Permalänk
Melding Plague

Foxconn Destroyer

Det har vart lite dåligt med riktigt extrema moderkort för de som vill använda två eller flera Nvidia-grafikkort till ett AMD-system. Foxconn vill råda bot på detta med sin Destroyer. Vi skall här se ifall deras Nforce 780a SLI-moderkort kan klara sig mot konkurrenterna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tusan vad den kosta äckligt mycket =O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Tusan vad den kosta äckligt mycket =O

Kan man säga men man brukar få mycket för pengarna hoppas det kommer liknande fast för intel då.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Tusan vad den kosta äckligt mycket =O

Nvidias kretsar är inte de billigaste heller, kolla bara på 790i och 780i.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Dem kan göra hur 'bra' moderkort dem vill. När jag hör 'Foxconn' tänker jag på detta:

"Foxconn Deliberately Sabotaging Their BIOS to Destroy Linux ACPI"

http://www.linuxtoday.com/infrastructure/2008072502235RVMS

Så länge jag inte har hört en offentlig ursäkt och löfte om bättring så kommer jag att fortsätta bojkotta Foxconn.

Visa signatur

Foldning: 2xGTX285, 1xGSO9600, 2 UniCore clienter.

Permalänk
Medlem

Äh hur många andvänder linux igentligen? lär ju för den delen vara fixat redan då det där är hur gammalt som helst.

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk

Under Testsystem på sidan 3 står det "Schyte" istället för "Scythe". Lie skall det vara – inte skit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någonstans måste de få in pengar för att täcka garantiåtaganden

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Tusan vad den kosta äckligt mycket =O

Men så är det också SLI, inte CF
Så man får vänta sig att köpa dyra överpriserade grafikkort också med andra ord.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

varför gör dom inte så man köra 16 kanaler på alla kortplatser? Skulle vara nyfiken på vart problemet ligger? skulle nog sälja bättre för dom som tänkt använda mer än 2 st grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
varför gör dom inte så man köra 16 kanaler på alla kortplatser? Skulle vara nyfiken på vart problemet ligger? skulle nog sälja bättre för dom som tänkt använda mer än 2 st grafikkort.

Givetvis för att tjäna mer pengar. Motivera de prismedvetna att uppgradera eller få tekniknörden att slå på stort. Jag tror att oftast att det inte är så stor skillnad på tillverkningskostnader om det produceras lika mycket av moderkorten. Men att de sedan måste ta mer betalt då det är lägre volymer och mer utvecklingskostnader.

Permalänk

Dubbla bios-kretsar enligt artikeln men jag ser bara en?

edit:

nvm hittade

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

det fick minus för högt pris, dock kostar det inte mer än ett par hundra än mitt idag, och det är inte i7 eller SLI+CF kompatibelt =/ mitt kostar idag 2400+ på inet (köpte mitt när det kostade 1900, innan dollar värdet gick upp 30%)

köpte jag världens minst prisvärda moderkort då? =3

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

skulle Sweclockers kunna komplettera testet med DPC prestanda? gärna med och utan diskret ljudkort.

http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

då detta är det viktigaste när man bygger arbetsstation för ljudproduktion. skulle ni kunna forsätta med att ta med detta i tester framöver?

tack för att ni testar så pass mycket amd brädor som ni gör numera.

Permalänk
Medlem
Citat:

"Foxconn är inte direkt kända för att tillverka överklockningsmoderkort"

Va!? Är det bara jag som förknippar foxconn med att dom brukar specialtillverka OC-moderkort?! De har dom ju gjort senaste åren, eller?!

Är det jag eller Öjvind Karlsson som är ute och cyklar?

Har inte med saken att göra men, dom tillverkar ju i princip alla detaljer till alla andra moderkort också?!

EDIT: Gnofnyr: Som om du skulle köpa ett foxconn-moderkort ändå?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Tycker att kortet är för dyrt. Menar att man köper inte en CPU för 500-1000 kr och ger 2800 för moderkortet.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Va!? Är det bara jag som förknippar foxconn med att dom brukar specialtillverka OC-moderkort?! De har dom ju gjort senaste åren, eller?!

Är det jag eller Öjvind Karlsson som är ute och cyklar?

Har inte med saken att göra men, dom tillverkar ju i princip alla detaljer till alla andra moderkort också?!

EDIT: Gnofnyr: Som om du skulle köpa ett foxconn-moderkort ändå?

Allt är förstås relativt men för inte så länge sedan hade inte Foxconn moderkort som var speciellt bra för överklockning. Deras policy då var att de tillverkade stabila moderkort, inte för överklockning. Sen antar jag att de insåg den ekonomiska potentialen i sådana kort och sen har de satsat en hel del på branding (dvs Quantum Force) och att få överklockare att jobba för dem (Shamino) och diverse projekt åt det hållet. Men ifall man jämför med de övriga tillverkarna så är Foxconn faktiskt relativt nya i överklockningsgebitet (då de inte satsade på det förut).

Foxconn tillverkar en massa komponenter, de är i företagsstorlek en match för tex Asus. En del saker tillverkar de så billigt att det inte är ekonomiskt försvarbart för andra tillverkare att inte köpa dem. Så istället för att tillverka egna saker så köper de in tex plastdetaljer från Foxconn.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad man ska ha plastskivan till? hur ofta monterar man en dator utan chassi?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Fattar inte vad man ska ha plastskivan till? hur ofta monterar man en dator utan chassi?

ganska behändigt när och om man byter mycket hårdvara i sin dator. bara till för ett tag sedan körde jag alltid utan chassi.

och håller man på med egen bygd vattenkylning.... kväve kylning.... så väldigt nödvändigt. skönt att en tillverkare visar på att man inte måste ha chassie. har kompisra som undrat om de inte va skadligt att köra utan chassi LoL

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Fattar inte vad man ska ha plastskivan till? hur ofta monterar man en dator utan chassi?

Med tanke på ditt nick så borde du ha en aning

Det kan vara bekvämt vid många olika tillfällen att ha en sådan sak, speciellt vid snabbtest eller felsökning. Ingen nackdel heller att dom skickar med den. Extra prylar har ingen dött av.
Sen finns det ju folk som moddar och då är det ju en perfekt extrapryl.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Med tanke på ditt nick så borde du ha en aning

Det kan vara bekvämt vid många olika tillfällen att ha en sådan sak, speciellt vid snabbtest eller felsökning. Ingen nackdel heller att dom skickar med den. Extra prylar har ingen dött av.
Sen finns det ju folk som moddar och då är det ju en perfekt extrapryl.

så skickar de med en julgransfot två apelsiner och lite vinterdäck så blir du också glad... allt extra är ju bra
det är ju du som betalar för det i slutet ändå.

Kan förstå att den är bra för folk som pillar på moderkortet varje kvart.... men då kan man ju lika gärna ta bakplåten på chassit och montera det i... sen om man nu vill stoppa i den i chassit igen så trycker man bara tillbaka den.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Vad vart det för max resultat på FSB (om man nu kan kalla det för det i AMD-sammanhang)? Är ju rätt meningslöst att veta max MHz på en processor...

Visa signatur

Happy Face!