Permalänk
Medlem

Hur lyckas man få upp frekvensen på denna skärm? För just nu när jag ska lira ex wow på högsta inställningarna så "skimmrar" bilden. Den börjar skimmra när man går från fair till good inställningar.

Har nu läs lite och det verkar som man inte kan köra på högre frekvens än 60hz. Hur får jag då bort skimmrande vid höga grafikinställningar?[EDIT]

Dator jag har E8500 prossesor, Powercoloer HD 4870 x 2 samt 4 gB ram. Kör med windos vista 64 bit.

Permalänk
Medlem

Jag ville bara säga att ni som säger att T bara har samsungs paneler, inte stämmer. Då min kusin fick en L panel på sin T200. Och L skulle tydligen vara AU nånting. Ville bara säga det. Dock så kanske T220 bara har A paneler.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

Irriteras ni av det blank/röda? Det reflekterar en del såg jag i butik. Sitter man vid ett fönster kanske det kan vara irriterande. Min crt är hemsk vid ett fönster. Ser mig själv ju i skärmen om jag inte mörklägger helt.

Permalänk
Avstängd

Det som är MEST irriterande på T220 är att allt på själva skärmen reflekteras i kanterna.
Så man ser dubbla aktivitetsfält, ikoner osv.
Dom flesta svarta reflekterar lite, men t220 är extrem.
Mycket pga rätt stor innerkant + den extremt blanka ytan.

Flesta vänjer sig, vissa vänjer sig inte med det.

Therradon själva bilden reflekteras inte då det är matt yta, inte som en CRT som är som glossy lcd.
Men ja själva ramen reflekterar en hel del pga den löjligt blanka ytan.

Jag funderar lite på att lämna tillbaka min T220 pga det, då jag personligen stör mig något fruktansvärt på reflektionerna (mest på innerkanten) och ta en annan LCD som inte ha så sjukt glansig yta.

Men som sagt, dom flesta vänjer sig eller stör inte sig på det alls.
Så individuellt.

Permalänk
Medlem

Fick hem min T220 igår från Dustin Home och kopplade in den i datorn. Det första jag märkte var att den var otroligt ljus med väldigt konstiga färger.

Satt och trixade i kanske 30 minuter med färgerna men kom aldrig fram till något bra. Läste på lite på nätet och hittade till den här tråden.
Jag gick in i Servicemenyn och såg att jag hade en CMO-panel (D).
Ringde Dustin idag och frågade om de kunde byta ut den. De kopplade mig till Samsung som meddelade att man BRYTER GARANTIN om man öppnar Servicemenyn. Dock hade han inte hört talas om något "panellotteri".

Inte mycket mer man kan göra då. Får försöka sitta med några kalibreringstips på nätet ett tag.
Akta er för Dustin om ni köper T220.

Edit: Tillverkad i Rumänien.

Permalänk
Medlem

T240HD & WeSellCD

Hej allihopa...

Är det någon som handlat T220HD eller T240HD hos WeSellCD?
OM ja, någon som kollat vilken panel dom fått?
Är på väg att beställa från dom:
http://se.wesellcd.dk/?ref=affiliate|kuxEY3t&page=products&pr...

eller från
http://www.digiswe.com/samsung-syncmaster-t240hd.html

eller från:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=86658&ref=Prisjakt

Vill dock gärna veta om jag får en Samsungpanel...
(som en "egen" julklapp...)

Mvh Luc!fear

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alclome
Hur lyckas man få upp frekvensen på denna skärm? För just nu när jag ska lira ex wow på högsta inställningarna så "skimmrar" bilden. Den börjar skimmra när man går från fair till good inställningar.

Har nu läs lite och det verkar som man inte kan köra på högre frekvens än 60hz. Hur får jag då bort skimmrande vid höga grafikinställningar?[EDIT]

Dator jag har E8500 prossesor, Powercoloer HD 4870 x 2 samt 4 gB ram. Kör med windos vista 64 bit.

Kan det vara så att det du upplever är tearing och att det kan avhjälpas med vsync på?

SJälv har jag ett annat problem med min T220HD.
Nu efter en knapp månad så har min skärm börjat spöka om nätterna.
Den startar sig självt och sätter sig samtidigt på mute.
Som tur är så gör det ju ingen skada då varken dator eller digitalbox är igång på natten. Men det där röda läskiga blinkade ljuset har jag börjat störa mig på.
Ska testa att lägga fjärren i en låda så det inte är den som stör.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Inga "äkta" samsungpaneler?

Svar på mail ifrån WeSellCD:
Hej Dan

Det är en orginal Samsung TV. Tyvärr tillverkar inte Samsung några paneler alls. Jag har tyvärr heller ingen aning om vem som tillverkar Samsungs paneler.

med vänliga hälsningar
Malin
wesellcd.com

Vist är det konstigt....Eller vet inta Malin bättre?

Permalänk
Medlem

Använt min nya t220 i två veckor nu och jag kan inte säga annat än att jag är super nöjd! visserligen kunde de ha lagt lite mer energi på stödbenet men det är faktiskt inget man märker när man sitter

skärmen får 4.5/5 av mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem

Min tuffar på efter ca 5/6 månader Tog 3 års garanti också

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Min gamla CRT Skärm gav upp igår så nu har jag vart på ON-Off och skaffat en ny Samsung T220 men någon DVI kabel hade dom inte att sälja.

Kollade på Kjell & Companys sida men den finns ju en uppsjö av olika DVI kablar 18pin el 24 pin hona el hane.
Jag har inte packat upp skärmen ännu och skulle vilja veta vilken kabel jag ska ha. Kortet är ett gigabyte 8800GT med 2st DVI utgångar "honor"

Någon som kan tipsa en som är rudis på datorer.Gärna en länk till rätt kabel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frolle70
Min gamla CRT Skärm gav upp igår så nu har jag vart på ON-Off och skaffat en ny Samsung T220 men någon DVI kabel hade dom inte att sälja.

Kollade på Kjell & Companys sida men den finns ju en uppsjö av olika DVI kablar 18pin el 24 pin hona el hane.
Jag har inte packat upp skärmen ännu och skulle vilja veta vilken kabel jag ska ha. Kortet är ett gigabyte 8800GT med 2st DVI utgångar "honor"

Någon som kan tipsa en som är rudis på datorer.Gärna en länk till rätt kabel.

Det normala är annars att det följer med DVI-kabel, har du kollat i lådan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malve
Fick hem min T220 igår från Dustin Home och kopplade in den i datorn. Det första jag märkte var att den var otroligt ljus med väldigt konstiga färger.

Satt och trixade i kanske 30 minuter med färgerna men kom aldrig fram till något bra. Läste på lite på nätet och hittade till den här tråden.
Jag gick in i Servicemenyn och såg att jag hade en CMO-panel (D).
Ringde Dustin idag och frågade om de kunde byta ut den. De kopplade mig till Samsung som meddelade att man BRYTER GARANTIN om man öppnar Servicemenyn. Dock hade han inte hört talas om något "panellotteri".

Inte mycket mer man kan göra då. Får försöka sitta med några kalibreringstips på nätet ett tag.
Akta er för Dustin om ni köper T220.

Edit: Tillverkad i Rumänien.

Samma här, från dustin, CMO-panel enligt den där första listan -- om den nu stämmer. Vad jag vet står det inte att man varit i servicemenyn, så kanske man skulle hålla tätt om det

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Samma här, från dustin, CMO-panel enligt den där första listan -- om den nu stämmer. Vad jag vet står det inte att man varit i servicemenyn, så kanske man skulle hålla tätt om det

Ja om den nu stämmer. Säg inte till någon att du varit i servicemenyn, de enda som kan se det, enligt Samsung, är Samsungs servicetekniker. Så om inte Dustin vet något är det fritt fram att använda dig av ångerrätten.

Permalänk
Medlem

Vilken är bäst? T220 med TN panel eller T220HD eller P med LCD och 5 ms istället för 2 ms?

Hur är det med den här, om man rör på sig lite grann ändrar den färg och blir gråare direkt om man har tn panelen, har en laptop med 15" tn panel och den måste man ha i exakt rätt läge för att man ska få okej bild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpen
Vilken är bäst? T220 med TN panel eller T220HD eller P med LCD och 5 ms istället för 2 ms?

Hur är det med den här, om man rör på sig lite grann ändrar den färg och blir gråare direkt om man har tn panelen, har en laptop med 15" tn panel och den måste man ha i exakt rätt läge för att man ska få okej bild.

Det här kanske hjälper:
http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=370&p1...

kolla bilderna o läs om hur de fotat.

Permalänk

Hur ställer man in t220 på bästa sätt? Magicwizard verkar inte göra någonting i magictune.

Tycker den är väldigt skarp så att man får ont i ögonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Therradon
Hur ställer man in t220 på bästa sätt? Magicwizard verkar inte göra någonting i magictune.

Tycker den är väldigt skarp så att man får ont i ögonen.

Det jag gjorde var att klicka runt lite och ändra på olika saker tills man hittar något som passar. Antagligen har du fortfarande skärmen på 100% Brightness, det får man snabbt ont i huvudet av.
Min skärm står på 30% Brightness och 75% Contrast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malve
Det jag gjorde var att klicka runt lite och ändra på olika saker tills man hittar något som passar. Antagligen har du fortfarande skärmen på 100% Brightness, det får man snabbt ont i huvudet av.
Min skärm står på 30% Brightness och 75% Contrast.

Nej det har jag inte. Ändra nu till det du har. Fortfarande skarpt. Dock ser det rätt bra ut. Andra datorn i huset med en platt skärm är också skarp. Är väl antagligen så. Men det känns inte behagligt för ögonen.
Man kan använda magicwizard men det verkar inte ändra något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Therradon
Nej det har jag inte. Ändra nu till det du har. Fortfarande skarpt. Dock ser det rätt bra ut. Andra datorn i huset med en platt skärm är också skarp. Är väl antagligen så. Men det känns inte behagligt för ögonen.
Man kan använda magicwizard men det verkar inte ändra något.

Det finns även en Sharpness (tror jag, men något med Sharp-) lite längre ner i Huvudmenyn. Vad jag kommer ihåg är den dock på 50% som standard vilket borde vara bra.

På ett annat ämne:
Läste en recension av T220 på en sida som jag tror var länkad i den här tråden. De kom fram till att man skulle aktivera "Overdrive" för att inte skärmen skulle kännas slö. När jag aktiverar Overdrive (RTA1 eller RTA2) får jag riktigt stora eftersläpningar t.ex när man scrollar i text som här i tråden. Jag märker dock ingen skillnad i skärmrespons.

Permalänk

Malve: Sätter jag på RTA av då ser jag eftersläpningar. Men fattar inte varför man kan ändra det. Det ska ju vara bra repsonshastighet från början. Varför finns det en valmöjlighet att ändra?

Permalänk

Men Tja! jag ska eventuellt köpa in en T220 till års skiftet och undrar några saker..

Har läst endel angående olika paneler etc..

Vad är skillnaden på dom olika panelerna? vad är bättre med en A panel jämnfört med L?

EDIT: Har köpt en T220 från OnOff, får den då dom har den i lager direkt.. så lägger dom undan en skärm till mig och ringer.. Får man hoppas att de blir en A panel då.. Men som sagt, vad är skillnaden? på tex A och L..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Fan också, nu märkte jag att jag har en kass pixel. Så jävla typiskt.
Den är röd/mörkröd för er som kan sådant där.

Permalänk

Fick presic ett samtal från OnOff, min skärm har kommit så jag hämtar den på lördag tror jag då jag har tid först då..

Inget svar på vad de är för skillnad på dom olika panelerna?

Alla skriver bara att dom ändra e kassare än A panelen men ingen skriver varför..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det som är skillnaden är att A panelerna visar bättre färger, speciellt efter att man kalibrerat den. Den skall även blöda mindre samt ha mindre eftersläpningar. I princip så är den lite bättre än de andra panelerna i det mesta, men hur mkt bättre beror från ex till ex, samt så är vissa paneler generellt bättre andra. Du kan säkert googla upp något om detta.

Permalänk

Undra hur stor chansen är att man får en A panel då.. de borde väl finnas fler A paneler jämnfört med dom andra panelerna.. svaret får jag imorgon iaf..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Har sett på min skärm att det är olika ljus i skärmen. Om man flyttar ett fönster så ser jag det. Sen ser man lite bakgrundsbelsing i kanterna men kan inte se det på en vanlig 4:3 skärm. Det lyser lite vit. Hur kommer det sig att det gör så på min? Är det för att det är wide?

Min är gjord i Rumänien. Vad kan det vara för panel då? Made in Romania står det på kartongen?

Permalänk

de är väl bara och kolla vilken panel du har.. Vart köpte du din skärm?

EDIT: Nu har jag fått min skärm och den är en A panel..

EDIT 2:

Jag är inte riktigt nöjd med Ljusstyrkan (brightness): den är på 35 och Gamman på Läge 1.. Men de är fortfarande väldigt ljust.. Sänker jag Brightness blir de bara gråaktigt tycker jag.. Någon som har en sida eller något som är bra?

Körde ni några program från skivan som medföljde?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

SweSparky: Samma här. Får ont i ögonen. Vitt är ju som det är. Väldigt skarpt. Sänker jag brightness för mycket blir det gråaktigt som du säger. Magictune använder jag. Det följde med när jag köpte men fick ladda hem för att få det nyaste och för vista.

Köpte min skärm från https://www.inet.se/

Permalänk

Therradon löste du problemet med Magictune?

De kanske ska vara såhär ljust? man e kanske inte riktigt van då man haft en gammal 19" CRT innan.. Ska kolla upp programmet..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2