Permalänk

Sony Ericsson T700

Upptäckte en ny telefon ifrån SonyEricsson, nämnligen T700, tydligen en uppföljare ifrån T610. Ser riktigt fräsh ut faktiskt. 10mm tunn, bygger förmodligen på W890 plattformen. Vikten ligger runt 80g vilket är riktigt sjyst

Telefonen skulle först enligt SonyEricsson Sverige inte släppas i Sverige pga. den inte skulle sälja så bra. Men nu kommer den iaf, vet dock inte när, men det sägs i q4 i år iaf. Har samma specs. som T650i, fast denna har istället HSDPA, men saknar dock autofocus på kameran, lite synd.

©Mobil.se

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem

Nån som vet när den släpps?

Ser väldigt läcker ut, jag har inte lyckats hitta något releasedatum för den mer specifikt än kvartal 4, nu när vi är mitt i kvartal 4 är det nån som har ett specifikt datum?

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Specifika releasedatum har väl inte varit Sony Ericssons starka sida på senare tid va?

Men annars en läcker telefon med det jag vill ha... Lagom liten och BT. ^^

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

den e en exakt kopia till w890 och kan bli flashad till w890

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Ska den komma till sverige ändå? Hoppas ingen köper den.

Dom försöker göra den till en ny t610. Det dom inte tänker på är att t610 var en high-end telefon, unik i sitt slag (funktioner) och med fin design.

Den här har fin design enligt vissa (inte mig) men saknar dom andra två punkterna.

Sedan att dom nedgraderar skärmskyddet och kameran till det sämre visar ju att utvecklingen går åt fel håll --> ekonomerna styr företaget (eller kanske utvecklingen av telefonen?)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
den e en exakt kopia till w890 och kan bli flashad till w890

Felfelfel. Däremot är den av samma generation telefoner som W980 o C902.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrutalDeLuxe
Felfelfel. Däremot är den av samma generation telefoner som W980 o C902.

haha, roligt skämt du.

säg vad som skiljer sig tack.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Lite offtopic nu här va? Lägg av med det!

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk

jag tycker vi höll oss ganska bra till topic. Eftersom brutaldeluxe inte verkar svara så ser jag w890 och t700 som samma telefon med olika skal.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Den har samma hårdvara som W890 fast inte samma design, chansen är dock inte så stor att den dyker upp i Sverige.. T700 ser mkt bättre ut än W890 enligt mig..

Visa signatur

------------

Permalänk

Den har väl ingen FM-sändare som W980?

Permalänk
Medlem

tänkte köpa en W902, men den strålar på tok för mycket (som alla sonyericssonmobiler) 1,43 i SAR-värde.
Vi får väl se om denna strålar lite mindre, i så fall blir den min! annars en Iphone 3G.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av griid_83
tänkte köpa en W902, men den strålar på tok för mycket (som alla sonyericssonmobiler) 1,43 i SAR-värde.
Vi får väl se om denna strålar lite mindre, i så fall blir den min! annars en Iphone 3G.

Vad spelar det för någon roll? Det är inte precis radioaktiv strålning..

Satsa på en ny tv, släng ut mikrovågsugnen, använd inte trådlös telefon och skaffa radioavstörda tändstift till bilen om du är rädd för strålning.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
jag tycker vi höll oss ganska bra till topic. Eftersom brutaldeluxe inte verkar svara så ser jag w890 och t700 som samma telefon med olika skal.

Ledsen. Men jag hänger inte på forumet förutom när jag är hemma och är uttråkad eller har fastnat nånstans i Stalker

Ung. samma hårdvara som w890 men med bla hårdvaruaccelererad audio samt en hel radda ändringar i sw. Tex har UIet justerats (effekter etc är annorlunda) o javaplattformen uppgraderats.

Ingen FM sändare. Det är endast w980 som har det.

Permalänk

Men hårdvaran är identisk så det möjliggör oftast för byte av programvara.

Citat:

Hårdvaruaccelererad audio

Den var rolig.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Orka bry sig om SAR värde. Om du bara visste hur mycket strålning du blir utsatt för när du tex. går in i en elektronikbutik. Jisses!

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk

Funderar på den här, samsung u800 soul b, 6500 classic, även g700 lite. Vet inte w890 då tar jag nog hellre den här, t700

Vad skulle ni ha taigt, och anledningar till det valet? Finns de någon annan tunn fin lur, bra batteri tid, bra ljud, helst över 3mp kamera, men 2 får gå bra om telefonen är mycket prisvärd.
Runt 2000kr, tänkte kanske beställa från mp3-player.de då de verkar bli några hundringar billigare , någon som har nåt att säga om dom?
Är det svenskt språk med på telefonerna därifrån?

Lutar mest mot U800 soul, för den är jävligt snygg enligt mig och verkar va ok funktioner. Men lite dålig battertid är de väl, hört klagomål på ljudet på u900 också dock?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
Funderar på den här, samsung u800 soul b, 6500 classic, även g700 lite. Vet inte w890 då tar jag nog hellre den här, t700

Vad skulle ni ha taigt, och anledningar till det valet? Finns de någon annan tunn fin lur, bra batteri tid, bra ljud, helst över 3mp kamera, men 2 får gå bra om telefonen är mycket prisvärd.
Runt 2000kr, tänkte kanske beställa från mp3-player.de då de verkar bli några hundringar billigare , någon som har nåt att säga om dom?
Är det svenskt språk med på telefonerna därifrån?

Lutar mest mot U800 soul, för den är jävligt snygg enligt mig och verkar va ok funktioner. Men lite dålig battertid är de väl, hört klagomål på ljudet på u900 också dock?

Inte svenskt språk på SE-telefoner från tyskarna iallafall.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Blev ganska förkrossad när dom först gick ut med att luren inte skulle komma till Sverige men lågkonja har sina ljusa sidor...

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

Finns i butik i Sverige nu...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=350706

Funderar på att köpa T700 också, visst samma som W890 fast i annan förklädnand (en snyggare sådan) och nyare mjukvara.

Edit: T700 har LED-blixt, det har inte W890.

Permalänk
Medlem

men i alla fall... ingen som vet när den kommer släppas i sverige!?
t700 alltså...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

undrar också

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk

+1
Såg den häromdagen på sonyericssons hemsida och förstod inte varför den inte finns i sverige. W860 hade ju varit en supermobil om inte designen hade varit så skröplig, det går ju knappt att skriva på de jättesmå och übertäta tangenterna. Varför inte utnyttja hela bredden? Well, får se vad som händer framåt juletider.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

fick svar från SE svenska kundtjänst då jag frågade å han i supporten sa Q1 2009, återstår å se om det stämmer ...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på denna, nu när min W960 gått i graven efter inte mindre än 10 månaders hårt användande.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Nån som använder denna telefon ännu?
Funderar lite smått på en då knapparna ser ut att vara sköna.

Permalänk
Medlem

fick hem den igår, riktigt läcker telefon, imponerades av tunnheten, knapparna var sköna men lite små eller så e mina fingrar för tjocka

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Googla på "T700 review" ... svårare en så är det inte .