Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en buddykey liggandes?

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Är det någon som har en buddykey liggandes?

Är nog bättre o ta en 14-dagars trial istället?
www.lotro-europe.com

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

någon som har problem med att spelet krashar. det hänger sig och sedan stängs det av.

Visa signatur

P182, Q9450, GA-EP35-DS4,2* WD 640gb, Corsair PC2-6400 2x2048MB, 460gtx, HX 520W. Samsung 830 SSD 256gb

Permalänk
Medlem

Christian: Läste på forumet att i B14 kan DX10 få spelet att krascha.. testa stänga av det.

Visa signatur

Videokameror: Canon HV30, Sony HC90
Mic: Röde SVM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Är nog bättre o ta en 14-dagars trial istället?
www.lotro-europe.com

Jag tyckte det lät som en bra idé och tankade hem trialen och fixade en 14 dagars trial nyckel.... som inte fungerade! Står bara expired på nyckeln oavsett hur många olika jag testar med ?

Permalänk

hej testade en 14 dagars trial och funderar på att fortsätta. Jag undrar bara om man ska köpa spelet eller ett gamecard. Så jag kan fortsätta på mitt nuvarande account.

Visa signatur

P182, Q9450, GA-EP35-DS4,2* WD 640gb, Corsair PC2-6400 2x2048MB, 460gtx, HX 520W. Samsung 830 SSD 256gb

Permalänk
Medlem

Du måste köpa spelet...

Billigast blir nog genom Codemasters online butik eller så kan du ju kika i butikernas rea hyllor. Du kan behålla ditt account om du vill, allt du behöver göra är att knappa in ditt nya serie nummer och välja hur du vill betala.

Oftast följer det med 30 gratis dagar.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Kört Lotro sen starten och det är jävligt kul. Om du är ny så kan jag ju tipsa om mitt gamla kin Sabres of paradise på Eldar servern. Dem är casual så att säga. Dem tar inte allt så väldigt seriöst och är inne för att ha kul.

Kontakta Utherkai/Illithania, Ahricman/Thorogrim, Rodimuss, Seladore/Blofeld och hälsa från mig Herulas

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Hedersmedlem

Många som bokat expansionen, Mines of Moria? Verkar lovande och jag funderar på allvar att börja spela spelet igen efter att ha haft uppehåll sedan innan sommaren!
Nyheter i expansionen är bl.a. fler böcker, nya områden att upptäcka, nya deeds och virtues, ökad lvl cap till 60, nya klasser att spela som m.m.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Många som bokat expansionen, Mines of Moria? Verkar lovande och jag funderar på allvar att börja spela spelet igen efter att ha haft uppehåll sedan innan sommaren!
Nyheter i expansionen är bl.a. fler böcker, nya områden att upptäcka, nya deeds och virtues, ökad lvl cap till 60, nya klasser att spela som m.m.

Japp, bokat till båda kontona, finns fortfarande på laurelin

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

fan jag är sjukt sugen på att börja lira igen, när kommer expansionen?
skulle typ passa perfekt just nu då jag bara jobbar extra fram till nyår och jobbar typ 2 gånger i veckan

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
fan jag är sjukt sugen på att börja lira igen, när kommer expansionen?
skulle typ passa perfekt just nu då jag bara jobbar extra fram till nyår och jobbar typ 2 gånger i veckan

I nästa vecka Gladare nu?
219 pix på webhallen - skippa pizzan och de två ölen på krogen så är spelet ditt!
Release: 2008-11-18

• Speak Friend, and Enter – Moria, called Khazad-dûm by the dwarves, was their capital and the grandest of cities. This enormous underground cavern in north-western Middle-earth, comprises an immense network of tunnels, chambers, mines and huge halls that run beneath and ultimately through the Misty Mountains. For the first time, players of The Lord of the Rings Online will enter this ancient city which has served as the foundation for the modern-day dungeon-crawling adventures to battle the hordes of goblins and the Nameless of the Deep and journey through hundreds of new quests within six new kinds of stunning environments.
• The Epic Continues! — The Mines of Moria represents the beginning of Volume II of The Lord of the Rings Online. Players can experience six new books as part of this update and participate in the release of Durin’s Bane, battle the Watcher, aid Galadriel and more!
• Increased Level Cap — Players will be able advance their characters up to level 60, gaining access to new traits, virtues, skills and class quests. The crafting system will also expand, giving players the ability to craft even more powerful items.
• Discover Two New Classes — The Rune-keeper and the Warden, the first new classes to be introduced since the launch of the game, allow players to build exciting and powerful new characters in The Lord of the Rings Online in diverse new ways.
• Forge Legendary Items – The Mines of Moria will introduce Turbine’s new item advancement system to The Lord of the Rings Online. Players will be able to forge weapons and class-related equipment and evolve them to build a legacy the likes of Bilbo’s Sting and Gandalf’s Glamdring. These legendary weapons will level-up along with the player, allowing customization by advancing the item’s virtues, adding runic legacies, modifying its titles and forming fables.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Någon som har förhandsbokat som har fått hem sin box än?

Permalänk
Medlem

Ursäkta om denna fråga är dum men detta blir allra första expansionen till ett mmorpg jag köper. Har även expansionen en produktnyckel jag reggar på min account-sida? Hur funkar det då när jag vill aktivera mitt konto igen? Görs subscription på lotro eller moria, eller måste man ha subscription på båda?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska nu tanka hem alla uppdateringar som kommit till detta spel - det har ju blivit en del sedan spelet lanserades! Min fråga är dock om att det går att få ALLA uppdateringar i EN fil, vad jag kommer ihåg från när jag spelade var man tvungen att ta uppdateringarna var för sig = jobbigt och omständligt!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag ska nu tanka hem alla uppdateringar som kommit till detta spel - det har ju blivit en del sedan spelet lanserades! Min fråga är dock om att det går att få ALLA uppdateringar i EN fil, vad jag kommer ihåg från när jag spelade var man tvungen att ta uppdateringarna var för sig = jobbigt och omständligt!

Ser mörkt ut Najk, det blir sönderdelat hur man än försöker göra.
När jag gjorde en ominstallation för några måndader sedan så hade jag som tur var sparat en del av de tidigare patcharna, så jag kunde ta lite genvägar på det sättet.

Det finns vissa hopp man kunde göra mellan olika versioner, men har inte kunnat hitta One Patch to Rule them All.

Sitter själv nu och laddar ner den förberedande Moria-patchen. Bara den är 2,9 GB, plus del två av den patchen är 460 MB.

Provade de olika nedladdningssidorna som Lotro rekommenderade och fick bäst hastigheter på gamezone.com; http://downloads.gamezone.com/demos/d24956.htm
Men där kanske du har något annat shysst ställe som fungerar bättre.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Om du har MoM så behöver du inte den första patchen.. den är till för de som inte har MoM och behöver synca serverna på mån/tisdag.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett Moria jag får nu i veckan. Vad är billigaste sättet om jag sedan behöver enbart en nyckel till för min sekundära dator?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Jag provar gärna på nya saker så 14 day trial låter nice.
Problemet är att länken inte verkar fungera.
Får bara upp "Can't connect to MySQL server!" Är det hos mig felet ligger eller hos dem?

Felet är hos dem då. Antingen är nåt fel med deras databasserver, eller så är den kanske överbelastad...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

När jag försökte starta idag så står det att jag måste updatera till 2.02 updater. Men när jag ska göra det, så står det "Can't connect to MySQL server!". Felet hos dom antar jag?

Jag har beställt Moria DVD, får den nu i veckan. Måste jag ladda ner nått utöver det? Hur funkar detta egentligen?

Permalänk
Medlem

hur många spelar på snowbourn?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Fan då, Moria ser ju riktigt najs ut.. Hatar att inte ha pengar över, Jävla island och deras kris..
Får vänta på min lön tills jag kan köpa det, och inte ens gud vet när det blir

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Fan då, Moria ser ju riktigt najs ut.. Hatar att inte ha pengar över, Jävla island och deras kris..
Får vänta på min lön tills jag kan köpa det, och inte ens gud vet när det blir

Jag sitter också och väntar på lön från island.

Känns för övrigt jävligt drygt att min installation av lotro inte fungerar, så det blir väl att ladda ner alltihop igen :<

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk

När jag försökte starta idag så står det att jag måste updatera till 2.02 updater. La in Moria idag o min launcher är v. 2.01 nu. Fattar inget. När jag startar launchern, så står det get updater 2.02 now och så länkar det hit -> http://community.lotro-europe.com/?territory=EnglishUK

Men där hittar jag inget. Nån som kan bringa lite ljus kring detta? Tack.

Permalänk
Medlem

Läser du texten som finns en bit ned i launchern står detta:

-----
Important message for Moria customers - Do not install game code yet!

We would like to advise all Moria customers that receive their game installer disks before 18th November to not install the Moria code until after 23.00 hours (GMT) on 17th November.

This is to prevent you disruption to your game. Installing the Moria code before Moria launch will result in an incompatible game client and you will not be able to log in and play LOTRO until 18th November
-----

Alltså, om du i förväg har lagt i Moria så kommer du inte kunna logga in förrän 18 november, efter att servrarna också har uppdaterats med Moria.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
När jag försökte starta idag så står det att jag måste updatera till 2.02 updater. La in Moria idag o min launcher är v. 2.01 nu. Fattar inget. När jag startar launchern, så står det get updater 2.02 now och så länkar det hit -> http://community.lotro-europe.com/?territory=EnglishUK

Men där hittar jag inget. Nån som kan bringa lite ljus kring detta? Tack.

Du måste tanka 500mbs patchen också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Detta är så härligt, trots att man just installerat 2 DVD-skivor måste det patchas direkt .. gott mos Codemasters ;).

Å jag som börjar jobba om en timma .. suck :(.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

jag kanske hade tur, men jag hade inga som helst problem med min installation. mycket av det nya är riktigt snyggt.

jag spelar på snowbourn som Hazze (LM) och är med i kinet Haven www.haven-lotro.com.

skicka gärna en tell om ni vill göra något ihop(singel eller group)

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt Moria kommer imorgon. Ska bli kul att återvända till Lotro, har inte varit inne i spelet sedan i juni!
Vad tycker ni som kört expansionen hittills då?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X