Datorbutiken.com i konkurs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Har aldrig förstått, det är ju det första man får lära sej... BETALA ALDRIG FÖR NÅGOT DU INTE HAR I HANDEN

Jaaja, du lever på 1800-talet!
För mig har detta här med det där internet varit ganska revolutionerande, tänk dig att sitta hemma och söka efter saker man ska ha och kanske hitta superbra erbjudanden.
Du måste nästa prova, man kan tjäna tusentals kronor!

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Så här fungerade det på slutet: Eftersom DB hade problem med ekonomin fick de ingen kredit hos leverantörerna. Därför övergick de till att sälja produkter "från leverantörens lager", d.v.s. de köpte inte in produkter och hade dem i det egna lagret, utan sålde produkter och köpte dem från leverantören allteftersom folk beställde och levererade dem sedan till kunderna. Detta är inte alls ovanligt i den här branschen, det finns flera mindre företag som gör så. Allteftersom ekonomin försämrades fick de säkert svårare att betala för produkterna, men det finns inget som påpekar att de medvetet tog betalt för produkter som de ämnade att inte leverera. Det folk upplevde var alltså de naturliga följderna av DBs ekonomiska kris, och det finns inget som pekar på att de agerade bedrägligt i lagens mening. Att de sedan behandlade kunderna som skit vet ju alla, men det var nog inget de ville göra.

Är du ärligt talat dum i huvet? Du försvarare alltså detta beteende? Tror du inte VD'n/ledning visste att dom förmodligen skulle gå i KK? Och ska det ta 3 veckor för att skicka någonting från leverantörernas lager.

Och sen kommer man med nyhets brev och veckans klipp dagen innan man begär KK så man kan krama ur lite mer. Jävla svin

Permalänk
Avstängd

Slutade handla där för ett år sedan då de bråkade om ett fel de gjort och det handlade om 100 kr. Men de förlorade tusentals på att jag slutande handla där!

Permalänk
Medlem

Kanske medveten konkurs som en butik i göteborg gör varje år...en tid efter står en annan som ägare men butiken har samma namn.
Sånt borde vara olagligt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

synd det var en av dom bästa datoor komponetn butikerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabeee
Är du ärligt talat dum i huvet? Du försvarare alltså detta beteende? Tror du inte VD'n/ledning visste att dom förmodligen skulle gå i KK? Och ska det ta 3 veckor för att skicka någonting från leverantörernas lager.

Och sen kommer man med nyhets brev och veckans klipp dagen innan man begär KK så man kan krama ur lite mer. Jävla svin

Jag försvarar inte någonting, jag försöker bara förklara varför saker skedde som de skedde. Ja, med största sannolikhet insåg VDn och ledningen att det barkade mot konkurs, men det betyder inte att de de kunde agera som det förrän konkursen var ett faktum. Tyvärr verkar vissa tro att anledningen till att det tog sådan tid att leverera saker var att ledningen ville jävlas, när det i själva verket berodde på företags ekonomiska situation som de inte kunde göra så mycket åt i den fasen.

Att nyhetsbrevet kom ut samma dag som konkursen berodde säkert på att det var automatiserat och att den som var ansvariga för det inte informerades om att stoppa det innan det gått ut. Jag förstår inte varför så många här på forumet tar det personligt att de fick ett nyhetsbrev från Datorbutiken den dagen.

Varför är det så svårt att förstå att de som är ansvariga för att försätta bolaget i konkurs kan inte gå ut och säga att de ska göra det innan de gör det?

Och kan du inte ta den där tonen till Fragbite eller något annat fjortisforum där den hör hemma?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LtdRichard
Jaaja, du lever på 1800-talet!
För mig har detta här med det där internet varit ganska revolutionerande, tänk dig att sitta hemma och söka efter saker man ska ha och kanske hitta superbra erbjudanden.
Du måste nästa prova, man kan tjäna tusentals kronor!

Det finns alltid en risk med att betala i förskott och det är upp till var och en om man vill ta den eller inte...men när det gäller seriösa företag så bör man knappast vara orolig.

Bara otur för dem som troligen kommer förlora sina pengar nu när DB har gått i konkurs.

Visa signatur

>E6750 3GHz< >HD4850 Dual Slot< >2GB pc6400<

Permalänk
Medlem

Tycker synd om alla som förbetalt saker, tänk er nån som betalat 10-15 000kr i förskott.

finns säkert nån som slitit hela sommaren för att få ihop en ny dator och sen sker detta.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JfS_07
Det finns alltid en risk med att betala i förskott och det är upp till var och en om man vill ta den eller inte...men när det gäller seriösa företag så bör man knappast vara orolig.

Datorbutiken var både stort och seriöst, så säker kan man aldrig vara. Nu kom det ju i det här fallet varningar i god tid, men med tanke på hur många som bara i den här tråden påstår sig ha förlorat pengar kan man nog inte vara säker på att man blir informerad nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Jag försvarar inte någonting, jag försöker bara förklara varför saker skedde som de skedde. Ja, med största sannolikhet insåg VDn och ledningen att det barkade mot konkurs, men det betyder inte att de de kunde agera som det förrän konkursen var ett faktum. Tyvärr verkar vissa tro att anledningen till att det tog sådan tid att leverera saker var att ledningen ville jävlas, när det i själva verket berodde på företags ekonomiska situation som de inte kunde göra så mycket åt i den fasen.

Att nyhetsbrevet kom ut samma dag som konkursen berodde säkert på att det var automatiserat och att den som var ansvariga för det inte informerades om att stoppa det innan det gått ut. Jag förstår inte varför så många här på forumet tar det personligt att de fick ett nyhetsbrev från Datorbutiken den dagen.

Varför är det så svårt att förstå att de som är ansvariga för att försätta bolaget i konkurs kan inte gå ut och säga att de ska göra det innan de gör det?

Och kan du inte ta den där tonen till Fragbite eller något annat fjortisforum där den hör hemma?

Håller med till 100%

Amen.

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
shit alltså. Trodde att det skulle ha stått nåt på sweclockers nyhetsida.

Det har det gjort. Flera gånger. Varit mycket skriverier om att det gått dåligt för datorbutiken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Har aldrig förstått, det är ju det första man får lära sej... BETALA ALDRIG FÖR NÅGOT DU INTE HAR I HANDEN

Det är påfallande många här som inte nått fram ens till denna enkla kunskap. Hård lärdom för dessa.

Permalänk

sa det i en tidigare tråd om att domtorbutiken blivit dåliga, tode dom var på väg att bli kk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Jag försvarar inte någonting, jag försöker bara förklara varför saker skedde som de skedde. Ja, med största sannolikhet insåg VDn och ledningen att det barkade mot konkurs, men det betyder inte att de de kunde agera som det förrän konkursen var ett faktum. Tyvärr verkar vissa tro att anledningen till att det tog sådan tid att leverera saker var att ledningen ville jävlas, när det i själva verket berodde på företags ekonomiska situation som de inte kunde göra så mycket åt i den fasen.

Att nyhetsbrevet kom ut samma dag som konkursen berodde säkert på att det var automatiserat och att den som var ansvariga för det inte informerades om att stoppa det innan det gått ut. Jag förstår inte varför så många här på forumet tar det personligt att de fick ett nyhetsbrev från Datorbutiken den dagen.

Varför är det så svårt att förstå att de som är ansvariga för att försätta bolaget i konkurs kan inte gå ut och säga att de ska göra det innan de gör det?

Och kan du inte ta den där tonen till Fragbite eller något annat fjortisforum där den hör hemma?

Fragbite är fint att nämna.

Så du tycker inte det är jävligt då? Tror du ärligt talat att man kan lösa ett såhär stor problem på ca 2 veckor? Klart somfan han visste att dom skulle gå i kk, han kunde kanske förberret lite saker iallafall så folk slapp kasta pengar i sjön. För vissa gällde det ju enorma belopp för en privatperson egentligen. Förstår inte VD'n detta är han oerhört okvalificerad för sitt jobb. Eller ja det är han väll med tanke på hur allt slutade.

Folk som har begärt pengarna tillbaka en vecka innan kanske och inte fått dom då? Dåligt lager med pengar också eller?

Det tar inte så lång tid att skicka från leverantörslager heller. Absolut inte 3 veckor. Serviceärenden och annat då? Och någon i ledningen borde väll förfan informerat någon dag innan iallafall så brevet inte skulle skickats ut? Det sköttes rent åt helvete dåligt och det vet du också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabeee

Folk som har begärt pengarna tillbaka en vecka innan kanske och inte fått dom då? Dåligt lager med pengar också eller?

Eh...? Jo, det är liksom en av förutsättningarna för konkurs. Om det var en retorisk fråga så föll den ganska platt...

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flopalot
Eh...? Jo, det är liksom en av förutsättningarna för konkurs. Om det var en retorisk fråga så föll den ganska platt...

Haha okej, medger att inte inte direkt slog. Men ändå, man har rätt att häva sina köp och få pengar tillbaka. Svinigt det med.

Permalänk

Tråkigt. har handlat där nåra gånger..

Men av nån anledning tar jag ALLTID postförskott eller 15dagars faktura om företaget erbjuder det. Att fakturan kommer med saker jag har beställt så man snällt kan betala den om allt är rätt..

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Vi har haft fint besök idag!!!
DB-mannen har loggat inn idag för att ta del av de interessanta nyheter, sist han var inne var ju 31-10-2008.
Då kan han läsa detta med; som vi säger på tyska
"Du bist ein jävla scheissstiefel!!"

Jeg är bom-säker på att den 31-10-2008 visste han precis vad som skulle hända!!! Och därför försvann han!!! Tills idag!

Moget att spy galla och göra antaganden ur luften mot nån som förmodligen blivit av med sitt jobb pga detta. Han har nog förlorat mer på konkursen än någon annan swecare.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

En av de stora har gått i graven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flopalot
Nej, man måste inte ansöka om konkurs direkt. Det finns spärrar när det egna kapitalet (tillgångar-skulder) understiger viss del av aktiekapitalet som styr konkursreglerna. Detta är just för att undvika att kunder (eller andra borgenärer, d v s sådana som har fordringar på bolaget) drabbas. När det egna kapitalet understiger hälften av aktiekapitalet måste en kontrollbalansräkning göras, d v s man väntar inte på årsredovisningstillfället för att få reda på hur bolaget mår - för att bolag som håller på att sjunka inte skall få ett år på sig att dra med sig fler ner i djupet.

Det är nog inget seriöst bolag som medvetet fortsätter att gå minus, som du uttrycker det. Snarare är det så att VD och styrelse gör allt för att bolaget skall klara sig ur krisen. De har oftast mer investerat i bolaget är den enskilda kunden. Enron var ett undantag som inte har mycket med detta exempel att göra. Visst är det sorgligt när bolag konkar. Både för bolag och kunder, men det verkar inte vara någonting - av vad jag läst hittills - som antyder att det skulle vara fråga om något bedrägeri eller ens den mildare graden bedrägligt beteende. Möjligen är det skumt att denna länk ännu fungerar...

https://www.datorbutiken.com/butik/

Det är självklart att bolaget inte - redan innan det är klart att det inte kommer klara sig undan konkurs - kan börja varna och säga till kunder "Nja, du bör nog inte beställa, vi har det lite risigt i kassan just nu så du kanske skall avvakta". Om dom gör det så är ju konkursen ett faktum, även om de annars skulle ha klarat sig ur den.

Detta är tragiskt för dem som beställt saker med förskottsbetalning. Jag vet inte vad utfallet blir av det, men det kan definitivt vara värt att kolla eventuella försäkringsavtal. Både vad gäller allriskförsäkring (vanligen kallad "drulle") i hemförsäkringen och eventuella kreditkortsförsäkringar. Allriskförsäkringar är finurliga på så sätt att de är negativt definierade; de täcker så att säga alla (plötsliga och oförutsedda på försäkringsstället uppkomna) skador utom de som nämns explicit i villkoren. Andra typer av försäkringar fungerar ju vanligen så att de typer av skadehändelser som tas upp i avtalet är försäkrade, men inte övriga.

Att en skada uppkommit som för kunden är plötslig och oförutsedd torde vara självklart i detta fall. En knäckfråga är alltså om skadan anses ha uppkommit hemma hos den försäkrade. En annan fråga kan vara om just DIN eventuella allriskförsäkring täcker förmögenhetsskada, och inte bara sakskador, vilket är det vanliga. Alla försäkringsavtal ser olika ut!

Ring ert försäkringsbolag, eller en konsumentombudsman/konsumentvägledare, och fråga vad som gäller!

Ett av få inlägg i tråden som var värt att läsa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
HAHA! Signaturmaterial, Konkurs om något är väl den bästa definationen av ett dåligt företag.

Nej. Inte alls. Finns massor av välmående företag som blir tvungna att sätta sig i konkurs för att få stopp på att företaget blöder pga investeringar i tex maskiner för att kunder har lovat dem ordrar som sen uteblir. Så din definition av dåligt företag stämmer inte.

Visa signatur
Permalänk

Ha! Säger jag bara.. Skit ska skit ha.

Maken till skitföretag har jag aldrig tidigare stött på.
Historian bakom är lång och krånglig. Summan är iaf att jag fick vänta i 3 månader (!)
på att få ett nytt grafikkort och när man får ett "nytt" är det beggat..

Karma is a bitch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido
Moget att spy galla och göra antaganden ur luften mot nån som förmodligen blivit av med sitt jobb pga detta. Han har nog förlorat mer på konkursen än någon annan swecare.

faktum kvarstår att han lovade massor med kunder via mail att allt kommer ordna sig, och efter den 31:a så var han nästan borta 12 dagar eller nåt så kom inte här å försvara han, jag har ingen sympati för en som har varit här å representerat företaget och snackat bara massa bullshit den senaste tiden mot alla trogna kunder så han kan dra dit pepparn växer.

Permalänk
Avstängd

Dom borde ha utförsäljning i alla fall till halverade priser. Dom sålde ut allt i en lokal affär i stan som gick i konkurs och då fick man se massa skärmar och annat butiken inte ens hade framme tidigare

Edit:
Konstigt att denna butik inte lagt ner än http://www.dataparadiset.com/ handlade där för evigheter sedan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Dom borde ha utförsäljning i alla fall till halverade priser. Dom sålde ut allt i en lokal affär i stan som gick i konkurs och då fick man se massa skärmar och annat butiken inte ens hade framme tidigare

Edit:
Konstigt att denna butik inte lagt ner än http://www.dataparadiset.com/ handlade där för evigheter sedan

Utförsäljning på vad? De har ju inte haft något eget lager på flera månader.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Vilka jävla puckon DB är!

Jag var dock ingen storkund men har förstått att många av er här på sweC varit.
Dock så blir jag fan förbannad hur dom hanterade sina kundkontakter nu i slutet,de hade ju antagligen "rätt" stor koll på hur risigt dom låg till nu innan konkursbeskedet så då kunde de helt enkelt ge fan i att godkänna massa beställningar av ren "serviceminded" respekt till alla både gamla & nya kunder.

I mitt fall var det så här: Kom på efter c:a 34 månader att jag hade ett Tagan nätagg med elektriska störningsljud i som jag då försökt beställa RMA på tidigare av TAGAN själva dock så svarade de aldrig,så med tiden glömdes det bort & jag skaffade ett budget agg,men nu då jag kom på det för nån vecka sedan så kontaktade jag datorbutiken.com först per telefon (utan svar givetvis) sedan per mail fick svar efter 3-4 dagar där de sa att de självklart kommer fixa med RMA åt mej & att jag bara ska ringa deras telefonnummer PERFEKT tänkte jag,men icke sa nicke!!! De bedrövliga arselhålen svarade fan inte i vanlig ordning & nu fattar man varför. hade fan ollat deras ansvariga i en hel vecka om jag fått syn på dom (kanske pissat dom i ögat också). De kan ha att dom gick i KK, haha.

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Medlem

Är fullt möjligt att de var tvingade att lägga om från eget storlager till grossistdistrubition men första tanken var att det var en planerad modernisering som misslyckades i själva genomförandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wicke666
Ett av få inlägg i tråden som var värt att läsa.

Japp, det och det som Phod skrev lite längre upp.

Permalänk
Medlem

Wicke å Doom: Tack för cred!

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
faktum kvarstår att han lovade massor med kunder via mail att allt kommer ordna sig, och efter den 31:a så var han nästan borta 12 dagar eller nåt så kom inte här å försvara han, jag har ingen sympati för en som har varit här å representerat företaget och snackat bara massa bullshit den senaste tiden mot alla trogna kunder så han kan dra dit pepparn växer.

Bara för att han representerat företaget så betyder det inte att han vetat hur illa till det legat eller vart det skulle sluta. Att han inte varit inloggad sen den 31:a kan ju bero på att han varit sjuk, bortrest eller helt enkelt uppsagd för att hålla nere kostnaderna. Jag vet inte och knappast du heller så sitt inte och anklaga honom för saker bara för att du tror att det är på ett visst sätt.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Det mesta är väl redan sagt antar jag, 21 sidor med poster redan.

Men det jag kan tillägga är att jag handlade på Datorbutiken fram tills de gick ihop med JME, det va också innan detta de hade billiga priser.
Jag har hatat JME med en passion sedan jag satte min fot i en av deras butiker. Någon kyligare människa än den person som hade hand om den butiken har jag aldrig stött på, en riktig översittare och besservisser.

I mina ögon blev Datorbutiken våldtagna av JME då de undanhöll en stor del av deras skulder vid uppköpet, som Datorbutiken fick nys om på tok för sent.
Varför de ens köpte upp JME kan man fråga sig, fanns väl ingen direkt anledning, mer än marknadsandelar. Så svaret på varför är väl girighet antar jag.
Sedan uppköpet stack priserna iväg. Har sedan dess handlat på Dustin, Inet och Komplett, har aldrig haft några klagomål på dessa butiker, mer än att Inets hemsida känns som lite lägre standard.

Jag stödköpte en dator hos Datorbutiken då det verkligen började gå utför, ca 5-6 månader sedan. Den processorn va trasig vid leverans och det tog ca 8 veckor att få den utbytt.
Ett grafikkort gick också sönder efter en tid, skickade in det och fick ett mycket mycket sämre grafikkort tillbaks i utbyte, med motiveringen "De är i samma prisklass". Det är möjligt, men nVidia tar överpriser och nu sitter man här med ett GeForce-kort på blocket och hoppas nån fanboy lägger nåt bud så man kan bli av med skiten.

Slutsats:
Sedan JME kom med i bilden gick det utför.
Kan man kanske hitta VDn för detta företag, eller den som startade det hela, för att kastrera aset och se till att denne inte fortplantar sig?
Det skulle kännas helt rätt.

Om eventuell avkomma redan uppkommit bör dessa försättas i karantän och skäppas över till Amerika. Där finns det redan en massa lustigt "folk". Några fler skadar säkert inte.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Vissa har skrivit att VDn/styrelsen inte har några skyldigheter gentemot kunderna utan endast gentemot aktieägarna.

Detta är en sanning med modifikation:
de är anställda av aktieägarna och har ansvar inför dessa för att företaget sköts på bästa sätt...
MEN de är även i högsta led skyldiga för företagets agerande gentemot kunden, och att äventyra kundernas pengar genom dålig likviditet ligger direkt på deras axlar.

Och jag anser att om inte alla får tillbaka allt som förskottsbetalats så är de skyldiga till förskingring.. blir de inte dömda för det i domstol förtjänar de att utsättas för lite amatörmässig plastikkirurgi... utan narkos och bedövning...

jag, skämta? nä.... jag tycker att de borde veta när det är dags för en konkursansökan som inte drabbar kapital de inte har rätt att förlora

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life