Sp1 sedan inget mer!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Kan du inte göra det därifån du sitter nu? Eller du skickar brev med posten till SweClockers som de sedan matar in för hand i forumet

Jag sökte efter Evga 790i som det står i din signatur och sen laddade ner manualen för den. Att läsa i min egen manual för mitt moderkort hade inte hjälpt dig något

Hej. Jo men jag laddade ner det på den bärbara datorn jag har med xp.
Och jag trodde jag kunde bränna programmet påskiva och sedan köra det på den andra datorn.. Menar du att jag ska bränna in moderkorts uppdateringarna med det programmet på skiva elr?

Mvh

Visa signatur

Intel i7 2600k 3,8ghz , Asus P8 Z68-V Pro, sli 260 gtx core 216, Corsair Vengeance 8gig 1600 mhz, Corsair SSD GT 120gb, Western digital raptor 10 000 rpm 150gb, Lian-li pc80 armorsuite, Thermaltake toughpower 1200w. Vattenkyld D-tek Fuzion V2, 1/2" tygon slang. Thermochill 120,3 radiator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supapuff
Hej. Jo men jag laddade ner det på den bärbara datorn jag har med xp.
Och jag trodde jag kunde bränna programmet påskiva och sedan köra det på den andra datorn.. Menar du att jag ska bränna in moderkorts uppdateringarna med det programmet på skiva elr?

Mvh

Precis. Med det programmet så kan man skapa en ny installationsskiva med service pack, program och drivrutiner integrerat. Det går även att ta bort vissa inbyggda komponenter.

Sp1 till Vista finns att ladda hem som en stor fil från Microsofts hemsida. Det tar dock ett tag att integrera den i installationsskivan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Precis. Med det programmet så kan man skapa en ny installationsskiva med service pack, program och drivrutiner integrerat. Det går även att ta bort vissa inbyggda komponenter.

Sp1 till Vista finns att ladda hem som en stor fil från Microsofts hemsida. Det tar dock ett tag att integrera den i installationsskivan.

Ok men då förstår jag bättre nu. Trodde först att mina tankar skenade iväg ett tag men det var möjligt att göra så...

Kommer tillbaka med result...

Visa signatur

Intel i7 2600k 3,8ghz , Asus P8 Z68-V Pro, sli 260 gtx core 216, Corsair Vengeance 8gig 1600 mhz, Corsair SSD GT 120gb, Western digital raptor 10 000 rpm 150gb, Lian-li pc80 armorsuite, Thermaltake toughpower 1200w. Vattenkyld D-tek Fuzion V2, 1/2" tygon slang. Thermochill 120,3 radiator.

Permalänk

Min erfarenhet av XPs reparerings-alternativ som kommer upp vid boot på XP-skivan är inte mycket att ha på endator som varit igång nåt år eller så. Att reparera Vista harjag inte mycken erfarenhet av, tyvärr känns min tiid med Vista totalt bortkastad, och har mkt bättre erfarnheter av XP64.

Vid reparation av XP kan hända följande:
Disk emulatorer tex Daemon-tools upphör att fungera
CD-audio-rippning fungerar ej
Video-DVD uppspelning fungerar ej
Ett flertal mediaspelare tex VLC måste installeras om, annars är det möjligen, kanske, troligen, något så när sannolikt att Windows Media Player funkar.
Nero funkar kanske inte
Sen är det problem med at man kan bli tvungen att lägga in drivrutiner på nytt,

Sammantaget tycker jag att reparation skapar så mycket merarbete och kanske instabilt system att man egentligen vinner tid med att installera om hela klabbet. Har man bara en lista, o laddat hem allt man behöver innan går det faktiskt ganska fort att blåsa rent, o lägga i alltihopa igen. På köpet får man i de flesta fall ettt stabilt system, o skulle det krångla är det enklare att felsöka, jämfört med ett system som har reparerats, som kan bli mkt svårt att felsöka.

I de flesta fall är reparations-alternativet också ganska långsamt, och kan skapa problem om mappar, användare etc är krypterade.

Kan du klara dig med att först installera Vista, sedan SP1, och sedan dina drivvrutiner kan det faktiskt gå bra.

För XP SP3 har jag upptäckt att det är lättast att installera XP, därpå SP3, o sedan drivrutinerna. Gör man i ordningen XP, drivrutiner, sist SP3, kanske man i många fall får installera om drivrutinerna. Harman otur som min bror hade nyligen blåstes grafik-drivrutinen bort av SP3, o det var bara en enfärgs-skärm han såg, dvs den var svart hela ttiden.

Egentligen kan jag inte klanka på reparations-alternativet, pga att möjliga kombinationer som ett OS kan ha efter nåt års använding är mkt stort, och därför aer det svårt att göra en tillförligtligt reparations- rutin. Vill man ha snabb åtkomst till perfekt reparation, ja då finns det bara att klona OS-HDn antingen som ett antal DVDer eller som en stor Ghost image på nån hårddisk.

Något annat praktiskt och snabbt alternativ finns inte, - tycker jag.
Man kan ju annars hålla på i veckor o felsöka i ett spök-system.