Apples netbook kan vara på väg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locutio
Jag tycker bara att det är en kul fråga du ställer. Låt mig svara med en motfråga Finns det någon annan anledning att köpa en Mac än just för operativsystemet?

Mitt svar på den frågan är ett klart nej.

För övrigt så ingår operativsystemet alltid, inklusive diverse annat godis

Det jag ville komma till var att ha val möjligheten att välja med eller inte, vill man ha en Book laptop och vill bara ha datorn utan OSX så vore det en bra valmöjlighet som kan få ner priset lite.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

(( Istället för att vara med på denna "Min Pappa är starkare än din pappa" diskussionen, bör vara 18-årsgräns på detta forum. ))

Undrar hur den kommer se ut, finns så många rykten om att det ska va en gigantiskt iphone, med touchscreen, inget jag hoppas på iallefall med det ska bli intressant

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Inaktiv

OSX och Apple har riktigt sjyssta grejor..inget snack om saken. De spöar MS i det mesta (Min åsikt)

Det STORA problemet med framförallt Apple-datorer är att de kostar snuskigt mycket och är inte alls värda sitt pris. Varför ska en Macbook pro som innehåller samma prylar som min Zepto kosta 22-25000:- sek när min kostade 9000:- ? Visst är chassit av bättre kvalitet men det motsvarar inte 12-15000:-

En Iphone är inte värd 6000:- men jag förstår folk som vill ha en, det är en annan sak.

Jag kör själv Linux men skulle gärna köra OSX om jag fick göra det på min egen dator, ingen Macbook då jag inte vill betala 10.000 för att få samma prylar och komma åt ett nytt operativsystem när t.e.x Linux finns som är helt gratis.

Så för min del är det bara priset jag hakar upp mig på, det är som med Bang Olufsen...riktigt bra grejer men absolut inte så bra som dess pris!

Permalänk
Medlem

Flierman: Grattis du har gjort en upptäckt, Mac kostar mer än en Pc. yehhh

Denna eviga Kukmätar tävling -.-

undrar om dom kommer använda den nya intel atom 330 ??

http://www.sweclockers.com/nyhet/8287-intel_slapper_tvakarnig...

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk

Det är klart det inte kommer någon EEEPC från Apple. De är långsamma, plastiga och relativt fula, men framförallt oanvändbara med pyttesmå tangentbord och skärmar.

De kommer knappast göra en 9"-dator och köra vanliga OS X på den. Tror mer på en anpassad variant á la iPhone XL.

Så hur mycket ni än vill så tror jag inte det kommer att hända... Inte i den form vi ser på netbooks idag. Design är inte bara utseende, utan även användarvänlighet!

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du vet att operativsystemet du använder just nu ser ut som det gör till stor del pga Apple?

MS utvecklar inte heller nya datorarkitekturer, inte heller Dell, HP, AMD, nVidia osv. men jag skulle nog påstå att alla dom bidrar en hel del till datorutvecklingen. Det är väl nästan bara IBM som utvecklar nya arkitekturer.

Att Apple introducerar saker som sedan efterapas av dom andra tillverkarna är ju definitionen på att leda utvecklingen. Finns liksom ingen annan datortillverkare som gör det. I viss mån Sony, Dell och HP kanske, resten gör inte så mycket mer än att köpa lite hårdvara tillverkad av någon annan som dom sedan stoppar in i en plastlåda.

Lite mer exakt vad är det som apple har drivit förutom klyschor från sina användare? Vari ligger apple revolutionen? Mig veterligen bidrar de precis lika mycket/lite som någon annan, de stjäl/ kommer på eget/ återanvänder osv. Men att påstå att apple leder utvecklingen känns rätt överdrivet, känns mer som ett företag som hoppar på beprövade begrepp istället för att våga sticka ut alldeles för mycket. De putsar det och gör det snyggt men inte är de något företag som leder utvecklingen inte, de är mer ett företag som putsar upp andras idéer lite för att passa deras koncept och sätter sedan en prislapp som passar fred perry & poco loco pojkarna som vill känna sig lite mer IT på tåget in till universitetet. Wannabe webbutvecklare ftw.

Permalänk
Medlem

Varför stör du dej så mycket på att Apple "kopierar och stjäl" andra produkter. Bygger inte hela Microsoft på den iden, men det är ju tydligen mer okej för att just du sitter på det OS.

Hela It-branschen gör ju detta men varför ska det bli en massa diskussioner för att just Apple gör det?

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du vet att operativsystemet du använder just nu ser ut som det gör till stor del pga Apple?

MS utvecklar inte heller nya datorarkitekturer, inte heller Dell, HP, AMD, nVidia osv. men jag skulle nog påstå att alla dom bidrar en hel del till datorutvecklingen. Det är väl nästan bara IBM som utvecklar nya arkitekturer.

Att Apple introducerar saker som sedan efterapas av dom andra tillverkarna är ju definitionen på att leda utvecklingen. Finns liksom ingen annan datortillverkare som gör det. I viss mån Sony, Dell och HP kanske, resten gör inte så mycket mer än att köpa lite hårdvara tillverkad av någon annan som dom sedan stoppar in i en plastlåda.

XEROX, allt annat är kopior, så även apple. Men man måste vara rejält troende för att tro på Apples reklam att dom är ledande.

"Xerox later released a similar system to the Alto, the Xerox Star in 1981 as a workstation. It was the first commercial system to incorporate various technologies that today have become commonplace in personal computers, including a bit-mapped display, a window-based GUI, mouse, Ethernet networking, file servers, print servers and e-mail. "

"In the mid 1980s, Apple considered buying Xerox; however, a deal was never reached. Apple instead bought rights to the Alto GUI and adapted it into to a more affordable personal computer, aimed towards the business and education markets"

Från Wiki. Jävligt ledande... my ass!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
XEROX, allt annat är kopior, så även apple. Men man måste vara rejält troende för att tro på Apples reklam att dom är ledande.

"Xerox later released a similar system to the Alto, the Xerox Star in 1981 as a workstation. It was the first commercial system to incorporate various technologies that today have become commonplace in personal computers, including a bit-mapped display, a window-based GUI, mouse, Ethernet networking, file servers, print servers and e-mail. "

"In the mid 1980s, Apple considered buying Xerox; however, a deal was never reached. Apple instead bought rights to the Alto GUI and adapted it into to a more affordable personal computer, aimed towards the business and education markets"

Från Wiki. Jävligt ledande... my ass!

Du kan ju kolla in Alto GUI för att se vad apple började med och vart de tog vägen.
Det är inte uppfinnare av idéer som alltid förtjänar äran, precis som med pengar är det de som kan utnyttja idéerna och ta de till verklighet som faktiskt skapar nytta av idéerna.
Apple har varit en del av många nya produkter på marknaden.

Ta tex Powerbook 100. Den första laptopen av sitt slag. Utifrån den designen är alla andra laptops idag designade.

Eller ta PDA och ordet PDA. Digitala kameror var apple riktigt tidiga på. Postscript skrivare var de också tidiga att utnyttja.

Kan du med handen på hjärtat säga att apple inte tillfört datormarknaden utveckling? att de inte varit ledande inom endel områden? Släpp hatet och börja förstå att det är fler än Microsoft som skapat produkter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flierman
OSX och Apple har riktigt sjyssta grejor..inget snack om saken. De spöar MS i det mesta (Min åsikt)

Det STORA problemet med framförallt Apple-datorer är att de kostar snuskigt mycket och är inte alls värda sitt pris. Varför ska en Macbook pro som innehåller samma prylar som min Zepto kosta 22-25000:- sek när min kostade 9000:- ? Visst är chassit av bättre kvalitet men det motsvarar inte 12-15000:-

En Iphone är inte värd 6000:- men jag förstår folk som vill ha en, det är en annan sak.

Jag kör själv Linux men skulle gärna köra OSX om jag fick göra det på min egen dator, ingen Macbook då jag inte vill betala 10.000 för att få samma prylar och komma åt ett nytt operativsystem när t.e.x Linux finns som är helt gratis.

Så för min del är det bara priset jag hakar upp mig på, det är som med Bang Olufsen...riktigt bra grejer men absolut inte så bra som dess pris!

Zepto 9000kr har en skärm som suger, jag skulle nog anse att en macbook pro är ett prisfynd jämfört med en zepto vars skärm är i princip oanvändbar. Det gör att zepto datorn enbart kan jämföras med stationära datorer då båda kräver en extra skärm. 9000kr för en kass stationär, nej tack.

Men har man inga krav eller behov av kvalitet för arbete är givetvis zepton att föredra, men jämför den inte med macbook pro, hp´s eller sony´s arbetsdatorer mellan 20-30 tusen. Macbook pro är ändå 25-30% dyrare än ovan datorer (högt andrahandsvärde dämpar iofs smällen något), men de är utmärkta arbetsdatorer till ett helt klart för högt pris. (ofta mindre viktigt för en arbetsdator iofs).

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Du kan ju kolla in Alto GUI för att se vad apple började med och vart de tog vägen.
Det är inte uppfinnare av idéer som alltid förtjänar äran, precis som med pengar är det de som kan utnyttja idéerna och ta de till verklighet som faktiskt skapar nytta av idéerna.
Apple har varit en del av många nya produkter på marknaden.

Ta tex Powerbook 100. Den första laptopen av sitt slag. Utifrån den designen är alla andra laptops idag designade.

Eller ta PDA och ordet PDA. Digitala kameror var apple riktigt tidiga på. Postscript skrivare var de också tidiga att utnyttja.

Kan du med handen på hjärtat säga att apple inte tillfört datormarknaden utveckling? att de inte varit ledande inom endel områden? Släpp hatet och börja förstå att det är fler än Microsoft som skapat produkter.

Nej, det är ju naturligtvis inte de som uppfunnit nått som skall ha äran utan dom som snyltat på ideerna och med massiva reklamkampanjer får människor att tro att det är dom som är innovativa.

Det är lustigt hur ni Applefanboys ständigt upprepar att det är hat så fort nån kritik framförs, det brukar vara kännetecken på sekter.

Sen kan ju du plocka fram var jag skrivit nått som helst om att M$ skulle ha skapat nått. Du försöker lägga ord i min mun och det uppskattar jag inte alls.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Det är klart det inte kommer någon EEEPC från Apple. De är långsamma, plastiga och relativt fula, men framförallt oanvändbara med pyttesmå tangentbord och skärmar.

De kommer knappast göra en 9"-dator och köra vanliga OS X på den. Tror mer på en anpassad variant á la iPhone XL.

Så hur mycket ni än vill så tror jag inte det kommer att hända... Inte i den form vi ser på netbooks idag. Design är inte bara utseende, utan även användarvänlighet!

Så oanvändbara är dom ju inte EeePc tycker min fungerar klockrent till vad jag behöver. Vill jag spela spel eller göra mer krävande saker gör jag de på min stationär. Reser jag och behöver surfa eller webcam med mina vänner har den aldrig svikit mig. Sen kanske framför allt handlar om smaker om man kan stå ut med mindre bärbardatorer.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

FÖR ATT KRYDDA MAC VS PC ARGUMENTEN..
'
kan inte någon som är för pc, ta och rycka ut sin strömkontakt med 90 graders vinkel ..

lägg gärna ut på youtube som ett anti mac klipp..
sen så kanske du ska gråta och i säga något i stil med "leave PC alone" atleast they try!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taft
Så oanvändbara är dom ju inte EeePc tycker min fungerar klockrent till vad jag behöver. Vill jag spela spel eller göra mer krävande saker gör jag de på min stationär. Reser jag och behöver surfa eller webcam med mina vänner har den aldrig svikit mig. Sen kanske framför allt handlar om smaker om man kan stå ut med mindre bärbardatorer.

Jag menar framförallt att datorns fysiska dimensioner är på tok för små för att det ska gå bra att skriva på den eller titta på dess skärm. Tangentbordet är för litet för touchtyping och skärmen för liten för att det egentligen ska vara vettigt att köra ett upplösningsberoende desktop-OS. När MacBook Air lanserades var man tydlig med att påpeka att ultraportabla är ultimata kompromisser, men att man lyckats behålla något som de flesta andra misslyckats med, nämligen 13"-skärm och fullstort tangentbord. Därmed har man samma användarvänlighet som på MacBook och MacBook Pro.

Apple kan kanske pissa i motvind och lansera en EEE Mac och därmed förstöra dessa argument för MacBook Air, men jag tror det inte. EEEs format i kombination med dess låga prestanda gör att Apple inte vill producera en. För om de hade velat tävla med budgetdatorer så hade de förmodligen redan haft en Celeron-MacBook...

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

Jag har varit PC-användare i 15 år och jag byter aldrig ut min PC mot en Mac, och jag byter definitivt inte ut min Asus Eee PC. Det är en rent av en demokratisk liten maskin!
Eee är kanske plastig och ful, långsam och nästan lite... sovjetisk? Javisst, men den är dock i gott sällskap. Titta bara på NES, Commodore 64...

En Mac Pro snabbare än de flesta PC? En PC blir så snabb du vill, så snygg du vill, så elegant du vill. En PC kan vara en radio, den kan betjäna TV:n, den kan vara en spelmaskin, ett fotolabb, en studio, en skrivmaskin, ett ritblock, den kan till och med vara en Mac!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
FÖR ATT KRYDDA MAC VS PC ARGUMENTEN..
'
kan inte någon som är för pc, ta och rycka ut sin strömkontakt med 90 graders vinkel ..

lägg gärna ut på youtube som ett anti mac klipp..
sen så kanske du ska gråta och i säga något i stil med "leave PC alone" atleast they try!

Jag testade just. Datorn vred sig kanske 30 grader och sedan drogs sladden ur (om man inte drar i sladden ganska löst).

Permalänk
Medlem

Jag ser 1-2 inlägg här från apple-förespråkare som skulle kunna tolkas som aggressiva eller överdrivna.

Däremot ser jag nästan 2 sidor med (förmodligen) pc-användare som skriver aggressivt, på gränsen till hatiskt, mot Apple.

Varför? Är det verkligen ett så stort problem att vissa uppskattar Apples operativsystem, design och finesser?

Jag äger bara PC men jag använder Mac ibland, jag tycker vissa saker med Mac är klart bättre än vad "PC" världen kan erbjuda. Men framförallt så tycker jag om det helhetspaket som Apple erbjuder.

Sen är ju frågan om jag är villig att betala den extra summan för detta! Om jag bara spelar så är ju svaret ett klart nej, men för oss som gör mer med datorn så kan det faktiskt hända (och det händer allt mer) att vi är villiga att betala lite mer för att få detta.

Det finns bra och kvalitativa PC-laptops, t.o.m några som jag skulle anse vara snygga. Men helhetslösningen är fortfarande bättre med Mac och då har jag även en smidig lösning för att köra Windowsmiljö också via dubbel booten.

(visst kan man köra OSX på pc också, men då är det sämre med drivrutinsstödet)

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Skönt att någon kan se nyktert på saken. Det var just detta jag också menade med att det "har nog mest med hårdvaran att göra i kombination med den design Apple vill profilera sig med", än om "full funktionalitet" kanske är aningen subjektivt och beroende på vad köpare söker. Sedan är det Jobs ansvar att sälja in produkten.

Även en som uppmanas att "slänga sig i väggen" kan hålla med dig!

Förresten, använder du Solaris något nämnvärt eller har länken i signaturen bara fått stå kvar?

Sålänge min trogna Sun Fire rullar på så kommer Solaris att finnas i min närhet

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Precis som allt annat Apple gett sig på så kommer de att skriva om historieböckerna och om 5 år kommer alla tro att det var Apple som var först ut med en Netbook. Om ett år kommer följande nyhet att postas på Sweclockers: "Asus gör en Apple iNetbook utmanare."

Sanna mina ord,
/Nostradamus

Permalänk

Tycker det är ett klassiskt uttalande från Jobs. Apple blånekar till allt fram till att dom har en färdig produkt. En anledning är att går man ut nu och säger vi kommer ha en netbook på marknaden om 8mån så skjuter en del kunder upp sitt dator köp. Då e det bättre att förneka så folk köper befintliga laptops från Apple. Antagligen väntar Apple in hårdvarulanseringar som inte skett än, så som 2kärning Atom om dom nu använder en sån.

offtopic: lägg ner hela mitt OS e bättre än ditt OS. Jag är glad att det finns mer än ett OS att välja på. Det betyder att det är sannolikare att man kan hitta ett OS som passar en perfekt. Om det sen heter Windows, OS X eller linux spelar ingen roll.

Visa signatur

BAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Profetengus
Tycker det är ett klassiskt uttalande från Jobs. Apple blånekar till allt fram till att dom har en färdig produkt. En anledning är att går man ut nu och säger vi kommer ha en netbook på marknaden om 8mån så skjuter en del kunder upp sitt dator köp. Då e det bättre att förneka så folk köper befintliga laptops från Apple. Antagligen väntar Apple in hårdvarulanseringar som inte skett än, så som 2kärning Atom om dom nu använder en sån.

offtopic: lägg ner hela mitt OS e bättre än ditt OS. Jag är glad att det finns mer än ett OS att välja på. Det betyder att det är sannolikare att man kan hitta ett OS som passar en perfekt. Om det sen heter Windows, OS X eller linux spelar ingen roll.

Jobs känns så rysk " ett nej behöver inte betyda ett nej"

Fast tror inte att den blir av. Som många säger så är det inte direkt Apples sak med billiga saker (utom mini då) och ska det bli en rimligt prisklass på apples "netbook" så skulle den behöva ligga på runt 5000-6000 kr och då kostar den lika mycket som mini, och med tanke på vad du får för när du köper mini, som inte är så mycket i hårdvaru väg. skulle det nog inte va möjligt att apple skulle kunna inkluderar en skärm utan att den skulle vara av dålig kvalitet

sorgligt men sant

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Jag menar framförallt att datorns fysiska dimensioner är på tok för små för att det ska gå bra att skriva på den eller titta på dess skärm. Tangentbordet är för litet för touchtyping och skärmen för liten för att det egentligen ska vara vettigt att köra ett upplösningsberoende desktop-OS. När MacBook Air lanserades var man tydlig med att påpeka att ultraportabla är ultimata kompromisser, men att man lyckats behålla något som de flesta andra misslyckats med, nämligen 13"-skärm och fullstort tangentbord. Därmed har man samma användarvänlighet som på MacBook och MacBook Pro.

Apple kan kanske pissa i motvind och lansera en EEE Mac och därmed förstöra dessa argument för MacBook Air, men jag tror det inte. EEEs format i kombination med dess låga prestanda gör att Apple inte vill producera en. För om de hade velat tävla med budgetdatorer så hade de förmodligen redan haft en Celeron-MacBook...

Jag kanske har små fingrar jämför mot dig därför har jag inga problem med storleken på den. Tycker att den är händig att ta med mig överallt. Men visst det finns saker som kunde har gjort bättre.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taft
Jag kanske har små fingrar jämför mot dig därför har jag inga problem med storleken på den. Tycker att den är händig att ta med mig överallt. Men visst det finns saker som kunde har gjort bättre.

Bl a Acer Aspire One utnyttjar hela bredden till tangentbordet. Naturligtvis är känslan inte i närheten av IBM Model M (hittade ett sådant i ett skåp på jobbet för ett tag och jag säger bara "wow vilken känsla"), men jag har testat längre sessioner av touchtype och jag kan hålla ungefär 90 % av min vanliga hastighet. För sin storlek är det helt OK i min mening. Bra administrationsverktyg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Jag ser 1-2 inlägg här från apple-förespråkare som skulle kunna tolkas som aggressiva eller överdrivna.

Däremot ser jag nästan 2 sidor med (förmodligen) pc-användare som skriver aggressivt, på gränsen till hatiskt, mot Apple.

Varför? Är det verkligen ett så stort problem att vissa uppskattar Apples operativsystem, design och finesser?

Har inget emot att folk använder OS X och produkter från Apple om dom nu finner det mer användbart, det jag har emot är denna elitism som finns hos majoriteten av Mac-användare, så uppblåsta av självgodhet och arrogans om att deras val är bättre, att de är smartare och att de upptäckt något fantastiskt vi andra inte upptäckt. DET är i alla fall vad jag stör mig på, lite samma grej med vegetarianer, jehovas vittnen, livets ord, fotbollssupportrar osv. Den här artikeln beskriver det ganska bra:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant

Nu har jag offtopicat klart.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Har inget emot att folk använder OS X och produkter från Apple om dom nu finner det mer användbart, det jag har emot är denna elitism som finns hos majoriteten av Mac-användare, så uppblåsta av självgodhet och arrogans om att deras val är bättre, att de är smartare och att de upptäckt något fantastiskt vi andra inte upptäckt. DET är i alla fall vad jag stör mig på, lite samma grej med vegetarianer, jehovas vittnen, livets ord, fotbollssupportrar osv. Den här artikeln beskriver det ganska bra:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant

Nu har jag offtopicat klart.

Om du kollar i denna tråd så är det ju faktist så att PC folket är dom som beter sig mest som du beskriver. Jag förstår inte varför folk ska börja bråka över att Apple inte vill vara som andra tillverkare.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu