Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Blir Windows allmänt snabbare med SSD-disk?

Permalänk
Medlem

"SSD finns som tillval för asus, det är väl ingen nyhet, Driver du med mig?? Kolla vart som helst!? http://www.dustin.se/pd_5010154036.aspx t.ex!? 16GB SSD sen finns de väl säkerligen andra SSD som tillval typ 8GB?"

Här ställer du en fråga till dig själv.
Gå och kolla på sigan. Det enda valet är just 16gb ssd och eftersom det ENDAST
finns den att ha så skulle jag inte säga att det är ett val.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
"TILL OCH MED DU SJÄLV har nämnt att du fick frysningar"
Javisst med den SLÖASTE SSD disken som finns och till och med den går att ordna med lite tweaks.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
"jag har nämnt säkerligen flertalet gånger att det är dom BILLIGARE SSD som lider av problemet och att du kan hitta tusentals svar på google, men inte vill du diskutera utan du medvetet retar upp mig istället genom att ignorera vad jag skriver!?"

Har jag nånstans nämnt annat? Det ända skälet till att jag tog upp asus disken var att påpeka att även den som är i den slöaste laget går att köra frysfritt.
Så några snabbare har inte problem med detta enligt många glada användare
av riktiga SSD diskar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
"Acer 110 har samma för- och nackdelar som varianten med hårddisk."

Att den fryser med den slöa ssd disken kan jag hålla med om (utan tweaks) men med den vanliga 2.5' 5400rpm disken fryser den inte alls. Har haft en själv så där tog den historien slut.

ps. var inte sur nu och diskutera som en normal människa
att ta emot kritik borde ju inte få en att flippa ut eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cabraja
"SSD finns som tillval för asus, det är väl ingen nyhet, Driver du med mig?? Kolla vart som helst!? http://www.dustin.se/pd_5010154036.aspx t.ex!? 16GB SSD sen finns de väl säkerligen andra SSD som tillval typ 8GB?"

Här ställer du en fråga till dig själv.
Gå och kolla på sigan. Det enda valet är just 16gb ssd och eftersom det ENDAST
finns den att ha så skulle jag inte säga att det är ett val.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
"TILL OCH MED DU SJÄLV har nämnt att du fick frysningar"
Javisst med den SLÖASTE SSD disken som finns och till och med den går att ordna med lite tweaks.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
"jag har nämnt säkerligen flertalet gånger att det är dom BILLIGARE SSD som lider av problemet och att du kan hitta tusentals svar på google, men inte vill du diskutera utan du medvetet retar upp mig istället genom att ignorera vad jag skriver!?"

Har jag nånstans nämnt annat? Det ända skälet till att jag tog upp asus disken var att påpeka att även den som är i den slöaste laget går att köra frysfritt.
Så några snabbare har inte problem med detta enligt många glada användare
av riktiga SSD diskar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
"Acer 110 har samma för- och nackdelar som varianten med hårddisk."

Att den fryser med den slöa ssd disken kan jag hålla med om (utan tweaks) men med den vanliga 2.5' 5400rpm disken fryser den inte alls. Har haft en själv så där tog den historien slut.

ps. var inte sur nu och diskutera som en normal människa
att ta emot kritik borde ju inte få en att flippa ut eller?

Du ignorerar ju tyvärr vad man läser! Det är inte mänskligt, det är jag som diskuterar och du som tittar på ungefär. Jag har svarat på alla frågorna åt dig men ändå fortsätter du att jävlas.

Är det för mycket begärt att du ska läsa vad jag skriver?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

tack Skillz, för att du lyckades förstöra en läsvärd tråd med ditt tragiska hävdelsebehov.

människor har olika kunskaper/åsikter/sjukdomar/kalsonger/hjärnkapacitet/kompetens/ålder/favoritgodis/eksem etc.

get over it, eller gör upp via pm.
(eller ännu hellre via en klassisk pistolduell)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benemerson
tack Skillz, för att du lyckades förstöra en läsvärd tråd med ditt tragiska hävdelsebehov.

människor har olika kunskaper/åsikter/sjukdomar/kalsonger/hjärnkapacitet/kompetens/ålder/favoritgodis/eksem etc.

get over it, eller gör upp via pm.
(eller ännu hellre via en klassisk pistolduell)

Det är inte mig du ska tacka, det är han. Det är inte jag som retat upp någon med att ignorera vad som stått skrivet.

Självklart har olika personer olika åsikter och kunskaper, det är inte det jag hävdat något om, jag blir bara uppretad av folk som inte läser vad som står skrivet, och när just denna person hävdar att det går att göra den problemfri med att ändra på filformatet och så, så är han ju själv också medveten om frysningarna som han haft innan, annars skulle han väl aldrig ändrat filformatet.

Tråden är fortfarande lika läsvärd, eftersom jag bemött med svar på hans frågor. Och det hade knappast blivit fler svar i tråden om jag eller han inte skrivit utan samma information hade funnits här ändå. Förlåt om du också tog illa upp, men det var ju inte riktat mot dig.

Skriver jag verkligen så dålig svenska?

Av alla 7åren jag hängt här så har jag aldrig blivit bemött såhär absurt med att någon jävlats på ett sådant vis att dom inte läser ens svar, jag brukar hjälpa folk väldigt mycket, men är det en sak som retar upp mig så är det när folk inte läser och förstår.
Jag tycker inte det är så svårt att förstå vad folk skriver och inte sitta och nöta på samma saker/frågor om och om igen när man är medveten om sakerna/frågorna själv.

Det brukar ju tyvärr regga sig nya folk på en del forum som går in och skriver saker enbart för att reta upp andra trots att dom vet bättre. Om han är en sådan person kan jag inte svara på, men han är ju helt ny här och verkar ju vilja dra ut på något han redan vet svaren på för att reta upp t.ex mig.

EDIT: Och under dessa 7år så har jag ALDRIG fått en anmärkning för humöret eller beteendet, det borde väl tyda ganska starkt på att jag inte är någon som brukar ta illa upp.
Men om detta leder till någon anmärkning eller så, så tar jag det, inget mer med det. Jag är ingen som håller käften, jag säger alltid vad jag tycker och tänker rakt ut. Så vad andra tycker kring detta bryr jag mig inte direkt om, eftersom förståelse verkar vara en bristfällig sak.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

ssd är en ny teknik, för dagens datorer, vilket innebär diverse barnsjukdomar med bios, chipset och liknande, det finns de som kör de billigaste ssd och det funkar utmärkt och det finns de som det inte funkar för.

Windows blir inte snabbare med hårdisken, dock flyttas data snabbare med ssd än med mekaniska hårddiskar vilket i sin tur medför en behagligare desktop upplevelse.
SSD liknar vanligt minne, med direkt tillgång till information.
en 64gb eller till och med en 32gb funkar bra som systemdisk.

nackdelen är pris samt storlek men fördelarna med ssd överväger dock rätt så mycket.

ska man köpa en ssd är Intels ssd ett bra val då de designat en ny kontroller vilket är avgörande för en ssd´s prestanda.
Hade jag pengarna fanns det en sådan i min maskin idag.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Att den fryser med den slöa ssd disken kan jag hålla med om (utan tweaks) men med den vanliga 2.5' 5400rpm disken fryser den inte alls. Har haft en själv så där tog den historien slut.

att ta emot kritik borde ju inte få en att flippa ut eller?

en 5400RPMs disk är ingen solidstate disk, såvidare inte man kör den på centrifugering på tvättmaskinen. Helt annat.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Läser du ordentligt förstår du nog vad jag menade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cabraja
Läser du ordentligt förstår du nog vad jag menade

Att vanliga mekaniska diskar inte fryser på samma sätt som dåliga SSD diskar.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
text

fair enough. hade en dålig dag och överreagerade säkert. sorry för det. hade förmodligen även varit rättvisare att rikta kritiken även mot cabraja (och ni BEHÖVER inte pistolduelera på riktigt..).
skulle dock bli gladare om jag slapp stora bilder och stora typsnitt...