Permalänk

Uppdatera bios

Tja

Jag vill uppdatera bios på ett Asus pw5 DH deluxe moderkort man fattar absolut ingenting om hur man gör, kan man göra det ifrån windows eller det är mer avancerat och har läst en massa om att man ska reseta cmos eller något sånt.

Någon vänlig själ som vill göra en "guide" ?

Tack för hjälpen

Anledningen för att jag vill uppgradera bios är att jag ska ha 4g ram i och har hört att jag måste uppgradera för att jag ska kunna andvända 4g ram.
Och nu när jag går in i början när man trycker delete så måste jag ändra till Ai nos eller vad det nu heter varje gång jag ska in på datorn annars så står ram på 3200 men jag har 6400.

Hoppas ni fattar vad jag menar. Och tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se på ASUS BIOS releaser, så nämner dom inget om minnen utan stöd för flera CPU:er.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...
(Jag antar att det är Asus P5W DH Deluxe du har och att du har Windows XP(Vilket iof inte har nått att göra med vilket BIOS du ska ha))

Däremot kan du ju kolla på länken efter nyare drivrutiner.

Det kan vara att när man har 4GB i minne eller mer så kan 32-bitars Operativ System (OS) inte använda det fullt ut.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag har vista, och det har jag också sett att det bara har med oika cpu att göra med nya bios, ska kolla imorgon när jag har satt i de nya ramen och se om det funkar