Bästa torrentklient till OsX?

Permalänk
Medlem

Kör transmisson men det ät slött. Använder en Windows XP dator för det mesta av tankadet med utorrent.

Tror xtorrent är bäst.

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Visst kan Transmission få upp bra hastigheter uppåt 11MB/sek hos mig också.. men det är mycket sällan och inte alls regelbundet som jämfört med t.ex. uTorrent som nästan alltid kommer upp i max (vad som är möjligt). Tycker det är synd för jag gillar Transmission. Nu mera brukar jag köra en virtuell Windows-maskin för att köra uTorrent.. lite jobbigt men det är så mycket bättre än alla klienter för MacOS.

Var tankar du ifrån egentligen? Tillräckligt mänga seeders = max hastighet. Jag ligger alltid i max med Transmission. Om jag gör massa annat på datorn (flyttar filer, unrarar osv) är det 7 MB/s, annars högre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

transmission

Kör transmission.
Ni som säger att ni inte hittar lika många peers, har ni tänkt på att det är en default-cap på 60 peers per torrent som man enkelt kan ändra manuellt i settings.

Är skitnöjd och märker inte av att den går långsammare än någon annan.
På win kör jag BitTornado och det går lika snabbt.

Permalänk

jag använde mig av transmission ett bra tag, men tyckte att hastigheten hoppade lite väl mycket. Har nu gått över till rtorrent, som sköts helt utifrån terminalen.

om du är trött på fina torrentprogram med GUI så kör på rtorrent, klockrent i mina ögon.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tequila_mejor
jag använde mig av transmission ett bra tag, men tyckte att hastigheten hoppade lite väl mycket. Har nu gått över till rtorrent, som sköts helt utifrån terminalen.

om du är trött på fina torrentprogram med GUI så kör på rtorrent, klockrent i mina ögon.

Ska faktiskt ta och prova rtorrent.. är så trött på Transmission.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Har kört transmission ett bra tag, men utorrent (på en PC) och vuze vinner stort i hastighet. Problemet med transmission verkar vara att det inte kan hitta lika många peers och koppla upp till dem, så har man tur så har de man får bra hastighet och då får jag också det, men i vuze så hittas de mycket snabbare och fler. Kan vara att detta är ett problem som främst upplevs om man sitter på 100/100 lina.

Har fö höjt till 1000 max peers och max 100 per torrent i transmission utan någon förändring.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1
Har kört transmission ett bra tag, men utorrent (på en PC) och vuze vinner stort i hastighet. Problemet med transmission verkar vara att det inte kan hitta lika många peers och koppla upp till dem, så har man tur så har de man får bra hastighet och då får jag också det, men i vuze så hittas de mycket snabbare och fler. Kan vara att detta är ett problem som främst upplevs om man sitter på 100/100 lina.

Har fö höjt till 1000 max peers och max 100 per torrent i transmission utan någon förändring.

Vissa verkar ha problem, andra inte. Jag kommer som sagt upp i tillräckligt Vanligtvis tankar jag på wifi så där blir det bara 3.6 MB/s, med kabel brukar det bli 7-9 MB/s.

Kanske kunde få ut 2-4 MB/s mer i teoretisk hastighet, men jag klarar mig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

uTorrent är ju på väg till mac, den läckta alphan är väldigt bra. Jag fick från max 3-3,5MB/s med transmission till 10MB/s med uTorrent. Finns att ladda ner på dom vanliga ställena.

Permalänk
Medlem

Xtorrent ÄR Transmission med annat gränssnitt. Dave W som utvecklat Xtorrent använder Transmissons source... helt lagligt, men han ger inte särskilt mycket credd. Många missnöjda kunder hos honom. Värt att nämna också är att Xtorrent är bannat från de flesta privata torrent siter.

Transmisson... höll länge fast vid att just uTorrent är det enda Windows program som inte har en bättre Mac version/ersättare. Tycker fortfarande uTorrent är bättre, men Transmisson är Ok efter ett tag. Problemet med Transmission är när man har _många_ torrents att sida och flera trackers. Blir rörigt ganska fort och grännsnittet räcker inte till.

Grupper I transmission räddar dock mycket, tog ett tag för mig att upptäcka - sorterar nu torrents efter tracker och har bättre ordning. Se till att ni testar grupp-funktionerna alla Transmission användare...

uTorrent till Mac är på g ja... blir helt klart att testa, än så länge är dock Transmission det enda App som håller måttet.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med Transmission, men det var ett tag sen. Har inte använt det sen dess. Det stod Downloading: 0 kb/s om jag tankade en torrent men inget hände. Alltså, det stod att den laddades ner, men inget hände med hastigheten, även om jag väntade. Samma med flera torrents.

Så jag kör med Azureus nu ett tag.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk

Kör Vuze, tycker att det fungerar utmärkt. Jag har inte prövat de andra tjänsterna, men jag gillar de olika alternativen under "mer information" som tillexempel det grafiska över hur filerna överförs (svärm).

Annars har jag bara prövat Opera's inbyggda torrenttjänst, som är smidig eftersom den är inbyggd men krånglar ibland och har inte så mycket alternativ överhuvudtaget (men väldigt smidig om man bara laddar ned ibland).

Permalänk
Medlem

betan till utorrent ute nu
mac.utorrent.com/beta

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Hmm hur gör man så att utorrent frågar vart man vill lägga nerladdningarna? Hittar inte det någonstans, vill inte ha en default folder utan att den frågar mig varenda gång. Aja det är en beta så kanske inte borde kräva för mycket

Blir nog att köra Vuze, utorrent känns för primitivt

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Hmm hur gör man så att utorrent frågar vart man vill lägga nerladdningarna? Hittar inte det någonstans, vill inte ha en default folder utan att den frågar mig varenda gång. Aja det är en beta så kanske inte borde kräva för mycket

Blir nog att köra Vuze, utorrent känns för primitivt

jag tror inte dom har hunnit implementera det ännu, tänk på att det är en publik beta bara

jag är då skit nöjd, tror jag. hade problem och seeda med Transmission, serut att ha de med uTorrent me

det är säkert nått med min brandvägg, nån porta jag inte öppnat eller nått

annars är uTorrent nice

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

min nya alu macbook 2,4ghz är min första mac och kör med transmission.. men tycker de tar evigheter att ladda ner saker jämfört på min PC där man kör bitcomet varför är de så?

får nog ta och installera bitcomet genom bootcamp men drygt att sitta i vista och göra de mesta bara för man skall ha en nerladdning på gång, man sitter ju ändå på en mac så då borde man sitta i osx med:)

/Northrider,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
min nya alu macbook 2,4ghz är min första mac och kör med transmission.. men tycker de tar evigheter att ladda ner saker jämfört på min PC där man kör bitcomet varför är de så?

får nog ta och installera bitcomet genom bootcamp men drygt att sitta i vista och göra de mesta bara för man skall ha en nerladdning på gång, man sitter ju ändå på en mac så då borde man sitta i osx med:)

/Northrider,

Läs tråden? Du borde använda uTorrent i både Windows och OS X, Bitcomet är ingen höjdare.

Permalänk
Medlem

uTorrent. Dock inte kört det så länge, då betan kom idag

Men hittills så är den helt ok och ger mig den speeden jag önskar

Permalänk
Medlem

min nya alu macbook 2,4ghz är min första mac och kör med transmission.. men tycker de tar evigheter att ladda ner saker jämfört på min PC där man kör bitcomet varför är de så?

får nog ta och installera bitcomet genom bootcamp men drygt att sitta i vista och göra de mesta bara för man skall ha en nerladdning på gång, man sitter ju ändå på en mac så då borde man sitta i osx med:)

/Northrider,