Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Spelar gör man i soffan på ett tv-spel

Pff, spelar gör man i soffan med sladdlöst tangentbord och mus Kräver inte mycket fantasi för att mecka ihop ett litet bord att ha i knät av typ en ikea-hylla eller dylikt

Hur som helst så ska det absolut spelas på projektor och surround-anläggning! Otrolig känsla och mycket bra ljud.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

jag tycker spelet ser väldigt bra ut, jag kommer iaf skaffa detta spel:D jag vet inte hur ni tycker men jag tycker att sverige gör väldigt bra som, battlefield, chronicles of riddick, the darkness etc:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Testade Mirror's Edge på ett 360 hos en polare för nån timma sedan, och jag blev tagen direkt. Kan inte fatta att spelet använder sig av Unreal Engine 3. Ett givet köp!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag tycker spelet ser väldigt bra ut, jag kommer iaf skaffa detta spel:D jag vet inte hur ni tycker men jag tycker att sverige gör väldigt bra som, battlefield, chronicles of riddick, the darkness etc:P

Jo, Sverige är väldigt bra på spel.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Testade Mirror's Edge på ett 360 hos en polare för nån timma sedan, och jag blev tagen direkt. Kan inte fatta att spelet använder sig av Unreal Engine 3. Ett givet köp!

Med 8-10 timmars speltid och inget multiplayer väntar jag på att det hamnar i budgethyllorna (för ps3). Någon gång tycker jag att konsumenterna bör säga stopp till trenden av allt kortare spel till samma höga priser. Att de på förhand sa att det skulle bli en trilogi gör det inte mindre förlåtande direkt.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
Med 8-10 timmars speltid och inget multiplayer väntar jag på att det hamnar i budgethyllorna (för ps3). Någon gång tycker jag att konsumenterna bör säga stopp till trenden av allt kortare spel till samma höga priser. Att de på förhand sa att det skulle bli en trilogi gör det inte mindre förlåtande direkt.

Håller med dig, femkantig. Ett helt spel eller inget, typ.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

äsch då, jag gillar serier mer än filmer, liksom hur skulle prison break eller heroes se ut om dom var en enda lång film:O hoppas bara inte det tar för lång tid mellan dom^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

om det blir så bra så att det blir beroendeframkallande så tycker jag definitivt att det räcker bra med en kortare speltid. Portal som exempel.

Sen att det ska bli trilogi gör ju inte saken sämre (om det nu blir så bra som de själva hävdar). För då kan man ju ta nån ledig dag om man är sugen på att spela, och köra igenom valfri del rakt av om man nu vill. Iofs kanske nån pisspaus emellan..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

varva ett kort SP spel flera ggr är ju inte direkt det som lockar en till att betala mer pengar för det... Jag hävdar att ett eventuellt beroende tar slut när man klarat spelet.. visst så kan man få ett nytt beroende när man beslutar sig för att spela igenom det igen efter några månader..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Inaktiv

Förbokade detta redan 2008-10-08 på Webhallen.
Har spelat demot om och om igen. Time Trial är riktigt kul, men kan vara riktigt frustrerande också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Förbokade detta redan 2008-10-08 på Webhallen.
Har spelat demot om och om igen. Time Trial är riktigt kul, men kan vara riktigt frustrerande också.

Time Trial? Jag såg inge time trail på 360-demot. Vad för demo har du egentligen? xD Eller så var jag bara blind.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
varva ett kort SP spel flera ggr är ju inte direkt det som lockar en till att betala mer pengar för det...

Håller med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jag hävdar att ett eventuellt beroende tar slut när man klarat spelet.. visst så kan man få ett nytt beroende när man beslutar sig för att spela igenom det igen efter några månader..

Just det jag menar. Är det ett beroende-spel så kommer man bli sugen att spela igen, alltså inte bara tills man spelat ut det. Om inte annat kanske man bara kan köra igång spelet och dra nån level eller så då och då (om det nu alltså är av den kalibern). Vi får ju se hur bra spelet blir som sagt. Kanske inte håller alls..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

OOOOH Riktigt snyggt ser det ut att vara, verkar som man mest kommer se sina ben lol. Verkligen intressant konsoll spel detta. *söker på google efter trailers*

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Hedersmedlem

Tänke posta en länk till låten som används i trailern, till er som ännu inte hittat:

http://www.youtube.com/watch?v=5Y-XBWXY9H0

Edit: Tydligen Lisa Miskovsky som komponerat det hela:

http://www.youtube.com/watch?v=TERyxFfMqDk

Permalänk
Medlem

Om utvecklarna bara kunde ge fan i att suga konsoltillverkarnas k*k och sluta släppa varenda spel i förväg till 360 och PS3, värst är nästan Rockstar, över ett halvårs väntan för oss PC-användare. Skärpning! Jag är trött på att behöva vänta längre än konsolanvändare, och nej jag tänker inte köpa någon konsol.

För övrigt ser spelet väldigt lockade ut, synd bara att facist-EA står för distributionen

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Om utvecklarna bara kunde ge fan i att suga konsoltillverkarnas k*k och sluta släppa varenda spel i förväg till 360 och PS3, värst är nästan Rockstar, över ett halvårs väntan för oss PC-användare. Skärpning! Jag är trött på att behöva vänta längre än konsolanvändare, och nej jag tänker inte köpa någon konsol.

För övrigt ser spelet väldigt lockade ut, synd bara att facist-EA står för distributionen

Helt enkelt mer pengar på det viset, piratkopiering finns förvisso till konsoller men då det kräver en chippad konsoll och att man måste bränna spelet så är det inte på långa vägar lika vanligt som till PC'n.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Om utvecklarna bara kunde ge fan i att suga konsoltillverkarnas k*k och sluta släppa varenda spel i förväg till 360 och PS3, värst är nästan Rockstar, över ett halvårs väntan för oss PC-användare. Skärpning! Jag är trött på att behöva vänta längre än konsolanvändare, och nej jag tänker inte köpa någon konsol.

För övrigt ser spelet väldigt lockade ut, synd bara att facist-EA står för distributionen

Och den dagen folk lägger ner att spela på datorerna.
Skrota PC:n, köp en Mac och ett PS3 så blir allt mycket bättre

Varför lansera massa produkter till PC, när ändå alla snorungar sitter och spelar piratkopior?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Och den dagen folk lägger ner att spela på datorerna.
Skrota PC:n, köp en Mac och ett PS3 så blir allt mycket bättre

Varför lansera massa produkter till PC, när ändå alla snorungar sitter och spelar piratkopior?

Försöker du verka rolig, eller har du inget vettigt att komma med? Någon PS3 kommer aldrig hitta hem till mig, än mindre en Mac då jag föredrar en dator man kan använda snarare än att titta på.

Klart piratkopieringen är högre på PC-sidan än på konsolerna, men vad fan väntar dom sig egentligen när dom diskriminerar en på det viset dom gör, hade dom haft något annat än vinstintressen i skallen så hade kanske användarna svarat positivt genom att köpa mer produkter. Personligen köper jag mer än gärna spel och program och gör det regelbundet, förstår inte varför du ska dra in piratparalellen i frågan öht när det inte ens hör till ämnet.

Strunt samma, den här tråden handlar om spelet, och vill speltillverkarna fortsättningsvis ha mina pengar i framtiden så gör dom gott i att ha samma releasedatum till samtliga plattformar, istället för att kyssa alla konsolägarnas arslen, särskilt då vissa spel inte ens fungerar optimalt på dagens konsoler *host* GTA4 *host*.

Titta bara på Valve, för dom går affärerna bättre än någonsin och då är de huvudsakligen inriktade på PC-plattformen, vad gör dom rätt som andra gör fel? Jo, dom bryr sig om mer än bara vinster. Fler tillverkare borde ta efter deras system, istället för att göra som EA och sätta en massa idiotspärrar och begränsningar i sin mjukvara, sådant är intet annat än badwill och en indirekt uppmaning till bojkott och piratkopiering av deras produkter.

Oj, vilket inlägg det blev, kände bara att jag ville ventilera lite frustration kring detta, hoppas på att detta blir ett bra spel då jag gärna vill köpa det, men dras det med samma idiotiska kopieringsspärr som Spore så vet jag inte om jag är så sugen längre..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Tänke posta en länk till låten som används i trailern, till er som ännu inte hittat:

http://www.youtube.com/watch?v=5Y-XBWXY9H0

Edit: Tydligen Lisa Miskovsky som komponerat det hela:

http://www.youtube.com/watch?v=TERyxFfMqDk

.....

EDIT: Såg nu på en sida som jag trodde, att hon själv inte komponerat låten utan bara sjunger på den.

Saxat: "Låten hette ursprungligen Shine och kunde höras i den första trailern till Mirror's Edge, framförd av franska Alcorus. Nu har den fått text till sin melodi och sedermera axlat namnet Still Alive tillsammans med alltid lika skönsjungande Lisa Miskovsky."

Länk: http://www.retry.se/forum_thread.php?id=7486

btw - melodin är magisk, mycket bra melodi

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående kommentar om Still Alive, sjukt grym låt, och den förmedlar verkligen känslan av spelet.

Både den instrumentala (Shine) och versionen med Lisa Miskovsky är grymma

Vad gäller Mirror's edge i sig, tror jag att det kommer bli ett av mina favoritspel of all time, har inte provat det ännu, men efter att ha kollat på i princip alla trailers och gameplaygenomgångar som finns ute på internet ser det helt sinnessjuk roligt ut. Jag är intresserad av Free running och Parkour i allmänhet så jag är sjukt sugen på att få utöva det genom någon som faktiskt kan det

För att hålla en diskussion uppe, vad gissar ni på att spelet kommer få för System requirements?

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
äsch då, jag gillar serier mer än filmer, liksom hur skulle prison break eller heroes se ut om dom var en enda lång film:O hoppas bara inte det tar för lång tid mellan dom^^

Håller med. De är så bra att de blir som en grymt lång film right?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Håller med dig, femkantig. Ett helt spel eller inget, typ.

Jag försökte googla lite på definitionen av "ett helt spel", men jag hittade inget. Jag skulle kalla ett spel som är klart för "ett helt spel", men du kanske har en annan definition som du vill att världen anpassar sig efter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag försökte googla lite på definitionen av "ett helt spel", men jag hittade inget. Jag skulle kalla ett spel som är klart för "ett helt spel", men du kanske har en annan definition som du vill att världen anpassar sig efter

Man får ta och gratulera! Du har just tagit priset för mest töntiga språkpolis någonsin.
Ärligt talat, kan inte du bara ta och hålla din språkfascism för dig själv? Det finns tillfällen då det är "rätt" att anmärka. Det här är ju bara löjligt

Du saknar ödmjukhet och ser språket som svart eller vitt. Varför måste edgrens språk antyda att alla ska skriva och tala som honom?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
Med 8-10 timmars speltid och inget multiplayer väntar jag på att det hamnar i budgethyllorna (för ps3). Någon gång tycker jag att konsumenterna bör säga stopp till trenden av allt kortare spel till samma höga priser. Att de på förhand sa att det skulle bli en trilogi gör det inte mindre förlåtande direkt.

Mirrors Edge verkar ju ha massor med replay-värde Så varför sänka priset på det? Bra spel måste inte vara långa eller ha multiplayer!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Man får ta och gratulera! Du har just tagit priset för mest töntiga språkpolis någonsin.
Ärligt talat, kan inte du bara ta och hålla din språkfascism för dig själv? Det finns tillfällen då det är "rätt" att anmärka. Det här är ju bara löjligt

Du saknar ödmjukhet och ser språket som svart eller vitt. Varför måste edgrens språk antyda att alla ska skriva och tala som honom?

Trist att du inte kunde förstå budskapet bakom mitt inlägg. Om du tror att det var språkfascism är du helt fel ute. Det är helt stört larvig att säga att det inte är ett helt spel bara för att man tycker det är kort. 10 timmar är en bra längd på ett äventyr om man inte vill göra det för segt. Det är bara rollspel som klarar mer än 20 timmar för då kan man utveckla sin karaktär. Hade Half-Life 2 varit 40 timmar långt hade alla klagat på att det var för långdraget. Det ÄR ett helt spel.

Sen skrev jag ingenstans att alla måste göra som edgren. Jag frågade bara vad definitionen för ett helt spel är. Jag hade kallat det för ett komplett spel som inte saknar något och är färdigt. Edgren tycker tydligen att ett spel aldrig någonsin kan bli klart om det är 8-10 timmar långt. Du lyckades ju pricka in exakt samma budskap i den nedre delen av ditt inlägg, bara det att du inte lyckades förstå att jag skrev det när jag använde mig av sarkasm. Jag ska aspergersäkra mina inlägg i framtiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Trist att du inte kunde förstå budskapet bakom mitt inlägg. Om du tror att det var språkfascism är du helt fel ute. Det är helt stört larvig att säga att det inte är ett helt spel bara för att man tycker det är kort. 10 timmar är en bra längd på ett äventyr om man inte vill göra det för segt. Det är bara rollspel som klarar mer än 20 timmar för då kan man utveckla sin karaktär. Hade Half-Life 2 varit 40 timmar långt hade alla klagat på att det var för långdraget. Det ÄR ett helt spel.

Sen skrev jag ingenstans att alla måste göra som edgren. Jag frågade bara vad definitionen för ett helt spel är. Jag hade kallat det för ett komplett spel som inte saknar något och är färdigt. Edgren tycker tydligen att ett spel aldrig någonsin kan bli klart om det är 8-10 timmar långt. Du lyckades ju pricka in exakt samma budskap i den nedre delen av ditt inlägg, bara det att du inte lyckades förstå att jag skrev det när jag använde mig av sarkasm. Jag ska aspergersäkra mina inlägg i framtiden.

Äsch, jag ber om ursäkt. Var i passionens anda när jag skrev det där. Jag misstolkade dig och gjorde mig själv mer till åtlöje.
Jag brukar för övrigt använda ":rolleyes:"( : rolleyes: ) för sarkasm-inlägg eller [sarkasm][/sarkasm]. Det var dock jag som gjorde bort mig i det här avseendet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Time Trial? Jag såg inge time trail på 360-demot. Vad för demo har du egentligen? xD Eller så var jag bara blind.

Dom som förbokar får en kod för att kunna låsa upp time trial.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat demot kan jag bara säga wow! Jäklar vad härligt det är att få upp farten och nästan flyga omkring Greatness!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

ge hit nu.. detta spel är tammefan revolutionerande

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Verkar som GT inte gillar det alls , en 8:a hos GT är inte mycket.
Tycker dom aldrig ger något spel hur dåligt det än är under 7

Vi får se! , kommer i brevlådan på torsdag!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!