni valde in the first place.

Issa dock är en jävla apa, han kan ibland inget, och när han väl får problem, med datorer, så ringer han gammla elever;D
Och primitiva ropp kommer du alltid få höra tobbe, med tanke på att våran klass är "Egendomlig", fråga john. och spelare gör man när man inte har annat och göra, vilket betyder skolarbeteN(vilket vi inte har nu:P:P)

Japp, det stämmer

Och ja, primitv rop är något man är van vid. Vi har ju trots allt, ehrm, brunstiga älgar i klassen ibland verkar det som.

Och ja, Issa verkar inte veta så himla mycket ibland. Antingen så vet han, men har svårt för att kunna förklara så någon förstår, en massa jidder ibland som man inte får ut ett ord av! Och det kommer vara mycket arbete ni kommer få göra åt han sen, personliga saker som vi inte ska ha någoting att göra med, egentligen.

Angående BIOS password och köra er mot servern kommer nog aldrig hända. Det verkar till och med som han redan har glömt bort det, tur det. Hade bara slutat med att det hade hänt så på allas datorer.

Har ni det bra därborta annars?

Permalänk
Medlem

varför tog ni inte Antec 300.
då kunde ni ta HD 4870
bättre graffe för ungefär samma pris som innan
och varför inte en amd Processor kanske en 9850 för samma pris

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

hehe, vi har det bra, förutom "Martin C" killen, som har problem med sin prolle, lär la få en ny skulle jag tro...

Och jag gillade tanken om p182, och jag ångrar inte att jag tog den p.g.a installationen och kabeldragnings/kylnings möjligheter, och det är snyggt.
och E8400 räcker gott, varför ha en Quad som ändå kommer suger efte vinterN?
C2D räcker gott långt framåt, och även så är jag trött på det dåliga utbudet av mobo's fär am2+, det suger rent av sagt.

Permalänk
Medlem

Hmm. Är det någon speciell anledning till att eleverna får såpass kraftiga "personliga" stationära datorer eller är det typ där skolans budget hamnar för att locka elever?

Ser inte direkt meningen med att ha feta speldatorer om man inte arbetar mycket med t.ex. rendering osv. Systemen som 3D-eleverna på vår skola har är väl några liknande prestanda och för dessa ändamål behövs det ju men för just en allmän datorutbildning med nätverk, databashantering och hantering av olika serversystem så skulle iallafall jag hellre sett att skolan satsat mycket mer på bra övervakningsbara switchar, rackskåp och ett par rejäla servrar. Något som min skola har gjort just för vårt program för övrigt.

Att få en egen speldator låter flashigt och kan säkert locka en del elever men frågan är ju om man egentligen inte kan stanna hemma om man bara tänkt spela under sin gymnasietid?

Kan även tillägga att jag Går IT-kom/Datasäk på Portalens gymnasium i Göteborg om det är någon som undrar.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Hmm. Är det någon speciell anledning till att eleverna får såpass kraftiga "personliga" stationära datorer eller är det typ där skolans budget hamnar för att locka elever?

Ser inte direkt meningen med att ha feta speldatorer om man inte arbetar mycket med t.ex. rendering osv. Systemen som 3D-eleverna på vår skola har är väl några liknande prestanda och för dessa ändamål behövs det ju men för just en allmän datorutbildning med nätverk, databashantering och hantering av olika serversystem så skulle iallafall jag hellre sett att skolan satsat mycket mer på bra övervakningsbara switchar, rackskåp och ett par rejäla servrar. Något som min skola har gjort just för vårt program för övrigt.

Att få en egen speldator låter flashigt och kan säkert locka en del elever men frågan är ju om man egentligen inte kan stanna hemma om man bara tänkt spela under sin gymnasietid?

Kan även tillägga att jag Går IT-kom/Datasäk på Portalens gymnasium i Göteborg om det är någon som undrar.

håller helt med

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Hmm. Är det någon speciell anledning till att eleverna får såpass kraftiga "personliga" stationära datorer eller är det typ där skolans budget hamnar för att locka elever?

Ser inte direkt meningen med att ha feta speldatorer om man inte arbetar mycket med t.ex. rendering osv. Systemen som 3D-eleverna på vår skola har är väl några liknande prestanda och för dessa ändamål behövs det ju men för just en allmän datorutbildning med nätverk, databashantering och hantering av olika serversystem så skulle iallafall jag hellre sett att skolan satsat mycket mer på bra övervakningsbara switchar, rackskåp och ett par rejäla servrar. Något som min skola har gjort just för vårt program för övrigt.

Att få en egen speldator låter flashigt och kan säkert locka en del elever men frågan är ju om man egentligen inte kan stanna hemma om man bara tänkt spela under sin gymnasietid?

Kan även tillägga att jag Går IT-kom/Datasäk på Portalens gymnasium i Göteborg om det är någon som undrar.

Du har ju rätt holmberg, klart att det lockar elever, själv var detta den bästa linjen jag kunde gå i kommunen med mina poäng, som jag kunde tycka om, sedan datorn var en bonus rent ut sagt för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
varför tog ni inte Antec 300.
då kunde ni ta HD 4870
bättre graffe för ungefär samma pris som innan
och varför inte en amd Processor kanske en 9850 för samma pris

men grabben amd suger har inte du fattat det än?