Permalänk
Medlem

Ninja Mini CPU-kylare, vad sägs???

Funderar på att köpa denna till burken min.
verkar ha fått bra recensioner av köparna. Sen tror jag inte att jag har plats för nåt större heller. jag vill inte ha nåt annat än kvalitet, så borde man satsa på nåt värre? vad är eran syn på den?

http://alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=SCMNJ-1000

eller är det värt att lägga ut dubbla på denna kanske??

Noctua NH-C12P CPU Cooler with 120mm Fan
http://alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=NH-C12P

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]

Permalänk

Håller själv på och väljer mellan dessa 2.
Lodrätt vs horisontellt luftflöde (dvs kylning av komponenter nära cpun och inte)
Det jag stör mig lite på är att jag bara hittat tester på ninjan med den medföljande 80mm fläkten, det skulle vara mycket mer intressant med en bra 92mm fläkt!
Med noctuan medföljer redan en grym fläkt, vill man ha en bra fläkt till ninjan måsta man köpa ytterligare en.
Är det cpun i din sig. som du ska ha den till?
Vilket chassi har du?

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

visste inte att det var lodrätt vs. horsiontellt. vilken gör vilket?

vilken kan vara bäst överlag?

kan ju förstås vara bra att kyla ner omgivningen lite extra också.

Har ett Cooler master elite miditower med måtten. B 20,3, D 48,6, H 41,3

nån som kan göra ett utlåtande??

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]

Permalänk

Horisonetellt har visat sig över lag kyla bäst, dvs av den designen som ninjan är.
Har du ingen fläkt som skapar luftflöde runt moderkortet och inte planerar att skaffa det så kan det vara värt att skaffa en som kyler lodrätt som noctuan där även ram, mosfet etc kyls.
Horisontell kylning drar även bättre nytta av fläktar runt cpu (oftast psu och bakre chassifläkten)

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

har två chassifläktar.en nere fram och en uppe bak. vilken tycker du skulle vara bäst. den ena är oxå dubbelt så dyr(och alltså bättre?) har fortfarande inte blivit så mycket klokare....

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangan88
har två chassifläktar.en nere fram och en uppe bak. vilken tycker du skulle vara bäst. den ena är oxå dubbelt så dyr(och alltså bättre?) har fortfarande inte blivit så mycket klokare....

Vad jag har läst mig till så kyler noctuan aningen bättre med fläkten som medföljer, Men det har bara handlat om någon grad.
Skulle tro att ninja mini kyler bättre bara man sätter på en 92mm fläkt, dock så kommer den nog aldrig att vara lika tyst.
Om jag va dig så skulle jag skaffa en Thermalright Ultra-120 Extreme tillsammans med en 120mm P12 fläkt från noctua. Då kommer du få den bästa kylaren med en riktigt bra och tyst fläkt som även kan regleras till olika hastigheter med bra statisk spänning.
Har du inte plats för Thermalright Ultra-120 Extreme så skulle jag nog rekommendera ninja mini med en 92mm fläkt.
Du bör ha tillräckligt bra luftflöde över moderkortet ändå för att klara dig utan någon direkt kylning.

Dyrare är inte alltid bäst, men med noctuan så får du med väldigt mycket saker som motstånd, en riktigt bra fläkt samt en grym kvalitet.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo