GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk

La in spelet till en kompis på en ny Xp sp3 ^^ Funkade utan problem vi körde iaf ca 2 timmar utan problem. Dock tycker jag styrningen av kameran och svårt att hitta kontrollerna ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Precis, hoppas nästa GTA blir lite roligare. Tycker IV är sjukt bra men i nästa spel måste det finnas mer saker att göra efter "jobb"

Fast för mycket kan också bli väldigt tjatigt ifall de inte får till en bra variation.

Själv så hoppas jag på att de fixar en expansion till GTA någon gång. Det skulle väl vara möjligt att expandera GTA 4? =D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Fast för mycket kan också bli väldigt tjatigt ifall de inte får till en bra variation.

Själv så hoppas jag på att de fixar en expansion till GTA någon gång. Det skulle väl vara möjligt att expandera GTA 4? =D

De kunde gått och väl släppa ett gratis tillägg som fixar massa roliga uppdrag i staden, lite mer som det var förr i GTA-spelen.
Som kompensation för allt trubbel nu i början. Inte så att kassan sinar... http://www.gamedaily.com/articles/news/grand-theft-auto-iv-ge...
Efter att de fixat prestandaproblemen givetvis, om det går...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

hmm.. alltså.. jag provade GTA 4 först innan jag köpte det på min dator.. då flöt det helt ok..

Nu köpte jag det och installerade.. sen patchade jag.. jag tänkte omg smid prestandaförbättring..

My ass.. allt laggar nu och får även fryslagg med typ 10seks mellanrum som håller i sig en stund.. :S

Vad i helvete?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

är pc versionen bättre ä konsol? motivera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chievo
är pc versionen bättre ä konsol? motivera

Nej det är väll ingen större skillnad igentligen förutom att det blir lättare att aima utan autoaim.
Köpte det till datorn för att kunna lira med polare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chievo
är pc versionen bättre ä konsol? motivera

Med tanke på alla (prestanda)problem med PC-versionen så bör konsolversionen vara bättre, men jag har inte spelat på konsol, så jag vet inte.

Min helt personliga åsikt är att mus och tangentbord är det enda vettiga sättet att stya spel som innehåller "sikta och skjuta", så jag skulle ändå välja PC

Permalänk
Medlem

PC-versionen har överlägsen grafik, bästa kontrollsystemet (byter sömlöst mellan 360 gamepad + tangentbord + mus), dubbelt så maffig multiplayer och massor med små detaljer (spraket i högtalarna innan mobiltelefonen ringer t.ex.) så det är definitivt den bästa versionen. Ja, du behöver mycket hästkrafter för att köra spelet, men har man det så är det en dröm att spela.

Permalänk
Medlem

Statistics
Average FPS: 34.42
Duration: 37.12 sec
CPU Usage: 84%
System memory usage: 64%
Video memory usage: 98%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (59 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT
Video Driver version: 180.48
Audio Adapter: SB Audigy 4 [E480]
Intel Core2Duo E8400 @ 3 GHz processor

detta med firefox med x antal tabs igång och en youtube upload..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Statistics
Average FPS: 34.42
Duration: 37.12 sec
CPU Usage: 84%
System memory usage: 64%
Video memory usage: 98%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (59 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT
Video Driver version: 180.48
Audio Adapter: SB Audigy 4 [E480]
Intel Core2Duo E8400 @ 3 GHz processor

detta med firefox med x antal tabs igång och en youtube upload..

kan du inte köra cpu i 4ghz? fick samma som dig sen kom jag på att bios ändrats till 3ghz så jag klockade upp till 4ghz och nu får jag 49fps

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

När jag ska spela online så väljer jag custom ranked games men så fort jag hittar en och klickar in så kommerde upp loading och sen antingen tillbaka till listan eller in i spelet. men skulle jag välja player match (inte ranked) så kommer jag in direkt. ngn som har lösning eller samma problem?

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Pmassor med små detaljer (spraket i högtalarna innan mobiltelefonen ringer t.ex.) så det är definitivt den bästa versionen.

Störningarna i radion när mobilen ringer finns på konsollversionen med, även alla småeffkter så som gnissel och gnistor när tunnelbanan svänger skarpt, rök ut gatubrunnar och massor av sånt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
kan du inte köra cpu i 4ghz? fick samma som dig sen kom jag på att bios ändrats till 3ghz så jag klockade upp till 4ghz och nu får jag 49fps

Det vet jag inte, har inte testkört med överklockning.

Upptäckte idag när jag spelade att bilen sa var jag ska svänga också, när jag har någon navigeringspunkt igång. Det har jag inte hört tidigare...? Udda...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Bara jag som kan lira spelet utan några som hälst problem? Den enda gång vi känner att spelet segas ner än när man spara filmklipp och det är ju liksom bara 2-3sec.

Ska återkomma med Spec på datorn men iaf så sitter det folk med bättre datorer som inte ens kan lira det nämnvärt bra.
Vi har lirat måånga timmar och inte något mer fel än 2 gånger har jag sett att marken för 1-2sekunde blir alldelsegrå. fast det har vi upplevt både på GTA SA Och VC både konsoll och dator.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

w00t varför updaterar steam gta IV? redan installerat patchen juh!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Störningarna i radion när mobilen ringer finns på konsollversionen med, även alla småeffkter så som gnissel och gnistor när tunnelbanan svänger skarpt, rök ut gatubrunnar och massor av sånt.

Aha, hörde inte radiospraket när jag körde på PS3 så jag utgick från att det var nytt... Kan vara att man hör bättre iom att man sitter närmare datorn.

Någon mer än jag som råkat ut för att Roman, när man ska köra hem efter att man varit på fylleturné, sagt "fuck you" och sparkat ut en ur bilen? Mycket roligt även om jag dog på kuppen när jag blev påkörd av en bil från motsatta riktningen. Man skulle sparat det klippet...

Permalänk
Medlem

en tredje patch har släppts till GTA IV via steam? Fick ner första för tre-fyra dar sen, en igår, och nu när jag startade GTA IV så var det en uppdatering på ca 40MB, prestandan verkar vara mycket bättre för min del nu iaf, eller mycket och mycket, 5-6FPS mer med samma inställningar.

Edit* första patchen var till rockstar societys programmet så det inte krashade vid start. Två till själva spelet nu?

Permalänk
Medlem

Tips för de som undrar vad flickvännerna är bra för...

Även kiki (LawChick) (en flickvän) kan hjälpa till med att få bort wanted level. Och Carmen (SoBoHoe) kan heala en över telefonen..

Dold text
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Det hjälper helt klart att klocka prollen så mycket man kan i detta spel.
Klockade min Q9450 till 3.8 ghz från 3.4 ghz.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk

Kan säga att en Amd X2 4200+ och 7900gtx inte klarar att kör spelet ens på lägsta (lr jo, men du har en draw distance på 2 meter framför gubben)

dax att köpa ny dator kanske?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Lustigt nog fick jag det att flyta helt ok med 4200+ o 7900GTO .. Efter patchen laggar det dock bajs :S ..

tänkte uppgradera datorn idag.. 260GTX + 6000+ ..

Men Grafikkortet passade inte eftersom det var inkapslat i plast och tog emot några SATA portar.. Så böt till ett 9800GTX .. som inte nätagget klarade av..

Så det sket sig.. blev bara en 6000+ då..

Och spelet laggar still bajs

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Lustigt nog fick jag det att flyta helt ok med 4200+ o 7900GTO .. Efter patchen laggar det dock bajs :S ..

tänkte uppgradera datorn idag.. 260GTX + 6000+ ..

Men Grafikkortet passade inte eftersom det var inkapslat i plast och tog emot några SATA portar.. Så böt till ett 9800GTX .. som inte nätagget klarade av..

Så det sket sig.. blev bara en 6000+ då..

Och spelet laggar still bajs

Tankat de nya drivrutinerna för grafikkortet? tyckte det stod något i nyheterna om att det fixar problem med 7900-serien och gta4...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur f** man sätter på Anti aliasing? Har letat på nätet i flera dagar och bara hittat folk som säger att det inte går...

Stör mig så totalt på det.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

någon som kör crossfireX? 2st 512mb kort? Får man högre minne på gpu:n då eller blir den kvar på 512 trots crossifreX?

Visa signatur

----BF2----

abit AX78/ Hiper 480W/ AMD X2 6400+/ HIS 3870 ICQ T/Powercolor 3870/ Corsair DDR2 PC2-6400 4gb/ 200gb/ 320gb / 500gb / 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Tankat de nya drivrutinerna för grafikkortet? tyckte det stod något i nyheterna om att det fixar problem med 7900-serien och gta4...

Jopp jag kör dom.. provade dock GTA 4 innan jag uppgraderade och innan jag köpte spelet.. då var spelet spelbart.. flöt minst som det gör på 360 iaf.. dock på lägsta men

Men när jag köpte slänge jag även in windows live nu senast.. kan det göra så det laggar ?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Nån som vet hur f** man sätter på Anti aliasing? Har letat på nätet i flera dagar och bara hittat folk som säger att det inte går...

Stör mig så totalt på det.

Om du letat på nätet och inte hittat varför tror du då att nån på swec kan hjälpa dig? AA går inte att fixa till GTA IV

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Hur får man tag på en helikopter utan att fuska och om man bara har gjort ett par uppdrag?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Hur får man tag på en helikopter utan att fuska och om man bara har gjort ett par uppdrag?

använder google.

sök på, gta iv helicopter in beginning. 3e finden.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan lira multiplayer med 360 och ps3 ? Min kompis har spelet på 360 och jag på datorn så skulle vart väldigt kul att spela med honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
installera patchen och 180,84?

Japp har installerat båda två.

Visa signatur