Windows serial fungerar inte

Permalänk
Medlem

Windows serial fungerar inte

Formaterade just om datorn och installationen av Windows gick helt smärtfritt. Problem uppstod dock när jag skulle registrera Windows genom Genuine advantage. Den vägrar acceptera min helt lagliga serial som giltig och jag kan nu inte uppdatera Windows. Vid installationen av Windows använde jag en annan Windowsinstallationsfil än originalet men samma serial. Hur löser jag detta?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Du kan alltså inte aktivera windows?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Var det en äkta Windowsskiva? Om svaret är nej så har du troligtvis felet där.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om skivan är orginal eller en kopia, det viktiga är att serialen är äkta!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Vista eller XP?

Min nyckel blev först godkänd efter diverse uppdateringar. Vista således.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du kan alltså inte aktivera windows?

Precis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det spelar ingen roll om skivan är orginal eller en kopia, det viktiga är att serialen är äkta!

Precis, och det är den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Vista eller XP?

Min nyckel blev först godkänd efter diverse uppdateringar. Vista således.

Det här är XP.

Visa signatur

:)

Permalänk
Vila i frid

Ring Microsofts Support, det har du betalt för att få göra.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det spelar ingen roll om skivan är orginal eller en kopia, det viktiga är att serialen är äkta!

Jag har för mig att vissa "alternativa" skivor använder en fördefinierad nyckel oavsett vad användaren skriver in under installationen, det skulle förklara problemet.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Jag har för mig att vissa "alternativa" skivor använder en fördefinierad nyckel oavsett vad användaren skriver in under installationen, det skulle förklara problemet.

Om man använder "dessa" skivor så brukar inte "fönstret" för att knappa in serialen dyka upp... dock fungerar det bra att byta serialen till en äkta efteråt, bara man vet hur man skall göra.

http://support.microsoft.com/kb/328874

Edit: Såg nu att det endast gäller volymlicensieringar.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless