Permalänk
Medlem

Koppla TV med VGA kabel

Tidigare hade jag haft ett NVIDIA kort och det fungerade utmärkt att koppla till TV genom DVI - VGA kabel.

Nu har jag bytt till ett ATI kort och då fungerade det inte att koppla till TV längre.
Verkar vara krångligt med ATI kort när det gäller koppla TV?

Jag vill använda TV som extern. Jag har gått igenom inställningarna och försökt
få det att fungera men ingen bild på TV alls. Någon här som kanske har något bra tips? Jag har sökt runt på forumet men hittade ej något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MSLink
Tidigare hade jag haft ett NVIDIA kort och det fungerade utmärkt att koppla till TV genom DVI - VGA kabel.

Nu har jag bytt till ett ATI kort och då fungerade det inte att koppla till TV längre.
Verkar vara krångligt med ATI kort när det gäller koppla TV?

Jag vill använda TV som extern. Jag har gått igenom inställningarna och försökt
få det att fungera men ingen bild på TV alls. Någon här som kanske har något bra tips? Jag har sökt runt på forumet men hittade ej något.

Specifiera gärna utgångarna och ingångarna på TV:n samt grafikkortet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Dator -> DVI => VGA - VGA => LCD TV

Grafikkort: ATI 4870

Behöver man något extra program för att kunna koppla TV med ATI kort? eller så räcker Catalyst? Jag har provat båda Catalyst och Windows "högerklicka och välj extern skärm" men får ingen bild.

Permalänk
Inaktiv

Se till att tv:n känner av signalen från rätt källa.. brukar stå source på fjärrkontrollen

Permalänk
Medlem

Det finns EXT1, EXT2, Spel mode och PC

Så valde jag PC och det fungerade med NVIDIA kort så bör det fungera med ATI kort också.

Permalänk
Inaktiv

Se till så att du har rätt catalyst för ditt kort och operativsystem, prova sedan att gå in i advanced mode i catalyst under fliken Displays manager och istället för att klicka på Extend main onto TV när du högerklicka på den lilla tv apparaten lite längre ner så klickar du på Clone main with TV

Permalänk
Medlem

Allt som du säger har jag redan gjort. Till och med har jag provat med "tvinga fram TV" som finns i Catalyst.

När jag tvingar fram det så ser jag två lilla TV i Displays manager annars är det bara en lilla ikon där. Skumt.. Jag kan säga att jag hade haft ett annat ATI kort innan NVIDIA kort så var det precis samma problem och jag trodde att det skulle inte vara samma problem nu igen

PROBLEMET ÄR LÖST!!
Jag bytte DVI-VGA adapter och då fungerade det direkt!