NXE, har du installerat det? Gillar du det?

Permalänk
Medlem

NXE, har du installerat det? Gillar du det?

Satt precis o spelade klart GOW 2 och hoppades att boxen skulle säga till om uppdatering när klockan slog över 00.00... men nej, får väl vänta till gryningen hehe

Sitter o funderar på om nån annan kunnat uppdatera än, jag har bara silver, o de kanske prioriterar guld, precis som de gör med game-demos.

Skapar samtidigt en omröstning om NXE för att se vad folket tycker vid första anblick

Permalänk
Inaktiv

Startade xboxen nu på morgonen och ingen uppdatering än. Jag har guldmedlem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Startade xboxen nu på morgonen och ingen uppdatering än. Jag har guldmedlem.

Samma här, ingen update än

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Snusfri

Ingen update har kommit än.
Dock så slängde jag in uppdateringen i måndags och är riktigt nöjd hitills.
Härligt med en uppfräschning, jämför man nu den nya med den gamla så känns den gamla verkligen gammal.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Har det kommit någon update än?
Sitter på jobbet så jag kan inte uppdatera för en ikväll när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Nix ingen uppdatering ännu... suck

Permalänk
Medlem

The dashboard update will start releasing at 5:00AM eastern (2:00AM pacific)

Permalänk
Medlem

Nu har den kommit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Nu har den kommit!

Startade den av sig själv eller hur gjorde du för att uppdatera?

Permalänk
Medlem

verkar inte så va?

Edit: Nu fick jag den också. Uppdaterar... Startade ett spel och då laddade den ner updaten. Har aldrig varit så glad att jag hade fel :D:D

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Inaktiv

Hur fungerar den? Är den snabbare än den förra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teelx
Startade den av sig själv eller hur gjorde du för att uppdatera?

Gjorde en "test connection" så kom det upp en ruta som fråga om jag ville uppdatera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Gjorde en "test connection" så kom det upp en ruta som fråga om jag ville uppdatera.

Tack, fungerade bra

Permalänk
Medlem

Ja den är lite snabbare än förra. Och sakerna är lite smartare designade. Inte många onödiga sidor som man fick innan när man tex skulle lada ner nåt.

Har ett problem bara. Hittar inte mina themes någonstans, och vill ändra min...

Nån som vet vart de är?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
Ja den är lite snabbare än förra. Och sakerna är lite smartare designade. Inte många onödiga sidor som man fick innan när man tex skulle lada ner nåt.

Har ett problem bara. Hittar inte mina themes någonstans, och vill ändra min...

Nån som vet vart de är?

Inställningarna, under my xbox tror jag att det var.

Lite besviken. Visst är det snyggare och snabbare, men det är ju egentligen ingenting som är nytt förutom avatarer och spelinstallationer. Tycker fortfarande det är lite för rörigt.

Permalänk

Någon annan som har problem att spela upp divx/xvid/mp4 efter NXE-uppdateringen? Det står att jag saknar media uppdateringen och när jag försöker tanka den får jag errorcode 8007000e

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Någon annan som har problem att spela upp divx/xvid/mp4 efter NXE-uppdateringen? Det står att jag saknar media uppdateringen och när jag försöker tanka den får jag errorcode 8007000e

Funkade när jag loggade ut och sedan in igen på Live.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också installerat den, det är sjysst med lite nya saker.. dock tycker jag att den gamla dashen kändes proffsigare eller vad man ska säga.. denna känns lite väl family frendly... men det e skönt att den e lite snabbare...

hade också problem att spela upp divx, har dock inte provat logga ut o in igen, ska göra det sen....o hoppas att de ger oss mkv stöd

Permalänk
Medlem

Nu när man kan installera spelen på hdd betyder det då att jag kan gå och låna ett spel av en polare installera det och sen köra det med han över internet tex?

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Du behöver fortfarande en skiva i.

Permalänk
Medlem

hmm är det många som får massa error koder när man ska hämta nåt? jag kan i princip inte ladda ner ett smack.. tror att det antagligen beror på att de spärrat det för att inte överbelasta servrarna..

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jappe84
hmm är det många som får massa error koder när man ska hämta nåt? jag kan i princip inte ladda ner ett smack.. tror att det antagligen beror på att de spärrat det för att inte överbelasta servrarna..

Får fel hela tiden jag med, antar att servrarna är överbelastade.

Annars tycker jag det verkar trevligt, upplever att allt flyter mycket smidigare nu och det verkar mer genomtänkt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

En fråga. Det jag tidigare har köpt på live't , dlc's, arcade spel mm står nu att jag måste betala points för nu igen. Så är det bara bugg eller har MS strulat till det ?

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
En fråga. Det jag tidigare har köpt på live't , dlc's, arcade spel mm står nu att jag måste betala points för nu igen. Så är det bara bugg eller har MS strulat till det ?

Det är nått som MS har strulat till det med, har du köpt det tidigare ska det bara vara att ladda ner igen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

den är nice, äntligen är boxen tyst. Ok inte tystare än min wii, men helt klart åt rätt håll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Det är nått som MS har strulat till det med, har du köpt det tidigare ska det bara vara att ladda ner igen.

Jo, dock blir man ju lite rädd att MS kommer dra points igen ;D
Aja, får hoppas dom kommer med en 500gb'are eller större nu när man kan ladda över alla spelen till HDDn

Permalänk
Testpilot

Dom verkar ha problem med belastning tycker jag det verkar som, får massor av felmeddelanden hela tiden när man försöker hämta info om spel och sånt. Problemet kanske påverkar dina spel med Tehlamah.

Jag testade att lägga in GTA4 på hårddisken och jäklar vad tyst det blev, kände inte att det laddade snabbare men enbart tystnaden i ett spel som laddar så ofta som GTA4 är värt det. Tyvärr har jag bara en 20GB-disk så jag får bara plats med ett spel, är lite sugen på att köpa en 120GB-disk men tyvärr kommer den att ha fel färg så den inte matchar min Xbox.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Installerade NXE igår. Detta måste vara MS bästa uppdatering till xboxen någonsin. Så enkelt att navigera och hitta bland menyerna. Var enkelt att skapa en avatar också.

Möjligheten att installera spel på HD:n är riktigt bra.
Installerade Mirror's Edge och det flöt på bättre. Inga irriterande "Loading" mitt i uppdragen längre.

Ljudnivån är nu acceptabel jämfört med när man körde med skivan.

Permalänk
Medlem

Tja haft updaten sedan första gruppen som fick se den i förväg, ca 3 veckor nu, har alltid tyckt om den och speciellt Instal funktionen, Mycket trevligt att spela igenom spel utan en konsol som låter som en damsugare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Upplösningen 1680x1050 finns nu och det tackar man för. Blev faktiskt stor skillnad i spel. Att lägga in spel på hårddisken var ju en befrielse från allt oväsen. Laddningstiderna blev faktiskt lite bättre också.

En nackdel dock är ju att min hårddisk är på 13,6 istället för 20 nu :S
Någon som har liknade problem?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr