Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonmoritz
har du tips på några tyska/europeiska butiker?? som är billiga

Tyvärr inte, köper alla mina delar från Inet XD

Permalänk

Det jag fortfarande inte förstår efter att ha läst hela denna tråden är att om du ändå ska handla datordelarna på din mammas företag så varför inte beställa från typ komplett och välja att se exkl moms priserna.! :S

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonmoritz
har du tips på några tyska/europeiska butiker?? som är billiga

http://www4.hardwareversand.de/home.jsp?lid=2

Köpte min dator där förra året, snabbt och bra... tog väl en drygt vecka o få hem grejorna.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom detta så är det ett antal saker som slår mig,
först, dollan billig! ! ( ! )? det andra, hej skanörs bo!
och sedan, du överkomplicerar det, oftast är det enklast i längden att handla någorlunda nära dig, först och främst för garantin, för att garanti vill man väl ha när man ska köpa så pass dyra saker som det verkar som om du vill?
dessutom så tycker jag inte du ska "ta det på min mammas företag"
för att om det företaget går i konkurs eller liknande, eller tom att skatteverket vill göra en revision av företaget, så kommer din dator bli beslagtagen antingen vid en konkurs av en förvaltare, eller vid revision för att "nej den här var ju inte alls för företaget, utan för att undkomma skatten." de är inte dumma, de är människor som dig, man får inte glömma det.

jag tycker du ska ta och kolla in Inet eller Alina, de är bra och billiga (även Dustinhome), och du slipper krångel och du har bra garantier och support. Du får ju räkna in din tid om något skulle gå isönder om du handlar utomlands osv, det är helt andra regler som gäller då, de svenska är mycket generösa.

hoppas det gav dig något, och om du behöver hjälp att sätta ihop ett bra system så bara säg till här i forumen så är det många som kommer hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Det jag fortfarande inte förstår efter att ha läst hela denna tråden är att om du ändå ska handla datordelarna på din mammas företag så varför inte beställa från typ komplett och välja att se exkl moms priserna.! :S

jovisst... men det blir ändå billigare att köpa från t.ex. USA...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DegJ
Efter att ha läst igenom detta så är det ett antal saker som slår mig,
först, dollan billig! ! ( ! )? det andra, hej skanörs bo!
och sedan, du överkomplicerar det, oftast är det enklast i längden att handla någorlunda nära dig, först och främst för garantin, för att garanti vill man väl ha när man ska köpa så pass dyra saker som det verkar som om du vill?
dessutom så tycker jag inte du ska "ta det på min mammas företag"
för att om det företaget går i konkurs eller liknande, eller tom att skatteverket vill göra en revision av företaget, så kommer din dator bli beslagtagen antingen vid en konkurs av en förvaltare, eller vid revision för att "nej den här var ju inte alls för företaget, utan för att undkomma skatten." de är inte dumma, de är människor som dig, man får inte glömma det.

jag tycker du ska ta och kolla in Inet eller Alina, de är bra och billiga (även Dustinhome), och du slipper krångel och du har bra garantier och support. Du får ju räkna in din tid om något skulle gå isönder om du handlar utomlands osv, det är helt andra regler som gäller då, de svenska är mycket generösa.

hoppas det gav dig något, och om du behöver hjälp att sätta ihop ett bra system så bara säg till här i forumen så är det många som kommer hjälpa dig.

tjooo skanörare!!!

jag har bestämt hur jag ska göra:
grafikkortet, processorn och raptor hårrdisken ska köpas från USA... Det kan en kompis ta med sig i baggaget hem till Sverige... Resten köper jag i Sverige... Och det roliga är att jag får en Core i7 940 processor till samma pris som en i7 920 så det blir en 940

Grafikkortet har inte kommit ut i Sverige än, så det blir också skoj:)

Velociraptordisken på 300 GB är billigare än vad en Velociraptor 150 GB kostar i Sverige, så tacktack USA...

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonmoritz

jag har bestämt hur jag ska göra:
grafikkortet, processorn och raptor hårrdisken ska köpas från USA... Det kan en kompis ta med sig i baggaget hem till Sverige... Resten köper jag i Sverige... Och det roliga är att jag får en Core i7 940 processor till samma pris som en i7 920 så det blir en 940

http://www.tigerdirect.com/sectors/campaigns/include/intelcor...

920 - $310

310.00 USD

=

2,417.84 SEK

940 - $610

610.00 USD

=

4,756.16 SEK

---

Så får man fråga var du hittar en 940 för under 3000 kr? Länka gärna

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk

Ja det undrar jag på också - billigaste jag kan få en 940 är ~$515 (~4000,-) och det är av folk jag köpt mycket av.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

www.cyberport.de
köpte min dator där rubbet utom låda o nätagg när allt var i lager så kom det på tre dagar till dörren.
Sidan är på tyska men telefon supporten pratar engelska och babelfish är din vän.
Mitt grafikkort har en trasig dvi port o det skulle inte vara problem att byta ut den, bara skicka in vilket jag ska göra.

frakten för hela paketet inkl två skärmar blev 350 kr till dörren.

välj dock betalningsalternativet "betala vid leverans". kostar 4e mer men lätt värt det.

Visa signatur

Cooler master 1000 | Silent Pro M700 | Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-UD3P | 16 GB Aeneon DDR2-800 CL2.5 RAM | systemdisk Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS - 300GB 10000rpm 16MB | 4 st Samsung SpinPoint F1 HD103UJ - 1TB 7200rpm 32MB | PowerColor Radeon HD 4850 PCS 2048MB PCIe 2xDVI/TV | | 2 st Samsung SyncMaster 2493HM | PS3:a med Samsung Spinpoint M6S HM500LI - 500GB 5400rpm 8MB 2.5zoll - SATA300