Permalänk
Medlem

Modellen till höger ser ut att vara samma som bilderna ovan och den säger att modellen är på 14.1". Sägs också att det kommer släppas 3 modeller: 13.3", 15.4", 16.4".

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Om tillverkaren har flera olika skärmar som alla ligger innom deras ramverk så finns det inte en chans att du kan få byta för att du inte fick den bästa.
Alla tillverkare har delar från olika märken, men alla har blivit godkända av tillverkare och är enligt dem "tillräckligt" bra.
Visst är det surt om man är perfektionist, men då kanske man får köpa en maskin med prislapp därefter är jag rädd.

Kan inte påstå att 1530 är en budget dator.
Men du påstår att om du köpt en dator för 2000kr och sedan fått något fel på den, vilket innebär att en komponent måste bytas ut, och sedan är den nya komponenten mycket sämre än den ursprungliga så skulle du inte bli missnöjd?

Men jag menar, en 1530 kostar ju bara ca. 10k så vafan, att dom byter ut mina delar mot sämre får man väl räkna med....

Permalänk

Fick inbokad service imorrn! Så dom dyker upp på morgonen imorrn! Meddelar vad jag fick för skärm! Blire skit så ska jag ha en annan tills jag får en LG, . slut

/F

Permalänk
Medlem

Prata med teknikerna som kommer hem till dig, få honom på din egna sida. Så kanske han kan ta ett litet prat med Dell med om det skulle behövas.

Men bäst är att se hur bra kvaliteen är på skärmen än att kolla på märket. Materiallirare är det värsta som finns.

Permalänk

Han är här på 30 min så ska vi se vad som sägs... Blir de skitskärm så blir de ny skärm

Permalänk
Medlem

Verkar som XPS1530 kommer vara kvar tills i Januari...

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Crap! Är riktigt intresserad av kommande XPS 13"! Dock är det bäst för min ekonomi om de inte kommer ut förän i januari istället för mitten på november som var annonseringen innan det. Får ha is i magen!

//R

edit: stavning

Permalänk

..

Någon som vet ifall man kan köpa xps1530 med 512mb grafik kort??

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte. Dock är minnet på 8600GT-kortet i XPS 1530 vad typen GDDR3 vilket har högre minnesfrekvens än GDDR2-kort, så du får riktigt bra prestanda även om det bara är 256 MB. Typen av minne är det viktigaste i detta fall. Kort med 512 MB minne är i de allra flesta fall vad GDDR2 så vitt jag vet.

//R

edit: Stavning

Permalänk
Medlem

Kan man chatta med XPS supporten? Jobbigt att ringa in när jag inte har högtalare på hemtelen

Permalänk

Undrar om det inte fanns någon guide på hur man installerade ett HSDPA (turbo-3G) kort efteråt i XPS 1530?
Vore guld värt.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Om du går in på USAs dell-sida så kanske du kan chatta med xps-supporten. Det går inte via .SE iallafall.

Det finns guide nästan till allt via support.dell.se. Annars skickar du ett mail till supporten, du får svar relativt fort. Annars använder du google

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Undrar om det inte fanns någon guide på hur man installerade ett HSDPA (turbo-3G) kort efteråt i XPS 1530?
Vore guld värt.

Här har du.

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xpsM1530/e...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Men fanns det ingen annan sida, förutom dell, där man köpte ett USB-modem och skruvade isär det och sedan installerade det i datorn? Eller jag kanske har blandat ihop det med något annat.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Undrar vad det är för ny hårdvara de nya 1330/1530 kommer med i nästa release, iller vet du?

Edit, missade detta totalt:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Verkar som XPS1530 kommer vara kvar tills i Januari...

Permalänk
Medlem

Kan ni ändra HZ vid dualview och 1920x1080 på externa skärmen ?

På min 1330 kan jag endast ha 30hz vid högsta upplösning på min LCD.

HDMI utgången dvs.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ett 5.1 system (Logitech z-5450) som jag tänkte använda med min 1530.

Vet någon om det finns 3x3.5mm -> Coaxial att köpa och om man kan göra så? Är totalt okunnig.

Annars kan man koppla in 3 st 3.5mm på förstärkaren också men det verkar inte lätt att hitta en kabel med 3 kontakter i varje ände och jag vill inte behöva ha 3st kablar.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hult
Annars kan man koppla in 3 st 3.5mm på förstärkaren också men det verkar inte lätt att hitta en kabel med 3 kontakter i varje ände och jag vill inte behöva ha 3st kablar.

Köp tre kablar och bind ihop dem med kabelband, vettja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Köp tre kablar och bind ihop dem med kabelband, vettja.

Jo, det ska jag inte får något bättre förslag Ville bara höra efter om någon hade nåt på lager.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

vad behöver man göra på xpsen efter man pluggat in hdmi kabel till både burken å tvn.
har ingen möjlighet att testa själv nämligen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hult
Jo, det ska jag om jag inte får något bättre förslag Ville bara höra efter om någon hade nåt på lager.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
vad behöver man göra på xpsen efter man pluggat in hdmi kabel till både burken å tvn.
har ingen möjlighet att testa själv nämligen.

Förvisso är det ingen XPS, men när jag kopplade min Zepto Nox A15 till en projektor via HDMI har jag för mig att bilden visades direkt nä vi växlade över till HDMI-ingången på projektorn. Samma sak när jag kopplar den till min Samsung 226BW med en HDMI->DVI-kontakt.

Förhoppningsvis ska det vara lika lätt att koppla in en XPS till en Platt-TV.

Permalänk
Medlem

se där ja..då kanske man kan lära farsan lite teknik utan att han tappar sista håret på skallen =P

han tänkte ha den till att dra fram karaoke å grejer haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När jag kopplade datorn till projektorn/skärmen första gången kom det tillochmed upp en föredömligt enkel ruta där man fick klicka i om man ville ha speglat skrivbord, utökat skrivbord eller om endast den externa skärmen skulle visas. Detta var dock genom Windows Vista, vet ej hur det är med XP.

Permalänk

Köpte en sån här dator för några månader sen åt min mor och ska nu överta den då jag behöver en mindre.
Men, högtalarna låter skit, skorrar vid höga toner. Är detta något som är fel på min eller något som ni också upplevt? Annars blir det kanske att reklamera, synd bara att jag snart åker...

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Obbedemus, boota från drivrutins-skivan och kör audio testerna under custom test.
Skorrar det där kan du ta en diskussion med supporten.

Testa även både med och utan AC adapter.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det jag vet, är att högtalarna är inget och snacka om egentligen. Så pissigt ljud det är alltså. Volymen är väldigt låg.
Sen när man ska använda hörlurar så får man tinnitus om man inte kommer ihåg att sänka volymen i windows.

Permalänk
Medlem

Bara jag som lagt märke till att om man har armen på kanten av datorn så känns det som man bränner sig efter ett tag, som att du får små stötar ungefär. Eller är det bara jag som inbillar mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastir
Bara jag som lagt märke till att om man har armen på kanten av datorn så känns det som man bränner sig efter ett tag, som att du får små stötar ungefär. Eller är det bara jag som inbillar mig?

Sker det bara när du har AC ansluten eller även vid enbart batteri?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Definera ett tag.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)