Reactor – ett färdigt system nedsänkt i vätska

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så kan man inte ha sin/sina hårddiskar i denna slags lösning då oljan, oavsett vad man använder, kan tränga sig in i hårddisken och då förstörs ju diskarna. SSD diskar borde dock kunna klara av detta.

Jag hade tänkt bygga ett system som skulle vara passivt kyld med olja för några år sen men det blev aldrig av. Jag har hört att man ska kunna använda vanlig vegetabilisk olja som man köper i butiken, fast det dåliga med denna olja är att de blir dålig efter ett tag så man måste byta ut den lite då och då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Undrar hur hårddiskarna mår i oljan. Ventilationshålen?

Hårddiskarna verkar sitta på baksidan, ej nedsänkta i vätskan.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

Kul att någon vågar göra något annat.

Men köper man en sån där så måste man nog vara en rik nörd med en liten penis.

Permalänk

Kommer givetvis blir en flopp.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Kul att någon vågar göra något annat.

Men köper man en sån där så måste man nog vara en rik nörd med en liten penis.

Haha, ja för man vill ju verkligen visa brudarna sin vätskekylda dator..... De tappar brallorna bara man pratar om den...

Köper man en sån har man mycket pengar, är en entusiast eller vill skryta inför polarna. Men knappast för att kompensera en liten penis inför brudar ;).

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

är det isåfall inte liiite smidigare att leda heatpipes till ett chassi med heatspreaders?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare kommentar att borde inte va bättre med torrt vatten?

Men den där vätskan kanske är bra ändå utan o vara klibbig.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Min nya lanlåda!

Permalänk

Kokar inte torrt vatten vid ganska låg temperatur? eller så tänker jag på något helt annat.

Permalänk
Medlem

själv så misstänker jag att det är fluorinert och att döma av detta youtube klipp så verkar jag inte vara helt ute och cyklar:
youtube klipp

och om ni är intresserade att införskaffa lite:
3M™ Fluorinert™ Electronic Liquids

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Hårddiskarna verkar sitta på baksidan, ej nedsänkta i vätskan.

Mja, de sitter väl på sidan där framme och är definitivt nedsänkta i vätskan. Det är tre SSD-diskar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är det bäst så kan det vara prisvärt.
Men tänk om du jobbar med nånting och din tid är värd ca 300$ i timmen, och du tjänar 30 min om dagen på att ha en sån här dator när dina uträkningar går snabbare.
(lite överdrivet halvexmpel), men kort sagt,
Tjänar man dagligen på att ha värstingdatorn så är det bara en tidsfråga innan man tjänar på det, behöver inte vara såna här löjligt extrempåhittade exempel

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Jag hade lätt velat ha den, men för det priset? Absolut inte
Design-mässigt är det den maffigaste jag någonsin sätt

Hur tänker du nu? Dollarn är inte värd så mycket xD
Den kostar runt 34 500kr enligt SEBs kurs och 36000kr enligt forex kurs;)
Är din bank från Island eller?

Han kanske syftar på 10 000 dollars monstret?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Mja, de sitter väl på sidan där framme och är definitivt nedsänkta i vätskan. Det är tre SSD-diskar.

De du talar om är som sagt SSD diskarna, lagringdiskarna sitter på baksidan i två hotswap slädar.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Galet fräsch idé måste jag säga Kul att någon vågar göra något nytt, men timingen rakt in i dagens finanskris kunde ju kanske varit bättre ^^ Synd att man inte ens har 10k över för att köpa ett Ci7-system "vanilla"

Permalänk
Avstängd

På med cyklopen om du ska nollställa bios

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
På med cyklopen om du ska nollställa bios

Har för mig att jag har läst på någon annan sida att det finns utanpå så de har iaf tänkt lite
Hur man ska byta komponenter och dessutom försöka få på en vattenkylning på dessa om det t.ex. är ett grafikkort bör vara något över det vanliga

Permalänk
Medlem

haha varför skulle man vattenkyla dem? och jag tror inte att nån kommer uppgradera enskilda delar i ett sånt system. Möjligen att man kan få betala en summa pengar för att få Hardcore att tömma vätskan och stoppa i helt nya delar, och sen fylla på vätska igen. Jag vet dock inte vad det är för vätska och hur den fungerar men jag tror det kan bli svårt att få det att fungera när man plockar ur och stoppar i delar i kladdiga kontakter

Sen det där med mekaniska hårddiskar på utsidan.. löjligt. Då får man ju oljud (lite iaf) ändå! Proppa i fler SSD i den istället.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
haha varför skulle man vattenkyla dem? och jag tror inte att nån kommer uppgradera enskilda delar i ett sånt system. Möjligen att man kan få betala en summa pengar för att få Hardcore att tömma vätskan och stoppa i helt nya delar, och sen fylla på vätska igen. Jag vet dock inte vad det är för vätska och hur den fungerar men jag tror det kan bli svårt att få det att fungera när man plockar ur och stoppar i delar i kladdiga kontakter

Sen det där med mekaniska hårddiskar på utsidan.. löjligt. Då får man ju oljud (lite iaf) ändå! Proppa i fler SSD i den istället.

Fler SSD och göra den ÄNNU dyrare?
Lägg in 500GB SSD och du får en hårddisklösning lika dyr som resten av tekniken tillsammans om man ska överdriva en smula, men det är fantastiskt mycket pengar då tekniken gör snabba framsteg hela tiden. Hellre mycket utrymme med en fungerande teknik som även är billig än att lägga fantastiska summor på en teknik som tar stora steg varje dag. Du får bara en ännu sämre valutaprofil bara månaden efteråt.