Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

Om det är ett bättre spel än Crisis eller inte låter jag vara osagt. Men det ska hel klart ha en elogé för att ha lyckats göra spelet så väl optimerat. Jag tycker att det är helt klart spelbart med högsta inställningarna med mitt 8800GT, vilket Crysis inte var.

Permalänk
Medlem

Jag lirar FC2 på Optimal inst.... det vill säga nästa allt på max 2XAA det flyter på som smör!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Ja var mitt ute i öknen vid flygplatsen och blev överfallen av tre jeepar, min gubbe föll ihop och det blev svart för ögonen, helt plötsligt kommer min kompis och lyfter upp mig och skjuter ner fienden, men när ja piggnat till och drar därifrån så stannar han kvar där och typ springer fram och tillbaka.

Går det inte få med sig honom? Han kan ju hjälpa mig tycker jag

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår, vilken besvikelse.
Det är så mycket konsol över spelet så att det är helt otroligt.

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem

Var riktigt taggad för att spela det men kommer inte in i kampanjen, den bara fortsätter ladda i all oändlighet

Visa signatur

LazyPunK

Permalänk
Medlem

Jag är dålig med inställningar för ögongodis .. jag har en ny dator.. som bl.a har ett HD4870x2 kort med en 22" hdmi skärm.. allt är på standard inställningar (nyinstallerat ) på Win Vista.. med senaste driv. Är det några speciella inställningar jag ska göra i t.ex grafikkortets inställningar för att utöka ögongodiset.. eller är det redan perfekt från start?
Jag har tidigare suttit på en gammal burk.. så har inte haft någon anledning att försöka maxa inställningar osv
Eller är det bara i Spelet jag bör maxa grafikinställningarna?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jag är dålig med inställningar för ögongodis .. jag har en ny dator.. som bl.a har ett HD4870x2 kort med en 22" hdmi skärm.. allt är på standard inställningar (nyinstallerat ) på Win Vista.. med senaste driv. Är det några speciella inställningar jag ska göra i t.ex grafikkortets inställningar för att utöka ögongodiset.. eller är det redan perfekt från start?
Jag har tidigare suttit på en gammal burk.. så har inte haft någon anledning att försöka maxa inställningar osv
Eller är det bara i Spelet jag bör maxa grafikinställningarna?

Ladda hem de nyaste drivisarna för ditt kort samt ATI:S FC2 Hotfix, sedan maxar du spelet inne i spelets inst.!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Sätt spelet på Ultra High Dx10, mer än så kan du inte göra för tillfället.

"Köpte spelet igår, vilken besvikelse.
Det är så mycket konsol över spelet så att det är helt otroligt."

Ännu än som klagar på att det är konsoll utan att förklara vad han menar.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

har ochså fått tag på far cry 2 och jag tycker det är inte så himla grymt spel

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

hmmm.... Blev väldigt besviken på liret, alldeles för mkt boiling point över spelet. Tycker också grafiken inte var bäst(kunne vara MKT bättre).
Nehe, inget för mig inte.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Hur skall man göra för att komma till MP läget?
jag reggade mig på UBISOFTS hemsida men inte har jag fått nån online nyckel eller liknande!

Använd den vanliga CD nyckeln.
Men ha inte caps lock på när du ska skriva in koden för då går det inte att skriva in några nummer av nån anledning.

Ni som har suttit inne med svaret och inte berättat för oss vad "online nyckeln" är för nåt... måtte ni snubbla i en trappa. :@
Jag hade nämligen samma "problem" som Elmoth.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade det i förrgår, till en början tyckte jag att det var riktigt j'vla kul, en av de bästa fpsen jag spelar på riktigt länge. Snygg grafik, bra fysik etc etc. Men då hände samma sak som med GTA4. Man blir trött på att ÅKA DEN DÄR J*VLA BILEN HELA TIDEN FRAM OCH TILLBAKA, FRAM OCH TILLBAKA.. Riktigt lamt imo. Det som kanske gör det jobbigt är att det alltid spawnar afrikaner i campsen hela tiden.. det blir jobbigt när man måste stanna på samma ställen och rensa campsen, laga bilen och sedan åka vidare. sedan upprepa detta för varje 100 meter. Jag tycker att dom borde laggt in något sätt så att du kan "secura" campsen för gott, i alla fall vissa av dom, så att du alltid kan ha en safe väg att ta när du ska någonstans.

Jag maxar spelet totalt med upplösning 1280x768 (min skärm klarar inte mer ;S) Det är svin snyggt och flyter på bra liksom (förruom en minilagg som jag får hela tiden som ej beror på att jag kör på hög grafik(tar upp det i en annan tråd)).

Jag tycker Ubisoft har lyckats riktigt bra, förrutom det som jag tog upp så ligger det väldigt högt på min lista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN

Det finns busslinjer som tar dig längs kanterna, låt det stanna där. En sandlåda är en sandlåda och ska inte förstöras på samma sätt som Oblivion.
Striderna i Crysis var pinsamt lätta (även på Delta) och jag gillar att inte känna mig som stålmannen.
Fixa grafiken så har vi en FÖRLORARE. Crytek lärde sig av sina misstag med att göra _för_ fin grafik. F.ö så är grafiken bara en liten del av kakan, något Crysis-fans (och Oblivion-fans för den delen) inte kan förstå, tråkigt nog.

Förlåt men är du berusad?
I FC2 är du i princip odödlig i jämnförelse med Crysis.
Även på normal så tål du inte mycket i crysis, speciellt inte om du använder något annat än armor. I FC 2 kan man agera kulmagnet i ett par minuter och inte tappa mer än 2 healthbars...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Förlåt men är du berusad?
I FC2 är du i princip odödlig i jämnförelse med Crysis.
Även på normal så tål du inte mycket i crysis, speciellt inte om du använder något annat än armor. I FC 2 kan man agera kulmagnet i ett par minuter och inte tappa mer än 2 healthbars...

Höj svårighetsgraden då, och varför skulle man inte använda annat än Maximum Armor? Löjlig jämförelse.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Använd den vanliga CD nyckeln.
Men ha inte caps lock på när du ska skriva in koden för då går det inte att skriva in några nummer av nån anledning.

Ni som har suttit inne med svaret och inte berättat för oss vad "online nyckeln" är för nåt... måtte ni snubbla i en trappa. :@
Jag hade nämligen samma "problem" som Elmoth.

QFT

Satt igår och fattade inte varför det var som halva mitt tangentbord inte fungerade men det visade sig vara CAPS LOCK som är boven så se till att den inte är intryckt när ni ska skapa en online profil.

Och bara för att vara övertydlig, för att skapa onlineprofil så går man först till ubi.com och reggar sig. Sen väljer man att logga in med det användarnamnet + lösen samt den vanliga cd nyckeln för att skapa profilen

Han bara prova en online dm runda igår men hade skoj, tycker kanske att man tål två eller tre skott för mkt innan man dör men jag har spelat massor av CoD4 hardcore på sista tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Höj svårighetsgraden då, och varför skulle man inte använda annat än Maximum Armor? Löjlig jämförelse.

Varför skulle det var en löjlig jämnförelse? Har du aldrig blivit skjuten när du använder maximum strength t.ex? Även MED Maximum armor oavsett svårighetsgrad i båda spelen tål man sjukt mycket mer i fc 2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Använd den vanliga CD nyckeln.
Men ha inte caps lock på när du ska skriva in koden för då går det inte att skriva in några nummer av nån anledning.

Ni som har suttit inne med svaret och inte berättat för oss vad "online nyckeln" är för nåt... måtte ni snubbla i en trappa. :@
Jag hade nämligen samma "problem" som Elmoth.

Tackar...skall pröva idag när jag kommer hem!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Sluta jämföra crysis med FC2 nu.. hört diskussionerna 100000 ggr nu.. och det är oftast samma saker som jämförs också.. det är 2 helt olika spel, klart att de inte är lika när det gäller hälsa, grafik, story osv..
Jag har inte spelat FC2 än.. men jag gillade 1an.. men jag hatade verkligen Crysis.. skapa en ny tråd istället som heter "Far Cry 2 Vs Crysis".. känns som det finns viktigare saker att ta upp i denna tråd än klagomål om jämförelsen mellan dessa 2 spel

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Det är kul att FC2 är nyskapande men det är märkligt att alla i princip säger samma sak. Testade de inte spelet? Det här skulle ju vara anpassat efter oss?

1) Respawns - Alla klagar på att det sker för snabbt
2) Grafik - Nästan alla tycker att dne borde vara mer färglad
3) För svårt att döda fiender

Detta är ju bara inställningar som inte kanvar så svårt att fixa.

Permalänk
Medlem

Håller med dig crow2.

Sen ni som gnäller på transporten i spelet, varför köpte ni ens spelet då för? 50km2, säger inte det något att man ska göra långa transporter? Det är ett fritt spel, en sandlåda, ska inte vara meningen att kunna teleportera sig snabbt överallt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Varför skulle det var en löjlig jämnförelse? Har du aldrig blivit skjuten när du använder maximum strength t.ex? Även MED Maximum armor oavsett svårighetsgrad i båda spelen tål man sjukt mycket mer i fc 2...

Kör på infamous och tycker man lägger sig ganska lagom fort, ett sniperskott gör ju nästan ner dig och det tar väl en 3-4 skott annars på 10-20m. Verkar dock som att vissa skott gör väldigt lite skada, fienderna kanske inte träffar rakt i skallen på en hela tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Det är kul att FC2 är nyskapande men det är märkligt att alla i princip säger samma sak. Testade de inte spelet? Det här skulle ju vara anpassat efter oss?

1) Respawns - Alla klagar på att det sker för snabbt
2) Grafik - Nästan alla tycker att dne borde vara mer färglad
3) För svårt att döda fiender

Detta är ju bara inställningar som inte kanvar så svårt att fixa.

Har inte spelat så mkt men har inte märkt av ngt problem med respawnen än. Har kunnat gå tillbaka till safehouse utan att de i den närmsta basen har respawnat. håller med om att fienderna är lite väl tåliga, framförallt på långt håll och riktigt nära håll (av någon anledning?). Sen tycker jag grafiken är suverän, mycket bättre ingame än många av bilderna (allt maxat i dx9). Ser dessutom ingen skillnad på dx9 o dx10 förutom att jag får små hack i dx10 (tydligen känt problem).

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Alltså fan va tråkigt FC2 är.
Man får alltid gå kors och tvärs när man ska göra uppdrag, och gåendet tar typ 50 år.
Har ingen lust att springa heller för allting blir suddigt direkt när man springer.
Jag brukar inte köra med bil eftersom bilarnas körkänsla är så äcklig, och man brukar alltid bli attackerad när man kör med bil.
Och det är alltid långt till buss stationerna.

Spelet är ett riktigt sömnpiller.
Dessutom är uppdragen inte ett dugg varierande, alltid samma skit typ.

Nä nu ska jag sluta skriva och läsa den här tråden, avmarkerar den från min bevakningslista.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör på infamous och det jag tycker är jobbigt är:

Vilka kommer att skjuta mig? Vet inte om man skall skjuta först eller vänta på att bli skjuten.

Att det kommer folk i jeep ute på vägrna och hinner döda en innan jag hinner byta till kanonen på taket.

Annars riktigt bra och snyggt spel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom

Vilka kommer att skjuta mig? Vet inte om man skall skjuta först eller vänta på att bli skjuten.

Du har helt rätt, de borde ha röda respektive vita tröjor på sig - så man vet vem som är snäll och vem som är dum. Allt som gör spelet svårt måste bort! Pronto!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
mjo, den ärju framhjuls driven så

Buggyn är inte framhjulsdriven. Motorn är monterad därbak och det går inga drivlinor fram till framhjulen. Men den kanske är programmerad som framhjulsdriven i spelet, men det känns inte riktigt så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Sätt spelet på Ultra High Dx10, mer än så kan du inte göra för tillfället.

"Köpte spelet igår, vilken besvikelse.
Det är så mycket konsol över spelet så att det är helt otroligt."

Ännu än som klagar på att det är konsoll utan att förklara vad han menar.

Dom flesta vet väl vad som menas med att ett spel känns som konsol?

Jag håller med i alla fall, för mycket konsoll tyvärr, inte alls som det första far cry. Har inte spelat så mycket men, inga skotthål i väggarna ens?

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w

Permalänk
Medlem

Man sjuta bara de,med röda Gummistövla....Ha.Ha.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Det är kul att FC2 är nyskapande men det är märkligt att alla i princip säger samma sak. Testade de inte spelet? Det här skulle ju vara anpassat efter oss?

Vad är det som är nyskapande i FC2? Det finns inte direkt något jag kan komma på i spelet som inte redan gjorts i andra spel bättre.

Farcry 2 är mer likt stalker än crysis i spelupplägg, men istället för att lära sig av stalkers brister har dom kommit på egna som gör det värre.

Alla far cry 2s försök att vara realistiskt faller på allt som är extremt orealistiskt.
Man kan plocka upp vapen från marken för att få ett som inte är jammat, men ammno absorberar man tydligen genom fötterna.
Fiender som spawnar efter bara några minuter.
Fiender som antingen ser dig från flera mil eller inte ens upptäckern dig om du står precis framför dom osv.

Med det sagt så är inte spelet direkt kasst, men det är verkligen inte värd den hype den haft och spelet är inte i närheten av den kvalite och som crysis ligger på, oavsett om man gillar crysis som spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Man sjuta bara de,med röda Gummistövla....Ha.Ha.......Klaus

hahaha

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w

Permalänk

Jag säger som många andra: vad kan man kräva grafikmässigt av ett spel som erbjuder en så generös spelvärld? Visst är spelet inte så snyggt som jag hade hoppats och som det gav sken av att vara, och visst är Crysis mycket snyggare om man nu måste jämföra med det, men får man ändå inte säga att det är en imponerande prestation att spelet kan måla upp en så stor spelvärld och ändå fungera så pass bra? Men det kanske är helt ovidkommande att spelaren har 50 kvadratkilometer till sitt förfogande och kan uppleva 24-timmars dygnscykel och helt dynamiska väderförhållanden?

Men det är väl så att folk aldrig kan vara nöjda. Först klagar man på linjära spel som Half-Life 2, Call of Duty och till och med Crysis med motiveringen att man bara springer i korridorer och efter en förutbestämd rutt. Sedan klagar man i spel som Far Cry 2 och Oblivion på att det i stället är för långt att springa och att det är enformigt och tar för lång tid och allt vad det är. Blir det aldrig bra? Vidare klagar man på att banorna i CoD4 är små som skokartonger, och i nästa ögonblick gnälls det över att banorna i FC2 så stora att man inte ens ser fienden. Det är ju rentav löjligt. Vad är då ett bra spel enligt er?

Jag förringar dock inte att spelet har vissa svagheter, men nämn å andra sidan ett spel som inte har det. Det som irriterar mig mest är, som många redan har påpekat, de ständigt återkommande fienderna i lägren. Dessutom är vaktposterna alltför många utmed vägarna, vilket gör att det är omöjligt att ta sig någon längre sträcka utan att råka i strid. Sedan kanske inte AI:n är den allra starkaste, och inte heller spelkontrollerna. Och vad gäller grafiken så håller jag med om att det ser plastigt ut ibland, men den är ändå inte dålig. Kanske i jämförelse med Crysis, men på egna ben står den sig ändå mer än väl.

Jag kan förresten inte begripa det här ständiga jämförandet mellan spel. Varför kan man inte bara acceptera att olika spel har olika styrkor och att man faktiskt kan spela både Crysis och Far Cry 2 för att uppleva olika typer av spelupplevelse? Jag åtminstone skulle inte för allt i världen vilja spela spel som alla var exakt likadana, för vore inte det bra enformigt, så säg? Det gnälls över att FPS-spel är stereotypa, men att de sedan bjuder på olika typer av spelinnehåll och strategier går minsann inte heller för sig.

Nåja, det är min syn på spelet. Det har påfallande svagheter men också många innovativa sidor. Och jag påstår inte att det är innovativt att absorbera ammunition genom fötterna, som någon skrev, och inte heller att fienden till exempel tål alltför många skott, men spelet erbjuder ändå, enligt min mening, en spelupplevelse som inte liknar alla andra spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Vad är det som är nyskapande i FC2? Det finns inte direkt något jag kan komma på i spelet som inte redan gjorts i andra spel bättre.

Farcry 2 är mer likt stalker än crysis i spelupplägg, men istället för att lära sig av stalkers brister har dom kommit på egna som gör det värre.

Alla far cry 2s försök att vara realistiskt faller på allt som är extremt orealistiskt.
Man kan plocka upp vapen från marken för att få ett som inte är jammat, men ammno absorberar man tydligen genom fötterna.
Fiender som spawnar efter bara några minuter.
Fiender som antingen ser dig från flera mil eller inte ens upptäckern dig om du står precis framför dom osv.

Med det sagt så är inte spelet direkt kasst, men det är verkligen inte värd den hype den haft och spelet är inte i närheten av den kvalite och som crysis ligger på, oavsett om man gillar crysis som spel.