Permalänk
Medlem

Otur med Samsung LE40F86, hjälp?

Hej,

köpte min LE40F86 i januari. Fungerade perfekt tills för ca 1,5mån sen. Fick ett vitt horisontellt streck på bilden som inte försvann fast man stängde av TVn.

Ringde Expert, de hänvisa mig till Samsung. Ringde upp Samsung och de kom och hämtade den. Nu efter mer än 1mån så fick jag veta de inte kunde reparera utan att jag ska få en likvärdig TV från återförsäljaren. Expert i detta fallet. Har bara negativt att säga om Expert, de har inte så mycke som lyft ett finger för att hjälpa mig fast jag tog extra försäkring. Jag menar en TV jag betala ca 20 000kr för och som havererade efter knappt 5-6mån borde man få utbytt ASAP, eller? inte vänta över 1månad på....

Allt jag fick av servicestället var en lapp man skulle ta till affären o få en likvärdig TV i retur. De i butiken hånade mig och sa att den lappen var värdelös, de hänvisade mig till Samsung. De passade på att säga att de inte har någon likvärdig TV just nu, vilket låter knappast troligt.

Nu väntar jag på samtal från Samsung där jag ringt och klagat. Helt j*vla otroligt, varit utan TV i över 1,5mån nu.

I alla fall så lär Samsung säga till Expert att jag ska få en likvärdig TV, här jag skulle behöva lite råd. Vilken TV är likvärdig min LE40F86? Litar inte på att töntarna i butiken kan avgöra detta. Tex vilken ni accepterat som likvärdig.

Om någon har råkat ut för liknande problem som mig så uppskattar jag alla råd för att lösa detta **** snarast.

Permalänk
Medlem

Du har köpt en av deras bästa TV:n då, skulle kräva motsvarande från deras nuvarande lineup.

Samsungs 8-serie: http://www.samsung.com/se/consumer/detail/detail.do?group=tvh...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Kan du inte ta upp det i Efterlyst, Hasse?

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Medlem

Den va jävligt nice LE40A866S1. Hoppas Samsung värderar min LE40F86 till minst 16k så kan jag välja LE40A866S1 som likvärdig.

Ernst jag försökte men tråkiga idioter som bestämmer vill bara ta upp något våldtäktsfall som skedde för 10 år sen....vem bryr sig liksom?