MSI X58 Eclipse fångad på bild

Permalänk
Melding Plague

MSI X58 Eclipse fångad på bild

Det har dykt upp bilder på MSI:s slutgiltiga design av moderkortet X58 Eclipse. Den nya modellen bjuder bland annat på stöd för SLI och Crossfire.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Spänningsregulationen till internminnet är också påkostat förstår jag?

Permalänk
Medlem

oj oj oj vad dyrt det kommer bli

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

MSI-Mobbo stå lite näre i Listan och sen kräva de direkt 4000,-Papps-nee ett stort Tack till de........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Hmm MSI och 4k, Lite tveksam till värdet där. De får nog ta till ett bättre pris om de ska slå Gigabytes och ASUS mobos i samma klass.

Permalänk
Avstängd

MSI är ett budget märke enligt mej och många andra och dom ska ta 4k för ett moderkort lycka till...

Asus OC PALM kostar 3600kr på komplett som e dyra vad väljer man MSI lr ASUS?...

tror 10 av 10 skulle valt ett asus... bad move msi..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E8400
MSI är ett budget märke enligt mej och många andra och dom ska ta 4k för ett moderkort lycka till...

Asus OC PALM kostar 3600kr på komplett som e dyra vad väljer man MSI lr ASUS?...

tror 10 av 10 skulle valt ett asus... bad move msi..

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&bn=10115&sortBy=p&zbo2=...

Eclipse är dyrast, otroligt nog ^^

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

4000 för ett moderkort känns rätt extremt speciellt när det nu också är MSI, som enligt mig är ett skitmärke.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

lite offtopic, men vet inte vad många klagar på msi men personligen har jag sämre erfarenheter med asus än vad jag har med MSI.

Har sett mer problem mobos av Asus än av MSI och då är fördelningen MSI/Asus ganska jämt fördelad bland datorerna jag underhåller.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=392557

kommer bli väldigt populär p.g.a. av att det har det lägsta priset...

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Varför diskreta ljudkort? Ett oskick som verkar vara påväg tillbaka

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Sen när är MSI budget? Visst, dom har ju budgetmodeller precis som alla andra tillverkare, men betyder ju självlart inte att alla deras modeller är budgetmodeller. :I

Permalänk
Avstängd

sitter skit trött på ett lan läste x58 eclipse började tänka, "vafan ha dom börjat visa bilar nu på sweclockers" >.< men snyggt moderkort var de iaf^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

"Priset hamnar på cirka 4 000 kronor" MSI är långt ifrån så stora att dom kan kräva 4000kr för ett moderkort. Snacka om att ta stora risker om man väljer detta kort.

Kommer bli en storsäljare på Tradera.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Avstängd

4000 kr, lol hahaha!
Vilka skämtare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Eclipse har dock inte inbyggt ljudkort, utan MSI skickar med en separat modell från Creative Labs.

Har Creative fått ordning på drivrutinerna till Vista nu?

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyver
lite offtopic, men vet inte vad många klagar på msi men personligen har jag sämre erfarenheter med asus än vad jag har med MSI.

Har sett mer problem mobos av Asus än av MSI och då är fördelningen MSI/Asus ganska jämt fördelad bland datorerna jag underhåller.

Samma här, de ASUS-moderkort jag kommit i kontakt med har bara strulat och gått sönder. Har haft flertalet MSI-moderkort och de har fungerat klockrent utan problem alls.

Tror det hänger ihop lite med gamla tider, ungefär som LG förknippades som skräp och budgetmärke á la Clas Ohlson-modell ungefär. Så ser det ju inte ut i dagsläget. Skulle vilja påstå att detsamma gäller MSI.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Kör alltid på MSI och har aldrig haft några problem, men jag skulle inte betala 4000 för ett MB oberoende av tillverkare

Visa signatur

|Phenom X4 9850BE @ 3,0Ghz (Nexus AXM-8200) | MSI K9A2 Platinum V2 |ASUS Radeon 4850|4096mb Corsair XMS2|
2320Gb|Earthwatts 500w|Vista 32bit| A+ TwinEngine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Samma här, de ASUS-moderkort jag kommit i kontakt med har bara strulat och gått sönder. Har haft flertalet MSI-moderkort och de har fungerat klockrent utan problem alls.

Tror det hänger ihop lite med gamla tider, ungefär som LG förknippades som skräp och budgetmärke á la Clas Ohlson-modell ungefär. Så ser det ju inte ut i dagsläget. Skulle vilja påstå att detsamma gäller MSI.

Sen när har LG förknippats med skräp?
Skräp är dom billigare och kopierande märkena med sämre kvalitet...
Finlux, Denver Lumatron tror jag Coop hade nåt skit som hette.
Förvisso ingen av dessa som tillverkar datordelar, men men...
För övrigt kan jag inte annat än hålla med dig, mitt 550:- (ca) MSI har funkat klockrent i 3-4 år nu, inte en enda systemkrasch eller blåskärm.
Fast det blir nog ett Maximus när nya datorn beställs nästa månad

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Sen när har LG förknippats med skräp?
Skräp är dom billigare och kopierande märkena med sämre kvalitet...
Finlux, Denver Lumatron tror jag Coop hade nåt skit som hette.
Förvisso ingen av dessa som tillverkar datordelar, men men...
För övrigt kan jag inte annat än hålla med dig, mitt 550:- (ca) MSI har funkat klockrent i 3-4 år nu, inte en enda systemkrasch eller blåskärm.
Fast det blir nog ett Maximus när nya datorn beställs nästa månad

Sen de hade två bransch-grenar som hette Lucky och Goldstar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/LG_Electronics

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Sen de hade två bransch-grenar som hette Lucky och Goldstar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/LG_Electronics

hmm,, man lär sig nåt nytt varje dag.
Tur att ens egen tv från dom funkar som den ska...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyver
lite offtopic, men vet inte vad många klagar på msi men personligen har jag sämre erfarenheter med asus än vad jag har med MSI.

Har sett mer problem mobos av Asus än av MSI och då är fördelningen MSI/Asus ganska jämt fördelad bland datorerna jag underhåller.

jag har haft klart mest problem med MSI-kort. åas har jag också haft klart mest MSI-kort just för att jag ansett dem ha bra kvalitet och vettig design, (layout) så det kan ju hänga ihop. :0

ska faktiskt även byta just ett trasigt MSI till just ett ASUS så detta blir spännande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Sen när har LG förknippats med skräp?

Skräp är dom billigare och kopierande märkena med sämre kvalitet...
Finlux, Denver Lumatron tror jag Coop hade nåt skit som hette.

ligger i namnet, ("Low Grade" som alla fyndiga jäklar abreverar det till) ...och kanske även att de faktiskt gjorde rätt trasiga och ogenomtänkta grejer när de först dök upp har givetvis hängt kvar.

Finlux är ett bara ett annat namn för Luxor, (och/eller Nokia) vilket en gång i tiden stod för den yttersta av prestige och kvalitet, produkterna är identiska. detta visar igen som motsats ovan att man inte heller kan leva på namn och rykte i evighet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

MSI är inte ett dåligt märke om man kollar på deras high-eend kort.

Däremot har dom många värdelösa moderkort för en 400kr som är så pass rejält nerbantade att man måste vara dum om man köper ett sånt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

4000kr!? Är dom från vettet eller? Skulle aldrig köpa ett moderkort för 4000kr. Blir då ingen i7 för min del än så länge iaf.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd

Men fy f-n vilka priser. Borde inte moderkorten bli billigare när minneskontrollern är redan i CPU:erna?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Men fy f-n vilka priser. Borde inte moderkorten bli billigare när minneskontrollern är redan i CPU:erna?

nä den kostnaden äts nog upp av de extra minnesplatserna. fast sen lär säkert minnsekontrollen ändå finnnas unbyggd för att chipen ska funka även på andra plattformar antar jag.

men hursomhelst så kostar alltid allting som är nytt och unikt hiskligt, så varför skulle just detta vara ett undantag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

att alla dessa core i7 kort ska vara så dyra, jag som hade tänkt få en sådan i julklapp av mig själv...

Permalänk
Medlem

hoppas AM3 moderkort kommer vara lika frikostiga med S-ATA kontakter.

ni som tycker i7 är för dyrt, gör er själva en tjänst, vänta på deneb
det kommer i alla fall jag göra
helt omotiverade priser

kommer deneb slå som 4000-serien gjort på grafikkorts-marknaden lär det bli ett hetsigt priskrig och bra priser till alla konsumenter. Det gillas och uppskattas

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Skulle nästan vara värt det för att ha ett mobo som det står "DrMos" så fint och tydligt på.

Låter som en meny från Sibylla

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Varför diskreta ljudkort? Ett oskick som verkar vara påväg tillbaka

För att det låter bättre och knäpper och knastrar mindre?

Har man inga krav vad gäller den biten kan man ju bara välja en annan modell.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850