Datorn startar om efter installation av ATI Tray Tools???

Permalänk
Medlem

Datorn startar om efter installation av ATI Tray Tools???

Efter att jag installerat programmet startar datorn bara om sig när den kommer till skrivbordet.hade ibockat att programmet startade automatiskt med windows.
löste det nu med att precis när man kan få fram aktivitetshanteraren avsluta alla processer som hade med ati tools att göra innan den hade hunnit ladda upp.pjuh.den hann starta om ca 30ggr innan jag fick till det.sjukt irriterande.

men så till frågan...vad kan det bero på.vore ju konstigt om Ati tray tools inte är kompatibelt med mitt Ati graffe.tycker det är konstigt iaf.vad säger ni folk???

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror snarare att det inte är kompatibelt med ditt OS alternativt dina drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, fast med Nvidia. Jag kom fram till att det hade något att göra med frekvenserna. Försökte jag ändra dem i ATI tool så sket allt sig. Om jag inte minns fel så ska något av alternativen(på eller av) i drivrutinerna som frågar om du vill ha egna eller standardclocks fungera. Fungerar inte det ena så ta det andra.

Edit: det ska då göra att du kan använda ATI tool för att ändra frekvenserna. Får du problem så gå in i felsäkert läge och ta bort det från autostart. Så slipper du vara snabb med aktivitetshanteraren.

Permalänk
Vila i frid

Håll SHIFT nedtryckt under inloggningen/startupen så exekveras inte AtiTool.