Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny dator med både 64 o 32 bitar OS på?

Permalänk
Medlem

Ny dator med både 64 o 32 bitar OS på?

Tjena alla glada!

Är på g att köpa en ny dator och har lite problem.

Det är så att jag först och främst ska ha datorn till att jobba med musikprogram(vilka oftast bara kommer i 32 bitar) och i andra hand spela.

Har hittat en fin dator på Inet som jag är lite sugen på, den kommer med 64 Bitar Vista. Dom säger att för att kunna använda prestandan så krävs det 64 bitars vista i princip.

Har kollat med dem om möjligheten att ha två OS på samma dator men dom verkar tycka att det är dum ideé. Fattar inte riktigt varför men. Har aldrig haft två på samma dator men jag känner ju folk som har det. Fast det är antagligen 32 bitars.

Här är en länk till datorn jag tänkt köpa.

https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-experienced-game...

Har ni några andra förslag till datorer eller sätt att lösa detta på så är dom mkt välkomna.

MVH

/Bobby

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Det går att köra 32-bitars program på ett 64-bitars operativsystem.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Det går att köra 32-bitars program på ett 64-bitars operativsystem.

Jorå men det verkar inte vara hundra när det kommer till musikprogram.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Dom allra flesta program fungerar felfritt i 64 bit OS, deremot kan du råka ut för program skrivna för t.ex XP(eller tidigare) som inte fungerar något vidare i Vista, men det är inte "bitarna" som avgör det.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
Dom allra flesta program fungerar felfritt i 64 bit OS, deremot kan du råka ut för program skrivna för t.ex XP(eller tidigare) som inte fungerar något vidare i Vista, men det är inte "bitarna" som avgör det.

Jo jag letar runt en del nu bland olika forum och så. Jag hade ju kunnat tro att alla tillverkare borde haft en "64 bitar" support del eller nått men det verkar inte finnas. Och dom flesta är fega och säger att dom inte kan garantera blablabla liksom.

Är ju helt klart sugen på att skaffa 64 vista, det krävs mkt ram i mitt arbete liksom. Så det vore ju guld om det skulle funka, det viktigaste är att Cubase 4 och NI kompakt funkar felfritt.

Men om programmen funkar i Vista 32 kanske det funkar i vista 64 också då?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,