Permalänk
Medlem

Digital fotoram-datorskärm

Hej jag undrar om man kan koppla om en difital fotoram så man kan använda den till bildskärm, med vga kabel???? eller på något annat sätt. Jag hade tänkt använda den till en mini-itx dator som snart ska byggas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadAdd
Hej jag undrar om man kan koppla om en difital fotoram så man kan använda den till bildskärm, med vga kabel???? eller på något annat sätt. Jag hade tänkt använda den till en mini-itx dator som snart ska byggas.

Vad jag vet, så finns det inte. Vad har du för budget samt krav på skärmen? Upplösning, tum, fysisk storlek osv. Kanske finns det andra alternativ än just digitala fotoramar.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Det beror nog på vad skärmen har för ingångar. Teoretiskt sett är det i alla fall möjligt.

Permalänk

Det finns ju små bildskärmar, som har bland annat sålts för kassa-apparater osv. Nackdelen med små digitala fotoramar som jag ser det är att svarstiden är för långsam, för normalt dator-användande. Men visst, det är ju bara att jaga efter en fotoram som har vga, så bör det gå, ev får man ju själv ställa upplösning och färgdjup, om autoidentifiering inte funkar.

Permalänk

VGA-kontakt tror jag blir svårt att hitta. Coaxial eller S-video är nog det bästa du kan hoppas på. Annars finns ju till exempel http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=306514.