Konsumentverket om Datorbutikens konkurs

Permalänk
Medlem

Datorbutiken och Komplett var bäst för ett antal år sedan när det gäller hårdvara. De senaste åren har Komplett höjt priserna samt avskräckte med hög frakt medan Datorbutiken gjorde många missar med leveranser och ändrade om leveransstatus alldeles för ofta.

Det var klart och tydligt att DB började med större beställningar från leverantören och lurade folk med leveransdatum tagna ur luften bara för att fler skulle beställa just hos de. Man började också med erbjudanden (bla mail och första sidan på hemsidan) där helt ointressanta produkter ut annonserades och i fyndhörnan kunde man hitta rena antik för högre pris än många gånger bättre och nyare produkter. Knappast förtroendegivande när man lurar Svenssons som inte är så bra insatta i vad som är bra, dålig, nytt eller gammal.

Många fick också vänta länge på större beställningar tex hela datorpaket. Det var alltid nåt som saknades och när den varan kom i lager saknades nåt annat...På forumet kunde man följa många missnöjda kunder där DB-mannen (när han var här) hade fullt upp. Lite beröm där men det var halvhjärtat försök när problemen bara fortsatte och fortsatte. Såna lösningar ska vara tillfälliga och att föröka sköta supportärenden genom swec-forumet bidrog bara till större misstro mot DB, iaf från min sida.

Marknaden har förändrats. Hänger man inte med, satsar på fel strategi eller struntar i konsumenterna så försvinner man. Idag är det Dustin Home och Inet som gäller för mig i första hand. Dustin märkte vart vinden blåste och öppnade Dustin Home vilket också bidrog till ökad konkurrens. Där började både Komplett och Datorbutiken tappa kunder samt det bidrog nog också till en öppning för nya mindre onlinebutiker. Sakta men säkert växte tex Inet fram.

Framtiden tillhör företag som sköter sig bra, tar hand om sina kunder och har en del bra erbjudanden. Lägsta priser på det mesta verkar höra till det förflutna. Folk betalar gärna lite mer för att få sitt paket snabbt, göra enkel betalning med tex Visakortet samt veta att det är tryggt.

Permalänk
Medlem

Jäkligt tråkigt att de konkade. Jag har alltid gillar Datorbutiken, välbyggd hemsida, bra support...

Oh well. Det blir väl till att hitta något annat ställe att beställa prylar från.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men db har inget eget lager så det lär inte hjälpa någon.

Eftersom det stod "I Lager" så räknas det som att det finns i lager hos företaget.
Även om företaget hyr in ett annat företag som tar hand om leverans/lager.
För övrigt så får dem egentligen ej kalla det för "I lager" när det egentligen är deras inhyrda företag som har varan i lager.

Om jag var ni och fått meddelande att allt fick i lager och gått till packning så ta kontakt med Konkursförvaltaren. Det är deras uppgift att få ut lagersatta varor.

Obs.

Snälla sluta prata politik är väll ändå inte riktigt rätt i detta forum? (eller?)

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem

Siare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chievo
Är hur glad som helst att dom har gått i konkurs. Jag visste det för 1-2 år sen. Dom behandlar inte sina kunder bra.

Och du är väl en sådan där typ av människa, som även sparkar på dom som redan ligger ?!.
Dom gillar ingen... men även dom får vad dom förtjänar...så småning om.

Permalänk
Medlem

Det är väll ingen störe nyhet att deta händer tycker jag. Det var inte så tidigt som i sommras det var skrivet här på Sweclockers att det inte gick bra för DB och framför allt att deras leveranser var usla på grund av (flask) eller hur man ska säga dålig lager status.

själv är jag ganska förvånad att det är soppas många ändå som har handlat av DB efter så många som har skrivit om dem här, just med leveranser.

Men hoppas att alla kunder klarar sig ur deta med deras beställningar.

Permalänk
Medlem

Lite kasst att inte folk får tillbaka sina pengar, fy sören vad jag hade blivit lack

Permalänk
Medlem

var ska man nu handla sina dataprylar?

Ligger ju med en förskottsbetalad order hos DB

Tips på andra data siter?

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
var ska man nu handla sina dataprylar?

Ligger ju med en förskottsbetalad order hos DB

Tips på andra data siter?

Själv så la jag ut en ny beställning på Inet.
Ljudkortet jag valt fanns inte, så fick välja Soundblaster Xtreme Gamer Fatal1ty ist för 700 kr mer, men hamnade ändå på samma kostnad i slutet, för samma produkter och ett betydligt bättre ljudkort

Kmr nog satsa på Inet hädanefter.

EDIT; Typo

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Är du galen eller? Datorbutiken hade otroligt kass kundtjänst, en riktigt jäkla hemsk hemsida och helt sjuka fraktpriser. På vilket sätt var dom bra? Och komplett har ju ungefär samma problem. Om du inte känner till Dustinhome så borde du ta en titt där, enligt mig Sveriges ENDA vettiga datorbutik.

Jag har då aldrig haft något problem med komplett har handlat där sen det startade... hyfsat snabb och bra kundtjänst.

Jag hålller fullständigt med att DB hade en hemsida från 80-talet men hur fan kliver man på kompletts hemsida som är bland dem mest användarvänliga out there... har ju till och med fått priser för sidan?

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem

Ojoj ... Många misslyckade och riktade liknelser i den här tråden.

Klart man skall gå ut utan att vara rädd för att bli våldtagen, men går man ut ensam i en mörk gränd i slumområdet? Varför tar man risker?

Problemet med Svensk politik är att vi haft en socialdemokratisk sådan, fast det inte sammanfaller med hur folk tänker.

Social - Svenskar vägrar se sig själva som en del i en social gruppering. Det enda som existerar är jaget och det i den direkta närheten.

Demokrati - Svenskar är bäst i världen på att skylla ifrån sig. Allt är politikernas fel, företagens fel, någon annans fel. Allas fel utom mitt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Det finns inga gratis kreditkort skärp dig,alla kreditkort har en årsavgift som alla andra betal bankkort har,gör en egen realitycheck,tack.
Sen prioriteras alla förskottsbetalande kunder nästan alltid på alla seriösa företag i normala fall.
MvH albanen...

Snacka om att du har en dålig bank o har blivit blåst på pengar i sådana fall.
Jag har haft kreditkort i snart 15 år o har inte betalt ett öre i avgift för det.
Dax att öppna ögonen lite kanske.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Kul att personer som garanterat (enligt mig, det räcker med att jag är övertygad i detta avseende, för mig) använt TPB gnäller om att de inte får valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
Kul att personer som garanterat (enligt mig, det räcker med att jag är övertygad i detta avseende, för mig) använt TPB gnäller om att de inte får valuta för pengarna.

Hurvida man använder TPB lr inte hör inte ens hit.

Säg att jag sitter vid TPB dagligen och tankar ner en film som då går på bio.
Ger det db.com rätten att faktiskt LURA mig på pengar?

Visst, de som betalat i förskott (Jag är inte en av de) borde tänkt på riskerna innan, men det är ingen ursäkt för ett företag att hantera det så dåligt som dom faktiskt gjort.

Enligt mig borde privatpersoner utan tvekan gå före företagen.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Inte för att någon kommer att sakna dem, men Netsuperstore har också kursat:

http://www.idg.se/2.1085/1.193906/omstridd-e-handlare-i-konku...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davyp3
På tok för många år av sossestyre har gjort att folk alltid vill att "någon annan" ska lösa deras problem. Antingen gäller det folks RÄTT till bidrag, avsky mot rika människor, eller som i det här fallet, okunnighet om vad en konkurs innebär.

Visst är det surt om man förskottsbetalar en vara, och sedan går butiken i konkurs, men jag önskar att folk gjorde en lite reality check, tack.

Har ni tänkt på att det kanske finns stora skattebelopp som skall betalas, liksom räntor och amorteringar till banker, många anställda som vill ha sin lön osv... Detta är de stora beloppen. Sedan sätts ju många privatpersoner i kläm vilket är beklagligt. Dock finns det sätt att skydda sig mot sånt här. De som har möjlighet bör alltid betala med kreditkort. Har du inget? Skaffa ett, det är gratis. Alternativt använd din fars eller betala mot faktura eller postförskott.

Jag tror nog att många kommer vara mer försiktiga innan de förskottsbetalar något i framtiden, om man nu skall försöka få nåt positivt ur den här röran!

edit: Hm, det här inlägget ser faktiskt lite bryskt ut pga avsaknad av smileys, men det är inte menat så. Jag hoppas innerligt att alla gamers på swec får tillbaka sina pengar/varor från datorbutiken!

Ja man kan ju alltid skylla allt på socialisterna, men i detta fallet är det ju inte direkt rättvist, efter som det inte har något med det att göra. Det har med mänskligt beteende att göra. Självklart vill folk ha tillbaka sina pengar, tror inte att någon inkl du skulle vilja tappa pengar.

Folk borde klaga mera över sådana händelser än vad det gör, kräva att juridiska personer skall ha mera ansvar för sina affärer. Juridiska personer idag kommer för lätt undan och kan gömma sig för enkelt bakom aktie lagen, på många sätt som en privat person aldrig kan göra. Det skall vara mera konsekvenser för juridiska personer överlag när fel begås, och det bryts emot lagar. När det kommer till konkurser som i detta fallet, så håller jag helt klart med gällande lagstiftning om att leverantörer i första hand skall ha sina pengar, efter som det i mycket större utsträckning är dåligt för Sverige som nation och våran samhälles ekonomi om flera företag rasar bara för ett inte kan hålla sina finanser i ordning. Däremot tycker jag nog att ett aktiebolag skall vara enligt lag tvungen att kunna slutföra alla sina åtaganden, och när det kommer i obestånd genast måste informera sina kunder och leverantörer om detta för att minska problem som har uppstått i denna konkursen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandir
Folk borde klaga mera över sådana händelser än vad det gör, kräva att juridiska personer skall ha mera ansvar för sina affärer. Juridiska personer idag kommer för lätt undan och kan gömma sig för enkelt bakom aktie lagen, på många sätt som en privat person aldrig kan göra. Det skall vara mera konsekvenser för juridiska personer överlag när fel begås, och det bryts emot lagar.

Vad har du tänkt dig? Den juridiska personen, datorbutiken.com, finns inte längre och dess tillgångar fördelas mellan dem som har fordringar. Att bli av med alla tillgångar låter som hårdast tänkbara straff.

Permalänk
Medlem

Ajdå,där försvann garantin från i somras... Går hoppas tillverkarna är hedliga när det gäller deras garantier.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Har köpt processor, chassi, och andra godbitar från datorbutiken för en månad sen..
Kommer man få problem med garantin på dessa? Behöver man oroa sig?

Folk verkar nästan alltid få problem med sina hårddiskar, vore inge vidare om ja också fick de utan garanti..

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

vadå problem ? alla produkter du köpt är du hänvisad till respk. tillverkare då db finns ju inte längre så uppenbarligen har du ingen garanti hos ett konkat företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Vad har du tänkt dig? Den juridiska personen, datorbutiken.com, finns inte längre och dess tillgångar fördelas mellan dem som har fordringar. Att bli av med alla tillgångar låter som hårdast tänkbara straff.

Som jag även skrev längre ner i inlägget så borde det finns ansvar gentemot externa parter, som till ex konsument och leverantörer. Någon form utav förmedlings tvång när ett företag börjar närma sig en konkurs, så att kunder och leverantörer vet vad som håller på att hända. Samt att det skall finnas ett ansvar för dem bakom den juridiska personen, så att de själva får bära en del av skulden vidare, och om det har varit grov oaktsamhet som ledigt fram till en konkurs skall de bakom den juridiska personen straffas. Säger inte att det ligger någon grov oaktsamhet bakom denna konkursen, men rent allmänt.

Företagare med juridiska personer så som aktiebolag så kommer ägarna för lätt undan, när det är en konkurs där de har varit oansvariga.

När det gäller garantier så är det respektive tillverkar som du får vända dig till, och när det gäller hårddiskar brukar tillverkarna ha väldigt bra garantier det flesta ligger på 5 år en del har däremot bara 3 år. Det är i vilket fall bättre än vad återförsäljare i sverige lämnar som garanti. Sedan är det ju från komponent till komponent vad som erbjuds i garantiväg från andra tillverkare. Men de brukar kunna vara bra garantier i allmänhet på elektronik, men det kan ju vara krångligare när det skall direkt till tillverkaren.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandir
Samt att det skall finnas ett ansvar för dem bakom den juridiska personen, så att de själva får bära en del av skulden vidare, och om det har varit grov oaktsamhet som ledigt fram till en konkurs skall de bakom den juridiska personen straffas. Säger inte att det ligger någon grov oaktsamhet bakom denna konkursen, men rent allmänt.

Företagare med juridiska personer så som aktiebolag så kommer ägarna för lätt undan, när det är en konkurs där de har varit oansvariga.

Halva poängen med aktiebolag är att ägarna inte kan förlora mer pengar än de har köpt aktier för, kom inte och säg att du vill ändra på det. Har det förekommit fusk och fiffel skall naturligtvis de skyldiga straffas, men som det många gånger har nämnts finns det inget som tyder på att så är fallet. Det är så här en konkurs går till, det är jobbigt för alla inblandade parter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
vadå problem ? alla produkter du köpt är du hänvisad till respk. tillverkare då db finns ju inte längre så uppenbarligen har du ingen garanti hos ett konkat företag.

Vilket var precis vad jag frågade efter, om man får problem nu efter att garantin ligger hos ett företag som konkat.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shen
Det finns gratis kreditkort (t, ex GE Moneybank har 0 års avgift) Dock har dem flesta en gräns på att du måste ha en inkomst på minst 100 000 kr/år (har väll dem flesta) Dock kan man ju säga att man är riktigt dum i huvudet om man har ett kreditkort bara för att få garantier.

För övrigt måste datorbutiken/konkursförvaltaren skicka ut alla varar som är lagerställda.

Dum i huvudet är väl att ta i.

Jag tycker dock denna försäkring som ingår i kreditkorten är klockren och för att riskera vara dum i huvudet, men jag tycker det skälet skulle kunna räcka. Sen kostar ju inte kreditkorten mer än vanliga betalkort, eller är de gratis nu för tiden? Jag har inte så stor koll..

Sedan finns det fler fördelar som gratis avbokningsskydd, reseförsäkringar, bonuspoäng - you name it, det skiljer väl mellan banker och företag.

Sedan är sparräntan rätt sjysst, jämfört med andra konton. På mitt är det tex strax över 4% upp till 100k. Finns möjligheter att spara in årsavgiften med andra ord. Och lite till!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drenmi
Problemet med Svensk politik är att vi haft en socialdemokratisk sådan, fast det inte sammanfaller med hur folk tänker.

Social - Svenskar vägrar se sig själva som en del i en social gruppering. Det enda som existerar är jaget och det i den direkta närheten.

Demokrati - Svenskar är bäst i världen på att skylla ifrån sig. Allt är politikernas fel, företagens fel, någon annans fel. Allas fel utom mitt.

Det är förbluffande många som klagar på sossarna här. Jag antar att det är rättshaverister från brunhögern. För hur någon först kan förklara att allt är socialdemokraternas fel, sen ondgöra sig över just den typen av resonemang tyder på svåra problem.

Det är heller inte konstigt att människor blir ledsna och förbannade när de blir av med förskottsbetalda pengar och grejer när företag konkursar. Det har med all sannolikhet inget att göra med några politiska partier.

Att ändra den rådande ordningen för skuldåterbetalningar vid konkurser så att kunder går före leverantörer, vilka går före banker osv skulle vara trevligt för oss konsumenter - men knappast något våra kära makthavare skulle tillstyrka.

Nä, det enda som man som konsument kan göra för att minska risken för just den här typen av problem är att alltid köpa på Postförskott! - Betala aldrig i förskott!

Permalänk
Medlem

Säker E-Handel

Vilket ansvar har de som ligger bakom loggan "Säker E-handel"
De måste väl ta ett ansvar precis som resegarantin.
Eller kommer det en sådan om svensk E-Handel skall kunna fortsätta?

Permalänk
Medlem

Re: Säker E-Handel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasp
Vilket ansvar har de som ligger bakom loggan "Säker E-handel"
De måste väl ta ett ansvar precis som resegarantin.
Eller kommer det en sådan om svensk E-Handel skall kunna fortsätta?

Datorbutiken förlorade de certifikatet en vecka innan de gick i konkurs

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Halva poängen med aktiebolag är att ägarna inte kan förlora mer pengar än de har köpt aktier för, kom inte och säg att du vill ändra på det. Har det förekommit fusk och fiffel skall naturligtvis de skyldiga straffas, men som det många gånger har nämnts finns det inget som tyder på att så är fallet. Det är så här en konkurs går till, det är jobbigt för alla inblandade parter.

Ja jag tycker att man skall ändra på hela bolagsformen, efter som det förekommer för mycket fiffel i förtag som gömmer sig bakom aktiebolagslagen. Det måste finnas ett ansvarstagande hos företagsstyrelser, som sträcker sig till personligt ansvar. Har man inget personligt ansvar så blir det fiffel. Helst av allt skulle jag vilja ta bort juridiska personer helt och hållet, efter som det skyddar företagare och företags ledningar för mycket. Juridiska person är något relativt nytt i företagsvärlden och vi klarade oss utmärkt innan det infördes. Sedan är inte aktieägare en juridisk person, utan det är företagets styrelse som är den juridiska personen.

Men som du sa det är ju troligen inte något fusk eller fiffel bakom detta, men det är heller inte något ansvarstagande ifrån datorbutiken.com. Ett företag skall inte få gå till konkurs på en dag och det skall inte drabba utomstående när det går att förhindra. Datorbutiken.com har nog under en längre tid vetat vart det hela vart på väg och redan då stoppat alla nya ordrar. Även om det är olyckligt det som har hänt så är det inte omöjligt att förhindra att andra blir lidande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Vilket var precis vad jag frågade efter, om man får problem nu efter att garantin ligger hos ett företag som konkat.

Fast även datorbutiken har ju skickat sina saker till tillverkaren i många fall.
Som det är nu får du själv istället ta kontakt med tillverkaren. Inget problem om det är enskild hårdvara. Lite krångligare om det är en komplett dator då du själv måste ordna med felsökningen för att urskilja den felande komponenten.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Måste vara socialisternas fel att det går helt åt skogen för USA (och därmed en stor del av världen, dollarn är ju en världsvaluta trots allt)...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Måste vara socialisternas fel att det går helt åt skogen för USA (och därmed en stor del av världen, dollarn är ju en världsvaluta trots allt)...

Ja, det är ju delvis sant, men det har inte riktigt med den här diskussionen att göra.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...