Picasa 3 släppt (Google)!

Permalänk

Picasa 3 släppt (Google)!

Nyligen släpptes Googles bildorganiserings-program Picasa i version 3.
Den har en del nyttiga förbättringar och en stor nyhet är att man kan välja att visa sina bilder i den lilla "leight weight"-bildvisaren istället för att öppna hela Picasa, perfekt substitut till windows bildvisare. Riktigt nice som gör sitt jobb underbart!

Ge det ett försök vettja!

What´s new in Picasa 3?

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Släpptes väl för några månader sedan? Var kanske betan men men...

Gillar minivisaren grymt mycket, blixtsnabb uppstart till skillnad från den inbyggda och känns betydligt modernare. Även en hel del nya roliga saker i själva picasa.

10 tummar upp

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Engelska skarpa version 3 har funnits ute någon månad, jag tror det är svenska versionen som har kommit ut nu.
Men jag har använt picsa i nästan 2 år nu och jag kan helvarmt rekommendera denna bildhanterare och numera bildvisare till alla.
Det finns många bra funktioner och en som jag gillar är att man ladda upp sina foton direkt till tjänster som skriver ut foton .
Det är bara att markera de foton man vill ha och sen väljer man sin utskrivningstjänst tex proprint.se eller expert och sedan så skickas bilderna direkt till hemsidan. Supersmidigt!

Permalänk
Medlem

Testade detta på en gång. Mycket trevligt och framförallt snyggt program

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Tack för varningen!

Nevars, kanske skulle testa picasa igen då. Sist jag körde det (men det var ett bra tag sedan) så tyckte jag det var så bloatat och otäckt så det försvann direkt. Men google kanske har lärt sig ett och annat över åren.

Permalänk
Citat:

10 tummar upp

Går bara med två. :$

Ska testa det iaf.

Permalänk

Testade också, grymt bra som vanligt

Men en ny sak som jag inte gillade var den där nya mappen som tillkommer som heter nånting med senast inlagda kort!

Går den mappen ta bort?

Vad händer om man deletar korten i den mappen? Försvinner korten från hårddisken då?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Om man jämmför detta med acdsee. hur är det i jämförelse?

funderar på att byta nu

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Om man jämmför detta med acdsee. hur är det i jämförelse?

funderar på att byta nu

Ge det ett försök. Pilla runt lite o se hur de känns. Det är mycket smidigt eftersom det är så tätt sammankopplat med olika internettjänster t ex. picasaweb, framkallningssidor, mail o man kan ladda upp direkt till facebook (via ett plugin) göra kollage m.m. Och den nya supersnabba bildvisaren var verkligen en fullträff!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

Ingen som vet något om det nya SENAST ÖVERFÖRDA kort?

Kan man stänga av det? Vad händer om man tar bort kort där, försvinner korten helt då från hårddisken?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Tack, visste inte om detta program. Helt underbart.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB