Permalänk
Robot

Ett Hush liv i händerna på Hoddy

Detta är vad som har hänt med min dator det senaste året, jag är inge bra på att skriva, har en dyslexi hjärna

Mobo: Gigabyte P35-DS3R
CPU: E6750 @ 3.40GHz
GPU: GeForce 8800 GTS 512 (G92)
Minne: 6GB Corsair TWIN-6400
Chassi: Nzxt Hush

Besök albumet: Ett Hush liv i händerna på Hoddy av Hoddan

Permalänk

Vet inte vad jag ska säga...
Blev bra resultat för tiden du lade ner.
Dom flesta kommer att mobba dig för dåliga bilder, men bry dig inte. Alla har inte råd med en jävla systemkamera.

Permalänk

Hur blev ljudnivån efter att du kapat bort fläktgallret, och sänktes temperaturen mkt när du satte dit en fläkt i botten?

För jag äger också ett sådant chassi och jag har funderat på att göra dessa ändringar, men om man inte vinner något på det så känns det lite onödigt.

Snyggt gjort btw!

Permalänk
Medlem

tyckte det så bra ut, och man ser vad bilderna ska föreställa! 10p

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

fan va schtek plexit blev, jag akn väll komma å kolla på det nån dag : )
BTW jag kom på lite kul mod ide'r till mitt chassi : D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadird
Hur blev ljudnivån efter att du kapat bort fläktgallret, och sänktes temperaturen mkt när du satte dit en fläkt i botten?

För jag äger också ett sådant chassi och jag har funderat på att göra dessa ändringar, men om man inte vinner något på det så känns det lite onödigt.

Snyggt gjort btw!

Jag tyckte ljudet sänktes lite när jag tog bort fläktgallrena, fläkten i botten gjorde det inte mkt svalare tror jag, men nån grad måste det ha gått ner. Jag tog ingen före och efter temp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fl8n
fan va schtek plexit blev, jag akn väll komma å kolla på det nån dag : )
BTW jag kom på lite kul mod ide'r till mitt chassi : D

Ja de måste du.
ok, du får förklara sen

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoddan
Jag tyckte ljudet sänktes lite när jag tog bort fläktgallrena, fläkten i botten gjorde det inte mkt svalare tror jag, men nån grad måste det ha gått ner. Jag tog ingen före och efter temp.

Tycker ändå det skulle vara intressant att veta vad temperaturerna ligger på nu. Samt hårdvara i datorn :).

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk

hur bra kyler processor kylaren. är den prisvärd? annars ganska nice 6/10

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem

Väldigt bra resultat. Tänk om man hade tålamodet och orken att göra nått så bra själv.
Nåja, medans latmasken sitter kvar får ja va nöjd med mina afromods. (galleri kanske kommer)

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk

Va en rejäl kylare du hade där!

Visa signatur

Phenom X4 9950BE | GA-M790X-UD4 | Corsair XMS2 DHX 2x2GB | HD3870 512MB GDDR4 | 80GB System 320GB+1TB Lagring | Corsair HX520w | Antec P180

A64 3800+ @ 3.26 | DFI LP SLI-DR | 4x512MB Twinmos SP BH-5 | X800GT 256MB| WD 250GB | Tagan Easycon 430w | utan chassi för tillfället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Tycker ändå det skulle vara intressant att veta vad temperaturerna ligger på nu. Samt hårdvara i datorn :).

Lägger upp hårdvara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boxter400
hur bra kyler processor kylaren. är den prisvärd? annars ganska nice 6/10

Jag tycker den är sjukt prisvärd, kostar några kr över 300kr, om man lappar den oxå skaffar bra luftfölde kan man nog få rätt bra resultat.

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem

gillar hur tangentbordet blev
blir nog så på mitt eclipse II också
silvriga passar inte riktigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
gillar hur tangentbordet blev
blir nog så på mitt eclipse II också
silvriga passar inte riktigt

okej, roligt =), ja, det blev fett bra! ;D

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk

Nice, men sämst kamera!

Visa signatur

spröd trosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av legendenG
Nice, men sämst kamera!

2MP mobil kamera, har inget annat =(

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt Väldigt nice.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Inaktiv

Mycket fint

Permalänk
Medlem

Jag har med en sådan där CPU-kylare till min bruk. Det funkar jävligt bra om man har bra flöde i bruken. Enda nakdelen med den är att den tar upp en sådan stor plats runt om CPU-platsen samt att det går kopparrör under kylaren som kan ställa till prob om man har minnen som har en kylare som sticker upp. Dominator minnen kan man böjja eller kapa av den flänspigg som är ivägen.

Permalänk
Medlem

Ger dig 10p för att resultatet blev riktigt snyggt, särskilt plexit, och en bonus för att du kmr ifrån V-ås

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Riktigt najs .. 10p

Permalänk

roligt kul med många bilder och att du skulle måla om allt möjligt =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
roligt kul med många bilder och att du skulle måla om allt möjligt =P

Ja, Hoddan är duktig han : )

Permalänk
Medlem

är hårddisk kylarna köpta av nån i karlstad?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
är hårddisk kylarna köpta av nån i karlstad?

Hehe, ja, jag tror det, var det du?

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk

Kundkorgs chassit är ju smart om man är på lan ofta, bara att bära med sig! 9p

Permalänk

Lite suddiga och mörka bilder annars tycker ajg det ser bra ut

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Din dyslexihjärna märks inte iaf Du skriver bättre än de flesta på det här forumet xD

Snygg modd, speciellt tangentbordet Kabeldragningen kan du nog göra bättre, men all in all välgjort så 8p från mig ^^,

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk

Riktig nice bygglogg. Dyslexihjärna ?? Du skriver bra. (och betydligt mycket bättre än många andra på denna sida)

//Patrik

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

Snygg modd. 7/10, sen får du en extra poäng för att du använde dig av min fläkthållarritning.

Blev ju snygg målad också... Jag måste måla min nån dag.

Visa signatur
Permalänk

snyggt moddat 8/10

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |