Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Melding Plague

Nvidia med vinst

Allt hårdare konkurrens från AMD och Intel samt problem med defekta kretsar grävde ett djupt hål i Nvidias räkenskaper för årets andra kvartal. Nu är grafikkortsjätten tillbaka på det gröna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite förvånad ändå med tanke på alla svarta rubriker, Dock är konkurens bäst för alla i slutändan så det får ses som väldigt positivt.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur 9400 står sig mot amd´s integrerade grafikkort??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

-.-
Släppte de inte rapporten i fredags?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Lite förvånad ändå med tanke på alla svarta rubriker, Dock är konkurens bäst för alla i slutändan så det får ses som väldigt positivt.

Du menar att lite lam nvidia bashing, på ett fåtal utvalda "opartiska" webbsidor skulle påverka deras försjälning så pass negativt att det faktiskt skulle märkas?
Nvidia gör ett bra jobb, de gör bra grafikkort... Klart de går med vinst.
Lär väl inte se många kommentarer från AMD/ATI fanboysen i denna tråden.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Tills dom fixar länken i nyheten, här är källan:

http://www.nvidia.com/object/io_1226081888345.html

Jag måste säga att Nvidia har en lustig kalender (svar: jag vet...)

Permalänk
Medlem

Bra för Nvidia! Går med vinst medans ATI fanboys snackar skit!

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk

Förvånar inte mig inte att nVidia fick en bra kvartal. Företag har en väldigt stark position på markanden, ekonomiskt så har de ett solid övertag och de har en konkrett roadplan för framtidens produkter.

De gick minus föra kvartal och AMD gick så plus vilket ledde att massa kråkor börja göra massa irriterande oljud om hur nVidia kommer rulla ner. De hade fel, mycket pågrund av kråkornas oförstånd om företagens marknadsposition och ekonomiska situation.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burn_OG
Bra för Nvidia! Går med vinst medans ATI fanboys snackar skit!

AMD vänder också på sin förlustperiod och Nvidia har ganska mycket att bita i just nu.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Härligt att höra efter allt negativt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
AMD vänder också på sin förlustperiod och Nvidia har ganska mycket att bita i just nu.

Källa ?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

AMD's nyaste grafikserie är bara populär bland gamers o sådana som bryr sig om vad de har i sin dator o den delen är inte många.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Källa ?

Titta på trenden. FÖrlusten blir mindre och mindre för varje kvartal.

1+2 = 3 som du kanske vet

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burn_OG
Bra för Nvidia! Går med vinst medans ATI fanboys snackar skit!

Intressant att du var tvungen att klanka ner på dom som gillar ati när ingen hade sagt något you go boy!

Roligt att det går bra för nvidia, hoppas det går bra för AMD också så vi får bra grafikkort till bra priser.

Visa signatur

|Går mot strömmen|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse

Lär väl inte se många kommentarer från AMD/ATI fanboysen i denna tråden.

nvidia lever till stor del på sitt ryckte
min lokala datahandel säljer inte ATI över huvud taget eftersom det såklart bara e skit.

är inte ati överlägset säljer nvidia bättre
synd

Permalänk

Bra för Nvidia och oss andra

BTW..att det gått ett X- antal dagar sen dom släppte nyheten, har ni sovit Andreas ?

Permalänk
Medlem

AMD säljer väldigt bra till gamers, men som någon sa så är de en fjärt i rymden. Dom flesta köper datorer med inbyggt grafikkort, vilket då är Intel eller Nvidia, och med tanke på hur dåligt de går för AMD med processorer så tvivlar jag på att AMD går plus just nu, annars skulle dom inte avskeda personal.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
AMD säljer väldigt bra till gamers, men som någon sa så är de en fjärt i rymden. Dom flesta köper datorer med inbyggt grafikkort, vilket då är Intel eller Nvidia, och med tanke på hur dåligt de går för AMD med processorer så tvivlar jag på att AMD går plus just nu, annars skulle dom inte avskeda personal.

AMD har ju 780G och 790GX som är riktigt bra chipset med den bästa integrerade grafiken på marknaden. Tyvärr fortsätter de stora OEM-tillverkarna att köpa chipset mest från nVidia och Intel.

AMD:s lanseringar av Shanghai och Deneb blir förhoppningsvis lyckade och kan göra så att de går med vinst igen. AMD har nämligen gått med förlust i sju(6?) kvartal nu.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
AMD har ju 780G och 790GX som är riktigt bra chipset med den bästa integrerade grafiken på marknaden. Tyvärr fortsätter de stora OEM-tillverkarna att köpa chipset mest från nVidia och Intel.

Sant. Men jag tror den svala intresse från OEM beror på AMD's produktions/leverans förmåga.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
AMD har ju 780G och 790GX som är riktigt bra chipset med den bästa integrerade grafiken på marknaden. Tyvärr fortsätter de stora OEM-tillverkarna att köpa chipset mest från nVidia och Intel.

Det duger inte med "bäst i 3dmark" man måste ha bra kylning och bra drivrutiner, och det har varit lite si och så med det, precis som med 4800-serien.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Inte så konstigt att de går i vinst med tanke på vilka marginaler de lär ha på 280 och 260-korten. Hade de kostat 30% mindre vilket skulle vara mer motiverat(om man jämför prestandan med ati:s 4800-serie) hade de inte haft ett lika bra kvartal.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte påstå att nvidia har särskilt höga marginaler på GTX260 och 280, marginalerna har ju inte med prestandan att göra, utan hur dyra de är att tillverka. G200 är en kollossalt stor krets och det är få som blir helt felfria pga det, alltså kostar de mycket att tillverka!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Någon sa att "svarta rubriker" inte får nvidia att gå minus. Jag tror snarare att det var deras dåliga situation (till skillnad från föregående år) som ledde till de svarta rubrikerna och inte tvärtom. Konspirationsteorier my ass.

Men on topic igen, härligt att det går bra för nvidia. ATI tog övertag med tillverkningstekniken och vann den etappen. Men jag menar att ATI för tillfället är en Volvo på femmans växel samtidigt som nvidias Ferrari just petat i trean. VROOM kommer det säga i vinter!!

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
Någon sa att "svarta rubriker" inte får nvidia att gå minus. Jag tror snarare att det var deras dåliga situation (till skillnad från föregående år) som ledde till de svarta rubrikerna och inte tvärtom. Konspirationsteorier my ass.

Men on topic igen, härligt att det går bra för nvidia. ATI tog övertag med tillverkningstekniken och vann den etappen. Men jag menar att ATI för tillfället är en Volvo på femmans växel samtidigt som nvidias Ferrari just petat i trean. VROOM kommer det säga i vinter!!

word : )

Visa signatur

[Core 2 q6600 2,4 @ 3,0] [ XFX 8800 GTX]
[corsair 4gb ram] [Gigabyte GA-EP35-DS4]
[Seagate 320 gb hdd + Seagate 500 gb hdd] [Thermaltake 750 w]