Samsung lanserar 256 GB SSD

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar 256 GB SSD

De små och kvicka lagringsenheterna fortsätter att förbättras. Samsung lanserar en 256 GB stor SSD som lovar högre hastigheter än någonsin.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Nu börjar vi snacka grejor! Bra hastighet. Det enda som saknas är 3.5"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Nu börjar vi snacka grejor! Bra hastighet. Det enda som saknas är 3.5"

och priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Nu börjar vi snacka grejor! Bra hastighet. Det enda som saknas är 3.5"

Har för mig det finns adaptrar som gör att du kan ha två stycken 2,5or i en 3.5a slot. Sparar plats.
Ideal om du ska köra raid

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Har för mig det finns adaptrar som gör att du kan ha två stycken 2,5or i en 3.5a slot. Sparar plats.
Ideal om du ska köra raid

tror inte du får plats med 2 st 2,5tumms diskar i 3,5. Däremot kan det vara på 5 o en kvarts enheterna det går det stämmer lite bättre i allafall

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Väntar till den dagen då denna finns att köpa för 1000kr. Då blir det till att uppgradera minsann.

Permalänk

Ingen som har hört ungefär vad den ska kosta?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd

va det inte det priset som stod under bilden på hårdisken pris kring 4800:-6000

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

128GB-modellen kostar runt 5000kr så räkna med det dubbla.

Nån som vet om de fortfarande använder samma gamla JMicron-kontroller?

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
tror inte du får plats med 2 st 2,5tumms diskar i 3,5. Däremot kan det vara på 5 o en kvarts enheterna det går det stämmer lite bättre i allafall

Jodå Det funkar. Har sett en sådan adapter på IFA mässan i Berlin förra sommarn.
Det blir lite tajt mellan den övere och den undre Hdd:n men om det är SSD så tror jag inte det spelar så stor roll faktiskt.
Funderade ju själv på en sådan adapter men fick inte köpa en på mässan direkt (bara Samples) och ute i handeln har jag hittils inte hittat en sådan.
En Arbetskamrat till mig fixade en via självbygge till sin mini tower HTPC och den funkar finfin och den sitter ochså i en 3.5 slot med två 2.5or diskar. Dock ej SSD:s

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Nu börjar vi snacka grejor! Bra hastighet. Det enda som saknas är 3.5"

En stor fördel med SSD är ju att de inte innehåller några rörliga delar och blir knappt varma, så till skillnad mot vanliga mekaniska hårddiskar så är det ju inte lika noga med hur man monterar dem. I värsta fall är det bara att ta fram tejprullen och tejpa fast dem på första bästa ställe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
128GB-modellen kostar runt 5000kr så räkna med det dubbla.

Nån som vet om de fortfarande använder samma gamla JMicron-kontroller?

Det vill jag också veta, tänker inte köpa något med en sån (garanterat inte MLC iaf), usch. :/

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
och priset.

nej, priset behöver du inte vänta på - det är redan fastställt!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

dyrt =/ fast fina grejer

Permalänk
Medlem

Gah! Vill ha. Vi får se om något år, jag tror att priserna på SSD har sjunkt mycket per GB.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Det sa vi för något år sedan med! (iof har det hänt en hel del på ssd-fronten sedan dess)

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

SKulle väl funka med två i en 3,5" om man sattde dom på någon slags liten släde/kretskort så du kan ha sätta dom på tvären (en 2,5" är väl ungefär lika lång som en 3,5" är bred). Sen krävs det ju två kontakter på släten för några satakablar går det nog inte in imellan

Sinnessjukt snygg hårddisk för övrigt Nästan lite synd att sätta den inne i en laptop Sätt ett likadant lock på undersidan och den skulle lätt platsa bland de snyggaste externa diskarna

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB