Geforce 180 WHQL redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Tycker det lätt blir drops när det är mycket på skärmen, t.ex. i battlegrounds. Kör dock 1920x1200 med ett Geforce 8800 GTS. Vid runt 60 FPS blir det hackigt tycker jag, vill helst ligga över 100

Det var ju lite märkligt; bidskärmar har en uppdateringsfrekvens uttryckt i Hz, Hertz, och anger hur många gånger i sekunden bilden uppdaterar sig. De flesta plattskärmar för datorer, antar att du har en sådan, har en uppdateringsfrekvens om 50 eller möjligtvis 60 Hz. Sålunda märker du ingen skillnad på ett spel med 60 fps, eller 300 fps, eftersom bilden på skärmen ändå inte uppdaterar sig med mer än 60 bilder i sekunden.

Summa sumarum, ligger du på 60 fps, märker du ingen skillnad på det och 100 fps, sålänge skärmen inte har mer än 60 Hz.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Fungerar helt underbart på 8800GTS 512MB Bara att avinstallera de gamla, gå in i felsäkert-läge och köra driver sweeper sedan installera de nya

Förstår inte er med alla dessa problem hela tiden. Kör en format c och kolla eran hårdvara.

Haha, man ska väl ändå inte behöva omformatera hela burken för att uppdatera drivarna... Driver sweeper förmodar jag är ett program som tar bort i stort sett alla drivrutiner med anknytning till nVidia eller vad för tillverkare man nu vill rensa bort från datorn. Finns flera program med liknande funktion, exempelvis Driver Cleaner som jag personligen använder mig av.

Rekommenderat tillvägagångssätt brukar vara att först avinstallera drivrutinerna via Lägg till/Ta bort progam, sedan starta om datorn och köra DriverCleaner/Sweeper, rensa bort exempelvis Nvidia drivers, och starta om än en gång. NU kan man installera de nya

Anledningen till att göra DriverCleaner-proceduren i felsäkert läge, är att windows då inte automatiskt installerar drivare igen för grafikkortet, innan man hunnit rensa ur datorn från alla "drivrutins-rester", som den gärna vill göra om man startar om datorn i normalt läge. Då kommer den "hitta ny maskinvara" och hela den baletten, och drivarna åker in igen.

Så, alltså - Avinstallera drivrutinerna via Lägg Till/Ta bort program, starta om datorn i Felsäkert läge, kör en DriverCleaner/Sweeper, vilket program man nu använder, starta om datorn igen, och installera de nya drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Här är anandtech resultat om inte nån redan postat dem. De böjde inte sig ned för nVidia.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3462&p=4

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Här är anandtech resultat om inte nån redan postat dem. De böjde inte sig ned för nVidia.

http://i109.photobucket.com/albums/n56/Gambit_2K/Clipboard02-...

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3462&p=4

Resultatet gäller för GTX260. Kanske ser betydligt bättre ut för G92-korten?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Resultatet gäller för GTX260. Kanske ser betydligt bättre ut för G92-korten?

Vart hittar du info om det? De skriver bara GTX260 i artikeln, inte om det är nya eller gamla versionen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Bra skit! Använde driver sweeper vilket resulterade i att allting nu fungerar som det skall... Konstigt att alla uppdateringar hittills har fungerat utan att jag gått igenom detta steg.... Tackar!

Permalänk
Medlem

nfs underground började små hacka med dessa drivers, rollade tillbaka, nuke på dessa drivers

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Det var ju lite märkligt; bidskärmar har en uppdateringsfrekvens uttryckt i Hz, Hertz, och anger hur många gånger i sekunden bilden uppdaterar sig. De flesta plattskärmar för datorer, antar att du har en sådan, har en uppdateringsfrekvens om 50 eller möjligtvis 60 Hz. Sålunda märker du ingen skillnad på ett spel med 60 fps, eller 300 fps, eftersom bilden på skärmen ändå inte uppdaterar sig med mer än 60 bilder i sekunden.

Summa sumarum, ligger du på 60 fps, märker du ingen skillnad på det och 100 fps, sålänge skärmen inte har mer än 60 Hz.

Ja, och eftersom mitt öga uppdateras 24 gånger per sekund är det ingen mening med 24 fps och så vidare (detta är inget jag tror, men vill bara påvisa argumenten). Det finns 1000 argument för och emot teorier kring uppdateringsfrekvenser på skärmar. Det jag kan säga att jag märker skillnad på 60 FPS och 100 FPS i spel, och jag är säkerligen inte ensam.

On topic: mer WoW-optimerande!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Ja, och eftersom mitt öga uppdateras 24 gånger per sekund är det ingen mening med 24 fps och så vidare (detta är inget jag tror, men vill bara påvisa argumenten). Det finns 1000 argument för och emot teorier kring uppdateringsfrekvenser på skärmar. Det jag kan säga att jag märker skillnad på 60 FPS och 100 FPS i spel, och jag är säkerligen inte ensam.

On topic: mer WoW-optimerande!

Bara att gratulera då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Ja, och eftersom mitt öga uppdateras 24 gånger per sekund är det ingen mening med 24 fps och så vidare (detta är inget jag tror, men vill bara påvisa argumenten). Det finns 1000 argument för och emot teorier kring uppdateringsfrekvenser på skärmar. Det jag kan säga att jag märker skillnad på 60 FPS och 100 FPS i spel, och jag är säkerligen inte ensam.

On topic: mer WoW-optimerande!

Håller med.

Angående WoW så har många problem med deras nya skuggor som dom lade in i 3.0 vilket nvidia borde lägga lite prio på.

Funderar på testa drivrutinerna men jag kör redan med beta (ej WHQL) version av dom och tror jag ser inga optimeringar för nån av dom spel jag spelar.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
nfs underground började små hacka med dessa drivers, rollade tillbaka, nuke på dessa drivers

left 4 dead fakkar också

funkar inte så bra med 178 heller, men går spela i alla fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Ja, och eftersom mitt öga uppdateras 24 gånger per sekund är det ingen mening med 24 fps och så vidare (detta är inget jag tror, men vill bara påvisa argumenten). Det finns 1000 argument för och emot teorier kring uppdateringsfrekvenser på skärmar. Det jag kan säga att jag märker skillnad på 60 FPS och 100 FPS i spel, och jag är säkerligen inte ensam.

On topic: mer WoW-optimerande!

Att ögat skulle "se 24 FPS" tror jag är en myt, ögat är antagligen för kompicerat för att kunna mätas i FPS. En biofilm visas med 24 bilder per sekund, ett spel på en LCD-skärm visas med samma antal bilder som hertzen den är inställd för, vanligtvis 60 på en modern LCD.
MÖJLIGTVIS känner du skillnaden mellan 60 och 100 FPS, men du ser den defenitivt inte, om nu inte din skärm är tillräcklig för det.

Har de uppdaterat WoW:s grafik? När jag spelade det ( i min mening ett extremt slöseri med tid och e-penis-tävlings-vansinne ) så var inte grafikkortet den svaga länken. Mer minne och cpu iom så många spelare på samma plats.

OnTopic: Kört med drivarna nu sedan release och de funkar bra för mig. har inte benchmarkat pga lättja. (8800GTX)

Permalänk
Medlem

De nya 180 drivisarna gav mig problem med gtx260 i lotro på vista 64bit.
Började få blåskärm vilket jag tidigare aldrig haft problem med. Även skuggorna blev kantigare och flimriga. Bytte tillbaka till 178 och allt blev stabilt och normalt igen då.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Kan meddela att det inte fungerade med vista 64bit och 9800GX2. Skärmen började blinka redan vi inloggningen, gick iofs lösa med att ta bort lösenordet vid inloggningen. Dock kom problemet igen då jag skulle spela C&C3 .

Hoppas dom rättar till alla fel snarast, man verkar inte ensam om att ha problem.
Kör nu 178.XX och det funkar fin fint!