Tips på beroendeframkallande spel!

Permalänk

Får hålla med om Fallout 3 och Oblivion... Just Oblivion har ju också en myriad moddar som förlänger spelet. Har spelat båda tills ögonen blöder.

Om man gillar småpill och byggande så är Phun givet, tävlingarna som finns på www.phunland.com är grymt beroendeframkallande!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Fifa manager och cod4/5.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Civilization 4 är sinnesjukt beroendeframkallande. Om du gillar online spel så kan jag tipsa om Forgotten Hope 2, en andra världskriget mod till Battflefield 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingrope
Rocket Arena 3 till Quake 3

Håller med, bästa spelet när sceenen var aktiv!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Tibia eller F.E.A.R serien

Visa signatur

SLI Nvidia gtx275 l EVGA nForce 780i SLI FTW l 4 x Corsair 800 mhz l Corsair Hx750w l Q6600 - 3.2 ghz l Windows 7 64bit SP1 l Kylning: HAF932, V10 cooler master.

Permalänk
Medlem

Neocron

Jag har försökt sluta ett antal gånger men när jag är uttråkad så lyckas Neocron locka dit mig i träsket igen.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
L4D

Mmm,

Left 4 Dead.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
L4D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Mmm,

Left 4 Dead.

I third that.. Undrar varför ingen nämnde L4D på första sidan:(

Sjukt kul spel och beroendeframkallande som fan

Permalänk
Medlem

left 4 dead = beroendeframkallande co-op spel

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

quake 3 eller eve online

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
I third that.. Undrar varför ingen nämnde L4D på första sidan:(

På grund utav at det är lite för linjärt? Jag har redan tröttnat på det typ. Lika så flera av de personer jag snackar med.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
På grund utav at det är lite för linjärt? Jag har redan tröttnat på det typ. Lika så flera av de personer jag snackar med.

jojo möjligt men lika kul iaf.

Bara köra igen på annan svårigetsgrad eller på nätet :p..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Neocron

Jag har försökt sluta ett antal gånger men när jag är uttråkad så lyckas Neocron locka dit mig i träsket igen.

Kan hålla med om detta, fast för ett par år sedan (speciellt innan DOY). Den lilla population som Neocron har nuförtiden gör att det känns tämligen meningslöst att spela. 30 pers online vid primetime i ett MMO är inte mycket att hänga i granen.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead är grymt kul och folk sitter ju tydligen och gör egna banor till det så det kommer mycket nytt vilket betyder att det inte tar slut

Spela!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Kan hålla med om detta, fast för ett par år sedan (speciellt innan DOY). Den lilla population som Neocron har nuförtiden gör att det känns tämligen meningslöst att spela. 30 pers online vid primetime i ett MMO är inte mycket att hänga i granen.

Nu de senaste dagarna har det varit runt 100-150 pers på Terra. Men även om det är lite folk inne skadar inte detta då man kan göra mycket solo om så krävs.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Avstängd

Geekwars.se

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Vilket Bioware-spel som helst. Typ Neverwinter Nights, Baldur's Gate eller Knights of the Old Republic. Alla de serierna.
Många timmars spelande. De tar i och för sig slut någon gång. Längst är väl möjligen Neverwinter Nights eftersom det finns så mycket mods och äventyr som spelare har skapat.

Total War-spelen är rätt beroendeframkallande annars!

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

Cabal online !!^^ dock riktigt irriterande ibland -_-

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

alla spel som man skapar en karaktär och sparar som går upp i ranking / level (blir bättre) tycker jag är beroendeframkallande.. ett spel där man börjar om på 0 hela tiden i varje nytt spel kan ju vara jävligt roligt.. men inte beorendeframkallande ... tänker mig kanske left 4 dead.. älskar spelet.. säkert årets spel.. men jag är inte beroende av det.. ja kan sluta spela.. jag känner inte ett måste att spela varje dag.. wow där emot känner jag nästan ett måste att lvla lite varje dag.. annars känns det som jag kommit efter..
Så jag rekommenderar spel där ens karaktär / lag / konto blir bättre desto längre man spelar och man bygger på...
Diablo 2
Warhammer Online
är 2 spel som ännu inte nämns som är hyfsat bra

call of duty 4 och 5 bygger man ju även på och får bättre vapen när man stiger i grad. Kan bli beroendeframkallande.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Baldurs gate 2 så bra!

Final fantasy VII:D och kom inte och säg att det går snabbt att klara av det spelet. bara för att man kört storyn så innebär det inte att man har klarat det på riktigt:p

Permalänk
Medlem

wurmonline.com utan tvekan, gratis.

Efter 3 år har jag fortfarande inte tröttnat

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

elastomania

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Civilization-serien. Du tänker att du ska sätta dig och spela nån timme, och så upptäcker du "ett tag" senare att klockan är 5 på morgonen. Only one more turn...

Been there man. Man börjar på första tiden (typ sten åldern) vid 4 på eftermiddagen och sedan 5 på morgonen så känner man sig nöjd

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Egentligen konstigt att sverige med sina "skyddande" lagar inte har förbjudit Civilization. Jag menar det är ju inte lätt att få tid över till saker som mat, jobb, sömn, osv. om man satt sig ner o ska spela en "runda"

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

när man fastnat i tibia träsket är det väldigt svårt att ta sig ur det! :S

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Europa Universalis, mycket mer avancerat och bättre än CIV.

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 54321
Europa Universalis, mycket mer avancerat och bättre än CIV.

jag har typ tröttnat på 3an, spelat som sverige, tagit över norden, nästan hela sydamerika och även plockat delar av usa:/

annars så är civ beroende framkallande, ett tag, lika så Europa Universalis

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Kul att höra att Neocron fortfarande lever. Det absolut bästa MMORPG jag spelat. Inget annat lir har kunnat leverera sådana adrenalin-pumpande PvP strider.