AMD och Nvidia optimerar för Far Cry 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
pc är döende som spelplattfoprm ;-.)

Det där har jag också sagt i nån tråd (kommer inte ihåg vilken). Det finns ju dock många bra spel som är gamla som man missat genom åren som kommer i att släppas igen. Tror jag läste det på www.fz.se

Edit:
Här är det http://www.gog.com/en/frontpage/

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag blev rätt besviken på Far Cry 2, motorn kändes oinspirerad, nästan som att simma igenom luft snarare än att gå, grafiken kändes som bäst halvdan, och då körde jag ändå med allt på max utan AA, kontrollerna kändes onödigt bökiga och fienderna pantade trots ganska hög svårighetsgrad. Får se, ska ge det några chanser till men förstaintrycket jag fick var inte vidare positivt..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Jag blev rätt besviken på Far Cry 2, motorn kändes oinspirerad, nästan som att simma igenom luft snarare än att gå, grafiken kändes som bäst halvdan, och då körde jag ändå med allt på max utan AA, kontrollerna kändes onödigt bökiga och fienderna pantade trots ganska hög svårighetsgrad. Får se, ska ge det några chanser till men förstaintrycket jag fick var inte vidare positivt..

Ändå har du ett 8800GT som skall funka så fantastiskt bra med nvidias senaste big bang 2 driver,konstigt att det inte flöt bättre då:-)))
Jag har själv testat en hel del crysis warhead det sista och det flyter som en gud på mitt 4870X2 maximum settings hela tiden i 1280X1024:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Ändå har du ett 8800GT som skall funka så fantastiskt bra med nvidias senaste big bang 2 driver,konstigt att det inte flöt bättre då:-)))
Jag har själv testat en hel del crysis warhead det sista och det flyter som en gud på mitt 4870X2 maximum settings hela tiden i 1280X1024:))

??
Hans inlägg har inget med prestanda att göra.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk

"Grafiken kändes som bäst halvdan"??? Jag börjar mer och mer undra om det finns olika versioner av spelet ute. Jag är stort fan av Crysis och jag tycker att Far Cry är 10 gånger snyggare. Har sett fler som klagat på grafiken och det är ju helt jäkla obegripligt. Det har inte gjorts något snyggare spel till PC. Personligen tycker jag att spelet är något av det roligare på år och dagar.

/M

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perihelion
"Grafiken kändes som bäst halvdan"??? Jag börjar mer och mer undra om det finns olika versioner av spelet ute. Jag är stort fan av Crysis och jag tycker att Far Cry är 10 gånger snyggare. Har sett fler som klagat på grafiken och det är ju helt jäkla obegripligt. Det har inte gjorts något snyggare spel till PC. Personligen tycker jag att spelet är något av det roligare på år och dagar.

/M

du överdriver med rätt mycket, men ja holler med långt.
Far cry är snyggt, och gamereactor snackar massa skit.
dock tycker jag det är irriterande att alla människor tycker att du förtjänar att dö vi första anblick