Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tangentbord från Logitech med färgskärm

Permalänk
Melding Plague

Tangentbord från Logitech med färgskärm

Den välkända tillbehörstillverkaren Logitech har ett nytt tangentbord i G-serien i görningen. Bland nyheterna finns en inbyggd färgskärm.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar ju galet nödvändigt!

Permalänk

Fy fan vad fult med skärm och lyset sticker ju verkligen i ögonen. verkar ju vara på tok för mycket extra knappar här coh där dessutom.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ser ut att vara lite mindre än de fula och klumpiga G15 iaf=)

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått mig på upplysta tangenter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Har aldrig förstått mig på upplysta tangenter.

Jag lovar att det är hur skönt som helst Skulle vilja se ett Roccat med någon snygg sån grej.

Permalänk
Medlem

detta är så köpt när det kommer. Börjar bli dax att pensionera G15

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

mitt tgb är över 5 år gammalt nu så det blir nog en g15 eller denna när jag ska investera i ett nytt till våren

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Upplysta tangenter är för folk över 40 år och de som inte använder datorn dagligen, dvs inte alls till vilka det här tangentbordet riktar sig.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett tangentbord med upplysta tangenter för ett år sen, trodde jag behövde det då. Men nu när man kan skriva utan att titta på tangenterna är det bara irriterande.

Permalänk
Inaktiv

Verkar ju bara vara Apple som gör bra tangentbord nuförtiden...

Permalänk

Är det bara jag som hellre lägger pengar på en bra mus (300-400kr) och köper typ ett logitech ultraX till?

Permalänk
Medlem

När ska företagen lära sig att släppa tangentbord med kvalité istället som KeyTronic gjorde. Jag klarade inte ens trycka 3 knappar samtidigt på mitt G15 v2 innan dom slutade svara.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
När ska företagen lära sig att släppa tangentbord med kvalité istället som KeyTronic gjorde, klarade inte ens 3 knapp tryckningar samtidigt på mitt G15 v2

Lol? jag kan göra alla "svåra" tangentkombinationer med mitt G15 v1...

Permalänk

hehe jag kör med ett gammalt compaq tangentbord väger mkt så det ligger stabilt på bordet... plasten har nu börjat gulna... är lätt säkert ifrån pentium tiden eller kanske tidigare? ps/2 kontakt....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Är det bara jag som hellre lägger pengar på en bra mus (300-400kr) och köper typ ett logitech ultraX till?

haha nja jag köpte min razer copperhead för 500kr och sen logitechs billigaste tangentbord för 100kr

Permalänk
Medlem

Mycket plast är det...
Har något gammalt keytronicskräp + en razer diamondback. Funkar hur bra som helst för en casual gamer.

Permalänk
Medlem

Visserligen gillar jag upplysta tangenter då jag ofta spelar sent och med mörkt rum för rätta känslan. Men mitt G15 börjar också bli gammalt och det där nya ser intressant ut men... Jag får en kuslig känsla av att kvaliteten kanske inte är så hög? Väldigt mycket plast, som sagt. Men det finns ju plast, och så finns det plast också. Kan ju vara bra.

Färgskärm har jag väntat på länge. Inte för att fjolla till det med små videofilmer på den eller annat tjafs, utan för att text i olika färg kan vara tydligare att läsa än den "svart/vita" displayen på G15. Man kan tänka sig att kritisk information visas i rött medan annat är blått och grönt.

Ska bli intressant att se i butiken! Men jag hoppas verkligen det inte blir för dyrt

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Upplysta tangenter är för folk över 40 år och de som inte använder datorn dagligen, dvs inte alls till vilka det här tangentbordet riktar sig.

Skriver själv runt 350 tecken i minuten, är under 40 år och föredrar aboslut upplysta tangentbord, speciellt när man använder makrofunktioner mm. Om vi nu ska generalisera tror jag du behöver justera siffran lite. Kanske barn under 13 år som inte gillar upplysta tangeter?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Skriver själv runt 350 tecken i minuten, är under 40 år och föredrar aboslut upplysta tangentbord, speciellt när man använder makrofunktioner mm. Om vi nu ska generalisera tror jag du behöver justera siffran lite. Kanske barn under 13 år som inte gillar upplysta tangeter?

Jag är 32 och det fyller ingen som helst funktion för mig och jag tycker det mest är störande, å andra sidan har jag en kompis som det är bra för eftersom han har svårt att hitta rätt utan att se var han sätter fingrarna. Sen kan ju folk tycka att det ser trevligt ut eller tvärt om, inget fel med det, smaken är ju som sagt delad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Jag är 32 och det fyller ingen som helst funktion för mig och jag tycker det mest är störande, å andra sidan har jag en kompis som det är bra för eftersom han har svårt att hitta rätt utan att se var han sätter fingrarna. Sen kan ju folk tycka att det ser trevligt ut eller tvärt om, inget fel med det, smaken är ju som sagt delad.

Självklart är det så, det var han som generaliserade, ville mest belysa idiotin.

För övrigt har jag hyfsat lätt för att hitta tangenterna också så länge det gäller spel. Men jobbar man seriöst med datorn behöver man ibland ta en titt på tangentbordet, speciellt när det är fler än två-tangentskombinationer, eller för att se vilket makroläge som är inställt mm.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta