Permalänk
Entusiast

Wows! Jättesnyggt. Speldator i sånt format vore nåt. Gillade lösningen med fläkten underst. Vad får du för temps på cpu? Såg lite trångt ut.

Permalänk

hehe du får en tia av mig tack vare ölplattan på en av bilderna

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andolf
Fult, töntigt och slöseri med pengar. "plexiglas" (plexi är ett handelsnamn, det heter polykarbonat!!!) är dyrt, och dessutom är utmärkt DÅLIGT val att bygga av. Aluminiumstavarna är dessutom skeva, och obehandlade.

Men hey! That's me!

Mediciner är bra och kommer att hjälpa dig må bättre. Spruta i stjärten fungerar snabbare än tabletter, vet du!

Annars, hatten av till trådskaparen som förtjänar uppmärksamheten här.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Skit snyggt!

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andolf
Fult, töntigt och slöseri med pengar. "plexiglas" (plexi är ett handelsnamn, det heter polykarbonat!!!) är dyrt, och dessutom är utmärkt DÅLIGT val att bygga av. Aluminiumstavarna är dessutom skeva, och obehandlade.

Men hey! That's me!

hördu Adolf, nu är du lite tvär tycker jag!!! Det är väldigt bra arbete han gjort, men de är ju den svenska avundssjukan som sätter in nu och det vet vi sluta lipa !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
jisses vad uppkäftig, negativ och sur man kan vara då..Är alla smålänningar så ?

Du gör nog bäst i att gå och lägga dig och sova några extra timmar i natt så mår du nog bättre imorgon

OT
Proffsigt bygge , Imponerande. Men hur bra klarar det grafikkortet att visa film?

Väldigt bra, allt flytter på som det ska, klarade även CS och warcraft 3 om man sänkte inställningarna.

Permalänk
Medlem

äntligen bygglogg, riktigt snyggt blev det, ingen slarv
9 av 10, eftersom jag kände att man kunnat göra nåt lite mer med färgsättningen.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Hoppas den inte står inom synhåll - det blåa ljuset kan kanske störa?
Klarar hårdvaran tex HD-material?
Ambitiöst och fint annars

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Wows! Jättesnyggt. Speldator i sånt format vore nåt. Gillade lösningen med fläkten underst. Vad får du för temps på cpu? Såg lite trångt ut.

Temperaturen brukar ligga runt 30C, det är ju bara en 1GHz processor så den alstrar inte särskillt mycket värme.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Hoppas den inte står inom synhåll - det blåa ljuset kan kanske störa?
Klarar hårdvaran tex HD-material?
Ambitiöst och fint annars

Har inte testat med något HD film än men är lite tveksam om det går.

Permalänk
Medlem

sniggt

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

riktigt bra bygglogg !! 10/10

Visa signatur

Intel Core i5 6600 @ 3.30GHz (Skylake)| 16,0GB DDR4| NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB| M2 Intel SSD 250 GB| Intel SSD 250GB|Corsair Vengeance 2000 Headset| Acer XB240H|

Permalänk
Medlem

Det är sånt här jag vill se mer av, äkta byggen.
Inte nån som bara sätter i ett nytt grafikkort.

Solklar 10/10 från mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Riktigt fint, så det ska vara (-:

10 P.

Den där fläkten kommer dra åt sig en aning damm om den står på golvet eh? ^^

Permalänk
Medlem

F*n bra jobbat! Gillar byggen som dessa. Nyskapande utan den traditionella "datorchassi-looken". Jag gillar nya former och designer.

Snyggt!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge, helt klart en tia!

Gillade blåa fläkten på undersidan

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

" Hoppas den inte står inom synhåll - det blåa ljuset kan kanske störa?
Klarar hårdvaran tex HD-material?
Ambitiöst och fint annars "

Hd klarar den nog men kanske inte upplösningen om ni förstår vad jag menar?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Det kunde blivit snyggare och stilrenare men den är helt okej

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Inaktiv

får man fråga hur bra det går att få ut cd/dvd läsaren efter det att du satt dit listen på ovansidan?? ^^
btw 10 p till dig (Y)

Permalänk
Medlem

Gillar den

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Skitsnyggt! Vad sa dom i skolan då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
får man fråga hur bra det går att få ut cd/dvd läsaren efter det att du satt dit listen på ovansidan?? ^^
btw 10 p till dig (Y)

Hehe, ser att jag glömt att ta en bild på när jag sågade av aluminiumstavarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle för faen
Skitsnyggt! Vad sa dom i skolan då?

Har inte visat upp den än

Permalänk

Men sånt är ju fusk att få av farsans jobb

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag är skit imponerad :D, du känns endå itne som nån proffs byggare utan som en vanlig människa som jag Och du har byggt nåt så sjukt fint

Permalänk
Medlem

Ser verkligen bra ut!
Aluminiumpinnarna skulle kunna bli ännu stiligare om du skulle polera dom alldeles spegelblanka, alltså först med vattenslippapper och till sist med nån sorts polerpasta, skulle kunna bli bra men jag vet ju inte, kan kanske vara värt att fundera på.

Visa signatur

http://www.speedtest.fi/se/ - hastighetstest för bredband, 3G-internet, WLAN, grafikkort, processor, hårdskiva, allt på svenska!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, men ja vill se bilder på DVD läsaren när den är utmatad. MVH

Visa signatur

// E8500@3.18 E0 | Thermaltake DH101 | Corsair 450W | LG GGC-H2L | Corsair XMS2 6400 4Gb | Gigabyte P45-DS3 | Radeon Gigabyte 5550 | 3.7 Tb //

Permalänk

Riktigt häftigt chassi och en kul egen design.
Tummen upp !!!!!!!
10p...lätt.
//Patrik

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Avstängd

Fint !

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem

Denna får du en 10 poängare på, fan va fint du gjorde det hehe !:) Synd de va lite klent system men men !

(Y) !

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

söt! 10p

Permalänk
Medlem

Är du sponsrad av Biltema?

Visa signatur

Gå med i livets ord...!