Permalänk
Medlem

Problem med fullscreen spel

Hejsan, jag har ett oerhört irriterande problem, när jag spelar något spel, oavsett vilket, wow, age of conan, diablo2, Warcraft3 etc i fullscreen, så får jag ospelbara grafikbuggar, när jag går ner och spelar windowmode, så går det hur smidigt och fint som helst, problemet är bara att dota te.x inte lämpar sig för windowmode.

Jag har en relativt ny dator, och alla spel är ganska segladdade, min gamla laptop laddade spelen fortare, och jag kunde tabba ur från fullscreenspel väldigt fort, nåt som inte går med min nya, utan den är väldigt seg.

Hur får jag bukt med problemet?

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2
Processor: Intel Pentium III Xeon processor (6144KB L2 Cache, LGA775) @ 3170MHz (333MHz FSB)
Processorkylare: -
Moderkort: ASUSTeK Computer INC. P5K SE, version Rev 1.xx
Minne: 2GB, form factor: DIMM (RAM module 2) 2GB, form factor: DIMM
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 (Processor: GeForce 8800 GTS 512), 512MB, 1920x1200x32, 60Hz, driver version: 6.14.11.7813 (Video controller 2)
Hårddisk: SAMSUNG HD501LJ, 465.76GB size
Temperaturer: 45C processor, kring 26C i lådan

Edit: Glömde nämna att när jag fått grafikbuggarna, som är oerhört stora och störande, så försvinner dom om jag alttabbar, sen kan jag spela allt ifrån 1 minut till 3 timmar innan dom kommer igen, och om jag alttabbar så försvinner dom.

Permalänk
Medlem

Du skriver inte det så jag frågar - Har du testat att uppdatera drivrutinerna för ditt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Jo, det har jag provat, har provat både äldre och nyare, och nyaste drivrutinen =(