Bantad Core i7 i test

Permalänk
Melding Plague

Bantad Core i7 i test

Intels senaste värstingprocessor huserar i den högre prisklassen. Mellanklassmodeller lanseras först i slutet av nästa år. Trots detta har ett första test hittat ut på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

2009 blir ett roligt år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
2009 blir ett roligt år.

Och hur fan vet du det ?;)

Intel fortsätter att dra ifrån AMD xD

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk

OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

Håller med, borde vara som länkar i forumet. Du får väl gnälla lite i feedback-forumet

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Man kan klicka med scroll musen

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Annars går det att högerklicka och välja "Open in a new tab/window":)

Men jag håller nog med om när de inte öppnas i nya tabs automatisk känns det som att jag inte längre är "välkommen" på den förra sidan pga att jag klickade på länken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Håller med, borde vara som länkar i forumet. Du får väl gnälla lite i feedback-forumet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Håller med, borde vara som länkar i forumet. Du får väl gnälla lite i feedback-forumet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

Man ska faktist komma med sånt h'är i feedback forumet (längst enr på varje sida) eller så kan du använda den blåa länken i 'Nyhets" användarens' Signatur.

On: låter som det är i7 som inte håller måttet och därmed blir i5. Helt okey iofs om man inte behöver och vill lägga dyra pengar på en i7.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Håller med, borde vara som länkar i forumet.

Men man får ju en ny flik när man trycker på "Läs nyheten". Det är väl snarare bättre att återanvända den än att öppna ytterligare en?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

Förstår din tanke, men det är inte alltid man vill att det ska öppnas i ny webbläsare. Bättre låta användaren bestämma; vilket lätt görs med Mouse3 eller högerklick.

För att vara relevant till ämnet kan detta mycket väl vara ett alternativ. Hoppas det kommer någon snålvariant för < 1000 kr. Har faktiskt aldrig betalat mer än 1 000 kr för en processor.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

nice då kanske man ska uppgradera då får man upp en sån prolle i 3,4ghz så lär den ju sopa mattan med min gammla cpu

jag förutsätter attden prollen kostar max 2000:- för om inte kan jag lika gärna betala 3K för en i7 på 2,66ghz

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
2009 blir ett roligt år.

Då är du nog rätt ensam, men jag avundas din optimism 2009 kommer bli lågkonjunkturens svarta år.

Permalänk
Medlem

Man kan hålla ned Ctrl samtidigt som man klickar på länken också.

Dock håller jag med om att länken borde öppnas i ny flik/fönster eftersom det nästan är mer eller mindre standard (i alla fall på de sidor jag hänger).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Na jag tror att konjukturen bottnar i April-Maj sen blir det bättre. Beror lite på USA, det verkar som om de ska försöka köpa sig ur lågkonjukturen. Hoppas det funkar. För oss som har bostadslån är det redan vääldigt mycket bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
2009 blir ett roligt år.

Absolut... det kommer det bli.

Men kanske inte när det gäller andra saker... men det hör ju inte hit så.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Na jag tror att konjukturen bottnar i April-Maj sen blir det bättre. Beror lite på USA, det verkar som om de ska försöka köpa sig ur lågkonjukturen. Hoppas det funkar. För oss som har bostadslån är det redan vääldigt mycket bättre.

jag läste igår att svenska analytiker tror på en uppgång i februari.
vi får se... utländska 2010 - 2011.
intressant är också att priset på elektroniktillverkarna ser höjda tillverkningskostnader 2009.
en del säger att priserna kommer att sänkas pga minskad efterfrågan.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Tycker det låter fejk, skulle inte 7:an bero på att det var 7 generationen proccessor, vet inte hur dom räknade generationena, om då denna heter i5 så bör det betyda P4 generationen eller något. Det låter bara konstigt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

det gör den automatiskt för mig utan att jag behöver göra nått Opera for the wiN ^^

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
det gör den automatiskt för mig utan att jag behöver göra nått Opera for the wiN ^^

MHM! Norge vet i allafall hur man gör webbläsare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Tycker det låter fejk, skulle inte 7:an bero på att det var 7 generationen proccessor, vet inte hur dom räknade generationena, om då denna heter i5 så bör det betyda P4 generationen eller något. Det låter bara konstigt.

Nej.

Citat:

i7, which by the way “does not have any deeper meaning”, according to Intel representatives,

http://www.tgdaily.com/content/view/38828/118/

Mera:

Citat:

Instead, Intel chose to name its next desktop processors with Bloomfield and Lynnfield cores “Core i7”. Intel said that this is “the first of several new identifiers to come as different products launch over the next year.” According to the manufacturer, the Core i7 processor brand logo will be used for high-performance desktop PCs with a separate black logo for Intel’s highest-end “Extreme Edition.” Intel will continue to add processor model numbers to differentiate each chip.

http://www.tgdaily.com/content/view/38818/135/

Här talar man iofs om Lynnfield som i7 bara för att i nästa andetag säga att i7-varumärket kommer att användas för högprestanda chippen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Fattar inte alls varför man skulle köpa i5 när i7 och core finns. Köper man i5 då måste det finnas ett speciellt moderkort då det verkar vara annan socket och färre minneskanaler? Något som tas nytt ut på marknaden blir knappas billigare än vanliga core med ett vanlig 775-bräda.

Om i5 hade gått montera på en i7-bräda så hade det varit en annan sak, men när den har färre kanalen minne och fel socket så förstår jag som sakt inte.

Hmm, något stämmer inte här.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Hmm, något stämmer inte här.

Meningen är förmodligen att core2 skall utgå ur sortimentet med tiden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

Nej tack.

Permalänk
Medlem

källan fungerar ju inte. . . inte ens bara http://en.expreview.com/ fungerar :S

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

Lynnfield och Havendale har visst QPI, dock används denna endast till kommunikation mellan CPU kärna och den nya integrerade nordbryggan. Sen att nordbryggan använder sig av DMI (Direct Media Interface) för kommunikation med ICH är en helt annan historia.

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem

Här har ni ett filmklipp från youtube, som jag tror är väldigt intressant.

Jag tyckte tidigare att ett jobb på programet Top Gear skulle vara det ultimata, men nu har jag ändrat mig totalt!

http://www.youtube.com/watch?v=tKX8bdHWgu8&feature=related

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Förstår din tanke, men det är inte alltid man vill att det ska öppnas i ny webbläsare. Bättre låta användaren bestämma; vilket lätt görs med Mouse3 eller högerklick.

Håller fullständigt med blomqvist här. Jag vill ha möjligheten att välja om jag ska fortsätta i samma flik eller om jag vill öppna en ny. Att tvinga på folk nya flikar förstör för mig stor del av användarvänligheten.

OnT:

Vi får hoppas att priset är rätt, för då är det möjligt att jag köper en i5 då jag hoppade över hela Core 2-serien.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
On: låter som det är i7 som inte håller måttet och därmed blir i5. Helt okey iofs om man inte behöver och vill lägga dyra pengar på en i7.

Utveckla gärna den där tanken för du tappa bort mig totalt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Na jag tror att konjukturen bottnar i April-Maj sen blir det bättre. Beror lite på USA, det verkar som om de ska försöka köpa sig ur lågkonjukturen. Hoppas det funkar. För oss som har bostadslån är det redan vääldigt mycket bättre.

Hur tar man sig annars ur en lågkonjuktur?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
OFF-T

Jag har skrivit det förr, till olika av er som jobbar på Sweclockers och gör det nu här så kanske andra kanske kan påverka.

När ni länkar till någon sida. Snälla se till att det öppnas en ny flik eller en ny browser för att jag är ganska övertygad om att det är fler än mig som vill ha kvar Sweclockers hemsida samtidigt som man klickar på en länk och det öppnas en ny. Det är en bus enkel kod så varför inte? Det är bara irriterande när Sweclockers försvinner och det öppnas en ny. Man läser test eller vad det är på den nya sidan och klickar några gånger. Sedan måste man klicka bakåt igen för att komma tillbaka till Sweclockers sidan. Nej jag orkar inte hålla in CTRL för att det skall öppnas en ny flik.

Håller med men du kan bara klicka med scrollhjulet så öppnas det i ett nytt fönster.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Håller med men du kan bara klicka med scrollhjulet så öppnas det i ett nytt fönster.

Ja tack, hade faktiskt ingen aning om det. Så mycket man kan men ändå så lite.

EDIT:

Intressant att Intel har jobbat med i7 sedan 2003.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.