Permalänk
Medlem

Värdering av dator + 17" skärm

Tjenare, har fått en ny dator (äntligen) och då ska den gamla säljas och dens skärm.

Komponenterna i datorn är:

Intel Pentium 4 2.4GHz
1GB RAM
ATI Radeon 9600
120GB HDD
Zalman fläktar till både grafikkort och processor

Skärmen:

Acer AL1714

17", ca 2-3 år gammal. Responstiden ligger på 14ms (tror det är vad "14" står för i slutet men ej säker!) vilket gör att det inte är värsta gamerskärmen, men passar bra till annat.

Vad kan detta vara värt? Kan man hoppas på 2000? Tjänar jag mer på att sälja det för sig?

Permalänk

HAHA Släng skiten.. eller så kan du kanske få ut max 500 av någon lättlurad

Permalänk
Medlem

Väldigt bra svar, verkligen! Får lätt ut mer än 500 för skärm + dator, dum är jag inte o dum behöver inte köparen vara men tack ändå för ditt väldigt bra svar..

Nån annan, seriös (och som kan) som kan tänka sig att svara?

Permalänk

Saken är ju den att ingen vill ha ett sådant system så därför får du aldrig ut vad det är värt

är det en lcd/tft skärm?

Permalänk
Medlem

150€ kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrufrape
HAHA Släng skiten.. eller så kan du kanske få ut max 500 av någon lättlurad

Då får du hitta ngn ritktigt lättlurad stackare... pff, har slängt system som är 3 ggr så bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrufrape
HAHA Släng skiten.. eller så kan du kanske få ut max 500 av någon lättlurad

Så rätt!

Permalänk

sälj på blocket för 1000kr och om någon bjuder 600kr så ta emot pengarna direkt. Tyvärr är grejerna ganska värdelösa idag. 2,4Ggz kanske låter bra eftersom dagens E8200 har 2,67 Ghz men skillnaden mellan dessa två är enooorm. Dels har E8200 dubbla kärnor och dels är även den enskilda kärnan åtskilliga ggr bättre än din P4, även om man underklockade E8200 till 2,0Ghz.

Vill du punga ut mest pengar för prylarna så sälj skärmen separat och datorn likaså.

Vi kan ta mitt system nedan som i juni 2007 kostade mig 11500kr men jag skulle vara glad om jag fick 3500kr för allt.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Jo tack jag vet att skillnaden är stor, men tänkte göra ungefär så som du sa Funnyvlad. Lägga ut för kanske 1000kr och ta första bästa bud! Skärmen är en TFT!

Lägger nog ut skärmen för 700 och datorn för 1000, låter det rimligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TyranN91
Jo tack jag vet att skillnaden är stor, men tänkte göra ungefär så som du sa Funnyvlad. Lägga ut för kanske 1000kr och ta första bästa bud! Skärmen är en TFT!

Lägger nog ut skärmen för 700 och datorn för 1000, låter det rimligt?

Kolla runt på annonserna på blocket och vad de tar för liknande system. Om det är många som har lägre pris än vad du planerar så kanske det blir svårt att få det sålt. Att lägga ut datorn för 1000kr är nog för mycket, Rent psykologiskt är tre siffror mer lockande än fyra så om du vill få det sålt hyfsat snabbt så skulle jag inte sätt mer än 700kr för datorn men det är du som bestämmer. Du kan ju skriva "prutbart" i annonsen.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Du får nog inte 700kr för skärmen.. lägg ut den för runt 500kr

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Blocket är ju en sida med fantasipriser, så du borde få det sålt till någon. Bäst är kanske att sätta skärm för sig, låda för sig och delar för sig. Alltid någon som gillar att pilla på dessa grejjer och då kan det vara värt att köpa en låda för typ 200 spänn eller något

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Kanske 200kr för skärmen om den är i mkt bra skick.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W