Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Usch! Nu kommer ju alla spel man vill ha - å sj är man Pank =(

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

samma här. och än värre är att jag egentligen inte ens har tid till spel längre.
man borde plugga mer

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Om det är nån som har resistance 2 och vill möta mig online så adda Blackstar990 på PSN:P

Visa signatur

Xbox live: micke9900, Playstation network: BLACKARMY-AIK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
samma här. och än värre är att jag egentligen inte ens har tid till spel längre.
man borde plugga mer

sj går man en arbetsförberedande linje har nästan inga läxor haha lol
men men, jag ska inte säga för mycket, har två prov idag =/

det värsta är att det är lixom inte bara ett spel, det är ett par st, tror det finns 4-5 spel som har kommit den senaste månaden jag vill ha, å i början av nsta år kommer det fan lika många till =/

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
ok, det är så att min kompis var hemma hos mig och sa att hans ps3 inte var lika tyst som min. Vi gick över till honom och den lät bra mycket högre än vad min ps3 gjorde. Vi mailade Nordisk Film....och fick svaret

....men problemet är att garantin har gått ut, han köpte den runt september 2007.

Vi gick ner till eb games och frågde om vi skulle kunna skicka den, dem sa att garantin hade gått ut men de skulle ringa NF och fråga vad de skulle göra. Oturligt nog hade NF stängt, vi skulle återkomma på måndag.

Om NF inte vill ta emot den vad ska vi göra....på mailet står de att man kanske råkat ut för hårdvarufel. Sen är NF medvetna om liknade problem. Tror ni att man kommer kunna reklamera?

Kan även lägga till att han har haft problemet med fläkten ända sen han köpte den, men han trodde att det var normalt att fläkten varvade vid spelande.

tips, råd.....?

lusläs konsumentköpslagen.. När du gjort det ett par gånger så blir det lättare än vad man tror.

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad
lusläs konsumentköpslagen.. När du gjort det ett par gånger så blir det lättare än vad man tror.

Han fick ett nytt mail...

Citat:

Hej,

Vi sitter på teknisk support och kan inte svara för hur serviceavdelningen hanterar ett ärende med deras kund EB Games.

Du får be EB games om att ringa till Nordisk Film Kundtjänst och få ett svar från de som bestämmer över servicen.

När du hänvisar till det pressmedelande så kan jag inte säga så mycket om det, Annica Bellander tog tillbaka det pressmedelandet några dagar efter att det publicerades.

Så att en PlayStation 3 ska inte låta 22DB, vi har ingen DB tal på exakt hur mycket den ska låta. Det finns många varibler som spelar in om den låter för mycket. Hur varmt det är i TV bänken, om någon röker kraftigt, om där ligger mycket damm inne på fläktarna osv osv.

Men ta kontakt med EB games och be dom kontakta Nordisk Film kuntjänst så ska de kunna hjälpa dig.

Lite jobbigt att dem skickar en fram och tillbaka....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Försök se det positiva, ni hör att fläkten funkar, och då den är i läge två blir maskinen bättre kyld än i läge ett, vilket borde innebära längre livstid, inte tvärtom...

Det där med decibel är svårt, då det varierar kraftigt hur man mäter, och säger inte så mycket om karaktären på ljudet, men om det skrapar eller varierar är nått fel. Det ska vara ett konstant mjukt surr i det läge den är i.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Försök se det positiva,

ni hör att fläkten funkar, och då den är i läge två blir maskinen bättre kyld än i läge ett, vilket borde innebära längre livstid, inte tvärtom...

Det där med decibel är svårt, då det varierar kraftigt hur man mäter, och säger inte så mycket om karaktären på ljudet,

lol. optimisten dör sist..

men nja, inte nödvändigtvis. för det första finns det tydligen minst 2 helt olika konstruktioner på fläkten, (antal blad och vinkel bla) sen så är det mesta av ljuden man stör sig på från en fläkt beroende på upphängningen (mekaniska ljud) samt hur turbulensmönstret ser ut. (en bra fläkt kan alltså orsaka mer väsen, men det måste inte vara så utan kan lika gärna vara tvärom)

exakt. och framförallt gör miljön (rummet alltså) en enorm skillnad.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag är inte alltid positiv, hehe, men tråden behöver bli lite glad igen...

Ni med Resistance 2, är ni nöjda med storyn so far?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Little Big Planet från play.com 41,99€ inkl frakt

http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/3433970/LittleBigPl...

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jag är inte alltid positiv, hehe, men tråden behöver bli lite glad igen...

Ni med Resistance 2, är ni nöjda med storyn so far?

Jag är helnöjd, klarade singelplayer igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jag är inte alltid positiv, hehe, men tråden behöver bli lite glad igen...

Ni med Resistance 2, är ni nöjda med storyn so far?

Har inte tänkt på storyn så mycket, kanske inget bra betyg. Gillar spelet enormt mycket ändå.

Tycker det är ett riktigt proffsigt actionspel.

Visuellt kanske det känns lite trist men stannar man upp och riktigt tittar så är det rejält snyggt på sina ställen. Problemet är att man sällan har tid att sitta lugnt under korkeken och lukta på blommorna

Permalänk
Medlem

Införskaffade LBP och Mirrors Edge, helt klart värda att skaffa måste jag påstå

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Nu efter mer undersökningar har jag kommit fram till att min ps3 låter som en 360 i dashboard mer eller mindre. Den går upp i det läget när man stoppat i en skiva å kört i ca 15 min.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Nu efter mer undersökningar har jag kommit fram till att min ps3 låter som en 360 i dashboard mer eller mindre. Den går upp i det läget när man stoppat i en skiva å kört i ca 15 min.

Du börjar låta smått manisk kring det här med ljudnivån på ditt ps3.

Skit i youtube, släpa med ditt ps3 till någon som har xbox360/ps3 och jämför där. På youtube kan en liten fjärt låta som en naturkatastrof om man trycker upp micken riktigt långt.

Permalänk
Medlem

Min går aldrig över steg 2, steg 1 är näst intill ljudlös och steg 2 är ett svagt sus.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Testa Mirrors Edge demon idag först trots att jag haft det installerat och klart i en vecka... Jag tyckte att bandesignen var lite, hmmm, stängd? Kändes som man inte hade så många alternativ att springa/hoppa till. Men det hoppas jag är bättre i den riktiga versionen, någon som kan bekräfta det?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Habba habba habba!

http://www.ps3bloggen.se/nyheter/traffa-hideo-kojima

Träffa Hideo Kojima! Webhallen 12:30-14:30 22 november! Få ditt exemplar utav metal gear solid signerat!

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk

Synd att man inte bor i Stockholm. Hade han kommit till Göteborg så hade jag nog gått dit.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ove-Piss
Du börjar låta smått manisk kring det här med ljudnivån på ditt ps3.

Skit i youtube, släpa med ditt ps3 till någon som har xbox360/ps3 och jämför där. På youtube kan en liten fjärt låta som en naturkatastrof om man trycker upp micken riktigt långt.

Hmm senast jag provade min ps3 så lät den faktiskt väldigt mycket, fortsatte även efter jag stängt av spelet. Kan dock berott på att det var en varm sommardag

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Hmm senast jag provade min ps3 så lät den faktiskt väldigt mycket, fortsatte även efter jag stängt av spelet. Kan dock berott på att det var en varm sommardag

Min fortsätter också i läge 2 tills man stänger av den.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Den 22 november kommer Kojima kommer till Webhallen för de som missat, "Vi kommer under de två timmarna att erbjuda Metal Gear Solid 4 för 399kr, och givetvis går det även bra att ta med sig spel hemifrån för signering." Guldläge för de som inte köpt MGS än.

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=1199

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Den 22 november kommer Kojima kommer till Webhallen för de som missat, "Vi kommer under de två timmarna att erbjuda Metal Gear Solid 4 för 399kr, och givetvis går det även bra att ta med sig spel hemifrån för signering." Guldläge för de som inte köpt MGS än.

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=1199

Redan påpekat detta men bra att du kom med lite mer info! Får se ifall man pallrar sig dit, blir nog många som kommer hehe

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Redan påpekat detta men bra att du kom med lite mer info! Får se ifall man pallrar sig dit, blir nog många som kommer hehe

Hade man bott i närheten så hade jag inte tvekat.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Om jag inte missminner mig så är garantier frivilliga. Däremot har man 3 års reklamationsrätt. Inom 6 månader efter köp måste dessutom säljaren visa att felet inte var ursprungligt.

Vilket som säljare oftast är otroligt lätt..

"Få se på några reparationspapper då produkten inte var äldre än 6 månader."

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen gäller:

köp av saker som hemelektronik, kläder och skor
byte av saker
beställning av specialtillverkad vara

Viktig ändring
Från och med den 1 april 2005 förlängdes reklamationstiden från två til tre år. Detta gäller varor köpta efter 1 april 2005 och inte varor köpta före samma datum. För varor köpta före 1 april 2005 gäller två års reklamationstid. Observera att reklamationstid inte är detsamma som garantitid d.v.s bevisbördan ligger under reklamationstiden hos konsumenten.

Hur går man tillväga för att reklamera en vara?
Det första du måste göra är att reklamera den felaktiga varan hos säljaren. Detta måste göras inom skälig tid efter det att du upptäckte felet. Vår rekommendation är att göra det skriftligt om det skulle uppstå problem men det går även att göra muntligt. En generell regel är att reklamera varan inom två månader från det att du upptäckte felet. Reklamationsrätten gäller i tre år från det att du köpte varan. Observera att för varor köpta innan 1 april 2005 gäller två år.

Protect your PlayStation with Continuous Play. Sign up for as little as £2.49 a month and we’ll replace your PlayStation system within two working days if it develops a fault after your manufacturer's warranty expires or if it becomes damaged by accident.

Get complete peace of mind for you and your PlayStation system - visit www.continuousplay.co.uk to find out more and sign-up.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk

Fick idag en tidig julklapp av flickvännen

80gb med little big planet, hon köpte även spyro till sig själv eftersom hon älskar dom flesta tidigare spyro spelen.

kommer dock få lägga till 2000 kr själv eftersom den var så förbannat dyr

Permalänk

Om du fick betala hälften själv var det väl knappast en julklapp?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Kom igenom Silent Hill: Homecoming igår, har inte haft tid att spela så mycket men jag tog ett ryck i veckan. Kul slut, lite twist som i en ordinär skräckis från idag. Jag fick sjukhus-slutet med sjuksköterskekläderna. Nu blir det ett varv till ska sikta på UFO-slutet.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

hmm har aldrig tqagit mig an silent hill serien men en polare har erbjudit sig att låna ut hela serien till mig.
frågan är om det är värt att köra.
det lockar mig lite trots att jag är mindre förtjust i survival horror. (silent hill ska tydligen vara ett något mildare spel på den punkten än t.ex. resident evil)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010