Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Acers netbooks säljer bäst

Permalänk
Melding Plague

Acers netbooks säljer bäst

Under tredje kvartalet i år sålde Acer fler netbooks än konkurrenten Asus.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hur många människor äger egentligen en dator?
Verkar ju som alla företag sålt miljoners datorer av varje sort. man tycker de borde få sina tak snart

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hur många människor äger egentligen en dator?
Verkar ju som alla företag sålt miljoners datorer av varje sort. man tycker de borde få sina tak snart

Man kan väl gissa på att det finns gott om personer med flera datorer, jag själv brukar äga 2 stationära, och funderar lite på en netbook. Jag skulle gärna ha med mig en laptop på resor och ibland när jag är ute och fotar, det vore ju bekvämt att kunna trycka i minneskortet i en liten dator och kunna se bilderna på en större skärm än kameran har(spec. om man fotar andra personer som alltid vill se bilderna direkt efter, gärna en grupp av personer som trängs för att försöka se något på en 2-3" skärm på en kamera:P).
Jag gissar att fler personer skaffar en netbook av liknande skäl(resor/specifikt anv.område).

edit:
Skälet till att jag inte har en laptop med mig på resor redan nu är att dem antingen är dyra eller tar stor plats och dessutom väger lite väl mkt.
sony gör ju sina små vaio men dem är för dyra för min smak, visserligen kan dem mer men om det är saker jag inte är intresserad av så spelar ju inte det så stor roll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hur många människor äger egentligen en dator?
Verkar ju som alla företag sålt miljoners datorer av varje sort. man tycker de borde få sina tak snart

Själv har jag tre datorer + laptop och handdator, och det finns alltid plats för mer >: )

De flesta har en dator, men väldigt många av dessa har även saker de skulle vilja se gjorda annorlunda. Många har ju t.ex. laptops för standardarbete och för deras energisnåla- och allmänt billiga egenskaper (i form av pris, inte av funktioner) men när det kommer en ny serie med netbooks för ynga 3000kr med virtuellt ingen effekt alls och med bra egenskaper i övrigt är det nog många som gärna slänger bort sina gamla klumpiga maskiner för något lite flashigare.

Permalänk
Inaktiv

Fyra datorer här, en stationär för arbete, en stationär för spel, en HTPC samt en Asus Eee 701 netbook.

Att Acers netbooks säljer bäst förvånar mig inte då de (i sverige iallafall) ger mest per krona.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Fyra datorer här, en stationär för arbete, en stationär för spel, en HTPC samt en Asus Eee 701 netbook.

Att Acers netbooks säljer bäst förvånar mig inte då de (i sverige iallafall) ger mest per krona.

Beror nog på lite med att den fått bäst i test runt om i världen..inte minst i sverige... t.e.x http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.191127/8-netbook-datorer-som...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Inte direkt förvånande. Tycker det är den mest välbalanserade/prisvärda netbooken som säljs just nu. Tyvärr ville inte min flickvän ha den då hon ville ha den i sign, för att den såg bättre ut *suck*.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Beror nog på lite med att den fått bäst i test runt om i världen..inte minst i sverige... t.e.x http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.191127/8-netbook-datorer-som...

IMO är alla netbooks kloner av Asus numer gamla Eee's. Väldigt små skillnader och tyckte att det var aningen tveksamma omdömmen på datorerna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Inte direkt förvånande. Tycker det är den mest välbalanserade/prisvärda netbooken som säljs just nu. Tyvärr ville inte min flickvän ha den då hon ville ha den i sign, för att den såg bättre ut *suck*.

Är du en man eller en mus? LG'n verkade väl inte alltför dum om man har förtroende för PC för alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hur många människor äger egentligen en dator? ... ...

Tja, vad har man inte själv hemma, stationär, laptop, netbook, PDA, smartphone. Så kan man ju lägga till alla datorer som finns på jobbet. Västvärlden har nog et ganska högt snitt av datorer per capita.

Är ändå förvånad att Acers variant går så bra då jag personligen inte kom överens med dess konstigt placerade musknappar när jag provade ut netbook. Trodde det skulle avskräcka fler folk.

Acer är den netbook jag sett i "vanliga" affärer överlägset flest gånger så det lär iaf fått "vanliga" datorköpare att faktiskt köpa just den i stället för en normal budget laptop.

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk

Har ju själv två datorer igång.
Den stationära som förr i tiden var en spelmaskin som numera får leka multimedia/surf-dator.
Och en EEE 1000H som får agera skol/surf/kod-dator (fick inte igång AVR-programmeraren i Win-miljö men den funkar utmärkt i UbuntuEEE)

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.